Šis elektromobilis, tinkamas kasdieniam važinėjimui, prisijungė prie kitų „Opel“ modelių, taip pat testuotų „Euro NCAP“ organizacijos. „Opel Ampera“ kiekvienoje bandymų kategorijoje, įskaitant keleivių saugos, vaiko saugumo, pėsčiųjų saugos bei saugos asistento, surinko daugiau taškų nei reikia gauti geriausiam saugumo įvertinimui. Dėl itin tvirtos kėbulo struktūros, keleivių kabinos bei efektyvių valdymo sistemų, penkių durų sedanas „Opel Ampera“ taip pat surinko aukščiausią įvertinimą šoninio smūgio bandymuose.
„Kompanijoje „Opel“ jau seniai laikomasi saugumo tradicijų ir „Ampera“ saugumo technologijos tradicijas tęsia toliau. Mes labai didžiuojamės pasiekę geriausių vertinimų visose kategorijose „Euro NCAP“ bandymuose,“ – sako „Opel“ vadovas Karlas Fridrikas Strakas.
Gamintojo nuotr./„Opel Ampera“ |
„Ampera“ yra pirmasis automobilis, kurį išbandė „Euro NCAP“ ir kuris surinko maksimalų taškų skaičių šoninio smūgio bandymuose. Šis bandymas yra privalomas nuo 2009 m. Šiame teste automobilis šonu slysta 29 km/val. greičiu į tvirtą polių, imituojantį medį. Dėl tvirtos „Ampera“ kėbulo struktūros keleiviai yra kuo puikiausiai apsaugoti nuo susidūrimo smūgių. Tvirta keleivių kabina sukonstruota taip, kad smūgio metu ji kuo mažiau deformuotųsi ir liktų kuo daugiau erdvės keleiviui avarijos metu. Keleivių kabinos priekis, šonai ir galas yra apsaugoti smūgį sugeriančiomis zonomis, kurios deformuojančią jėgą paskirsto tolygiai ir numatyta kryptimi.
Elektros sistemos bei baterijos saugumas buvo tikrinami po kiekvieno bandymų smūgio. Varomosios jėgos sistema ir baterija yra įmontuota automobilio centre, o visos kitos automobilio konstrukcijos dalys ją supa iš visų pusių. Todėl esant priekiniam ir šoniniam smūgiui baterija ir jos sistema nukenčia mažiausiai. Avarijos atveju, gelbėtojų komanda lengvai atjungs aukštos įtampos bateriją, kad išvengtų elektros srovės nutekėjimo. Vienas iš tikslų, siekiant „Ampera“ saugumo – išvengti elektrolitų iš baterijos išsiliejimo į keleivių saloną ir kad mažiau nei 7 procentai baterijos turinio ištekėtų stipraus smūgio metu.
Aktyvios ir pasyvios saugos įrangą „Opel Ampera“ sudaro:
- standartiškai montuojama keturių ratų neužsiblokuojanti stabdžių sistema, traukos kontrolės sistema, elektroninis stabdymo jėgos paskirstymas, avarinio stabdymo asistentas ir elektroninė stabilumo kontrolė;
- 8 saugos pagalvės: priekinės, šoninės, oro pagalvės kojoms, stoge įmontuotos užuolaidinės oro pagalvės, apsaugančios keleivius šoninio smūgio metu ar mašinai apsivertus;
- papildomai užsakoma galinio vaizdo kamera, prijungta prie navigacijos sistemos ekrano;
- „ISOFIX“ vaiko kėdutės tvirtinimo sistema įrengta galinėse sėdynėse;
- reguliuojami galvos atlošai priekinėse sėdynėse, apsaugantys nuo kaklo sužalojimų galinio smūgio metu;
- pedalų įtraukimo sistema (angl. pedal release system), kuri leidžia išvengti kojų sužalojimų stipraus priekinio smūgio metu.
Gamintojo nuotr./„Opel Ampera“ |
Saugumo priemonės ir technologijos, naudojamos „Ampera“ automobilyje, buvo kuriamos remiantis „Opel Astra“ platforma. Tai dar vienas „Opel“ modelis, kuriam pavyko surinkti aukščiausius „Euro NCAP“ įvertinimus.
Visi pastarųjų metų „Euro NCAP“ bandymų geriausi rezultatai – čia.