Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 02 23

Elektromobilis „Mitsubishi i-MiEV“ – trumpam Lietuvoje

Žaliausiu ir taupiausiu automobiliu pasaulyje tituluojamą i-MiEV išbando šalies verslas ir gyventojai
„Mitsubishi i-MiEV“ elektromobilis
„Mitsubishi i-MiEV“ elektromobilis

Trumpam į Lietuvą susipažinimui ir bandomiesiems važiavimams atvyko populiariausias pasaulyje masinės gamybos elektromobilis „Mitsubishi i-MiEV“. Japonijos automobilių koncerno „Mitsubishi Motors Corporation“ gaminamu vien elektra varomu automobiliu domisi efektyvesniu energijos vartojimu ir aplinkos išsaugojimu suinteresuotos įmonės bei gyventojai.
.
Iki šių metų buvo pagaminta ir skirtingose šalyse visame pasaulyje jau važinėja daugiau nei 35000 elektromobilių i-MiEV. Lietuvoje iki šiol nebuvo įsigytas nė vienas toks elektromobilis, nors užsakymai priimami nuo praėjusio rudens. Stipriausiai tokią tendenciją lemia elektromobilių įsigijimui nepalanki teisinė bazė. 

„Siekiame būti lyderiai aplinkosaugos srityje, norime vesti pirmyn elektromobilių erą į darnios plėtros ateitį“, – sakė  Lietuvoje viešėjęs ir konferencijoje „Energetinio efektyvumo sprendimai – kelias verslo konkurencingumui“ pranešimą skaitęs Toru Hashimoto, „Mitsubishi“ tyrimų ir plėtros centro prezidentas.

Iki 2015 m. „Mitsubishi“ planuoja pristatyti ir į gamybą paleisti dar 8 elektrinius ir hibridinius automobilius verslui bei gyventojams, įskaitant praėjusių metų pabaigoje pristatytą elektrinį prekių furgoną „Minicab-MiEV“, skirtą verslo segmentui.

Prieš trejus metus pristačiusi savo pirmąjį elektromobilį – kompaktiškąjį i-MiEV – „Mitsubishi“ pradėjo keisti kompanijos įvaizdį, kuris nuo šiol siejamas su ekologiškumu ir darnia plėtra. Vis dėl to, kaip parėžia T. Hashimoto, naujasis palaipsniui diegiamas kompanijos įvaizdis neprieštarauja iki šiol vyravusiam su sportiškumu ir ryžtingumu siejamam „Mitsubishi“ vaizdiniui ir jį sklandžiai papildo.

Elektromobilis i-MiEV jau pelnė tarptautinį pripažinimą už ekologiškumą, nes jis į aplinką visiškai neišskiria šiltnamio dujų. Net ir įvertinant aplinkos taršą reikalingam elektros energijos kiekiui pagaminti elektrinėse, šiltnamio dujų kiekis siektų tik 30 proc. to kiekio, kurį išmeta įprastų benzininių automobilių varikliai.

Lietuvoje elektromobiliai iki šiol nėra populiarūs, nes nėra sukurtos valstybės skatinimo tvarkos

„Mitsubishi“ elektromobilis liaupsinamas ir už ekonomišką – jo eksploatavimo išlaidos siekia tik vieną trečdalį įprasto benzininio automobilio sąnaudų (skaičiuojant Japonijos kainomis). Jungtinių Amerikos Valstijų Aplinkos apsaugos agentūra praėjusiais metais „Mitsubishi i-MiEV“ skyrė pirmąją vietą ekonomiškiausio automobilio rinkimuose „Degalų ekonomiškumo lyderiai: metų modelis 2012“.

Šalia to i-MiEV įprastiems automobiliams nenusileidžia komforto srityje – važiavimas juo yra ypatingai tylus, automobilis greitai įsibėgėja ir yra manevringas. Visa tai leido i-MiEV praėjusiais metais Norvegijoje tapti labiausiai perkamu mini (A segmento) automobiliu, lyginant su visais įprastiniais automobilių modeliais.                   

Lietuvoje elektromobiliai iki šiol nėra populiarūs, nes nėra sukurtos valstybės skatinimo tvarkos, kaip, pavyzdžiui, Norvegijoje, Japonijoje ar Estijoje, kur elektromobilių pirkėjams suteikiamos subsidijos, elektromobilių įkrovimo infrastruktūra ten taip pat greitai plėtojama.

Priešingai nei Lietuva, daugelis šalių turi išsikėlusios konkrečius tikslus, kaip sparčiai ketina skatinti elektromobilių įsigijimą, pavyzdžiui, Vokietija iki 2020 m. planuoja turėti 1 mln. elektromobilių, Norvegija – 220 tūkst., Nyderlandai – 220 tūkst., Prancūzija –  200 tūkst., o JAV – 1 mln. elektromobilių dar iki 2015 m.

Visi norintys išsamiau susipažinti ar išbandyti į Lietuvą trumpam užsukusį i-MiEV šiandien laukiami „Mitsubishi“ atvirų durų dienoje, kuri vyksta „Mitsubishi“ atstovybėje Vilniuje, P. Žadeikos g. 1B.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?