Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 11 25

Europos Sąjunga ir toliau smaugia vilkikų gamintojus ir vežėjus naujomis ekologijos normomis

Nauja rezoliucija, kurią parengė Mathieu Groschas (Europos liaudies partija), ir dėl kurios balsavo transporto komitetas, atspindi platų politinį sutarimą dėl pagrindinių saugos ir aplinkos apsaugos tikslų, kuriuos norima pasiekti iki 2020 m.
ZIL sunkvežimis
ZIL sunkvežimis / Sxc.hu nuotr.

Europos Parlamento nariai palankiai žiūri į ilgalaikę viziją, nustatytą „Baltojoje knygoje“ dėl ES transporto politikos nuo dabar iki 2050 m. Tačiau pabrėžiama, kad reikia nedaryti klaidų, kurios buvo ankstesnėse „Baltosiose knygose“.

Būtina nustatyti aiškius tikslus ir terminus, siekiant užtikrinti, kad valstybių narių pažanga yra nuolat kontroliuojama, naudojant tinkamas priemones.

Tikslai iki 2020 m.:

  • sumažinti mirčių ir sunkių sužalojimų skaičių 50 proc.;
  • sumažinti kelių transporto CO2 emisiją 20 proc.;
  • sumažinti vandens transporto CO2 emisiją 30 proc.;
  • sumažinti oro transporto CO2 emisiją 30 proc.;
  • sumažinti geležinkelių transporto energijos suvartojimą ir triukšmo lygį 20 proc.;
  • 40 % padidinti saugių aikštelių skaičių Europinio tinkle keliuose (TEN-T);
  • 20 proc. padidinti multimodalinius pervežimus vidaus vandenyse ir geležinkeliuose.

Be to, siekiama 20 proc. sumažinti (lyginant su 1990 m.) šiltnamio efektą sukeliančių transporto išmetamų dujų emisiją.

Teršėjas moka

Parlamentas ragina Europos Komisiją pateikti pasiūlymus iki 2014 m. ir užtikrinti, kad dėl taršos, triukšmo ir grūsčių susidarančios sąnaudos būtų visiškai  įtrauktos į vartotojo mokamus mokesčius. Siekiama, kad gautos pajamos būtų naudojamos infrastruktūrai gerinti.

Ilgesni ir sunkesni vilkikai, naudojantys modulinę sistemą, turėtų važinėti tik tais keliais, kuriuos šalys narės pripažįsta kaip turinčius pakankamai gerą infrastruktūrą ir kuriuose šios transporto priemonės galėtų saugiau judėti, nekeldamos pavojaus kitiems eismo dalyviams.

Antradienį vykusiame balsavime rezoliuciją palaikė 35 komiteto nariai, penki buvo prieš. Plenarinis balsavimas vyks Strasbūre, kitos sesijos metu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?