Teigiama, jog ši technologija bet kokio automobilio degalų sąnaudas leistų sumažinti pusiau. Žinoma, kalbama apie važiavimą mieste. Kadangi baterijas galima įkrauti prijungus specialų kabelį, automobilių vidaus degimo variklius trumpoms distancijoms reikėtų įjungti tik tam, kad šie užmaitintų vairo, stabdžių stiprintuvus bei krautų standartinį akumuliatorių. Galima manyti, jog trumpas distancijas būtų galima įveikti beveik 100 procentų taupiau.
Bendras mokslininkų bei studentų projektas buvo bandomas ant 1994-ųjų „Honda Accord“ universalo. Abu galinius ratus suko vienas nuo kito nepriklausomi elektros motorai, kurie energiją ima iš bagažinėje sumontuotų ličio-jonų baterijų. Pasak projekto autoriaus Charleso Perry‘o, jie siekiai sukurti tokią sistemą, kuri nereikalautų keisti jokių kitų mechaninių dalių. Viskas būtų integruota į stabdžių sistemą.
Gamintojo nuotr./Stebulėje montuojamas elektros variklis |
Vienas iš Tenesio Universiteto bakalaurų, Brentas Burbakeris aiškino, jog galinėje ašyje montuojami elektros varikliai turėtų sulaukti milžiniškos paklausos. „Kiekvienas žmogus, pamatęs tokią inovaciją iš karto įsivaizduoja, kad toks komplektas yra brangesnis nei automobilis. Visgi, sužinoję, kad komplekto orientacinė kaina siektų apie 3000 JAV dolerių (virš 8 tūkst. Lt.) jie kaip mat pakeičia savo nuomonę“, – teigė jis.
Kad ir kaip bebūtų, čia susiduriama su viena problema. Aišku tai, kad prieš 20 ar daugiau metų gaminti automobiliai nebuvo projektuojami tokiems elektros agregatams. Tai gali apsunkinti šios technologijos sertifikavimą. Negana to, reikia įvertinti ir tai, jog kiekvienas parduotas toks komplektas po truputį mažins naftos poreikį, todėl degalais prekiaujantys magnatai, tikėtina, jog įdės visas pastangas, kad tokie hibridai kuo sunkiau pasiektų gatves.
Bet kuriuo atveju, tai – sveikintinas projektas. Panašu, jog netrukus seno automobilio eksploatacines išlaidas bus galima sumažinti pasirenkant arba dujų įpurškimo įrangą, arba elektros variklius.