Visada buvau geros nuomonės apie „Tesla“. Man patiko jų ideologija, dizaino sprendimai, deklaruojami galios bei kiti elektros agregatų parametrai. Realybėje šis modelis – toks pat gražus, kaip ir nuotraukose. Iš kai kurių rakursų jis primena egzotiškus „Aston Martin“ automobilius arba solidžiai subrendusį „Ford Mondeo“. Iš tiesų visai nesvarbu į ką jis panašus, tai – visiškai kitoks automobilis.
Mato Buzelio nuotr./„Tesla Model S“ |
Europoje šie elektromobiliai turėtų kainuoti nuo 50 tūkst. eurų (apie 173 tūkst. Lt). Todėl atidaręs dureles šiek tiek nustebau. Tokią reakciją sukėlė ne tik milžiniškas ekranas centriniame prietaisų skyde, bet ir vyraujanti tuštuma. Dalis tarp centrinio skydo bei porankio – visiškai neužpildyta. Juokas juokais, tačiau čia laisvai tilptų nemažas bulvių maišas. Arba bent keturi 70 Ah akumuliatoriai – kaip kam, pagal poreikius. Tuščia vieta galbūt ir yra praktiška (nesakau, kad tai – blogai ar nepatogu), tačiau daugiau nei pusantro šimto tūkstančio litų kainuojančiame automobilyje tokio sprendimo iš tikrųjų nesitikėjau.
Patiko intuityvi prietaisų valdymo sistema. Didžiąją daugumą mašinos funkcijų galima valdyti milžinišku lietimui jautriu 17 colių skersmens ekranu. Šalia jo jūsų „iPad“ atrodys, kaip mobilus telefonas. Minimaliomis pastangomis galima valdyti navigacinę „Google Maps“ sistemą, pramogines programas, naršyti internete, skambinti ar atsiliepti į telefono skambučius ir t.t. Viskas valdoma taip pat paprastai, kaip ir paprastuose „iPad“ planšetiniuose kompiuteriuose. Septyniolikos colių arba daugiau nei 43 cm įstrižainės ekrane rodoma ir visa informacija apie elektros agregatus, juo taip pat valdomas ir salono šildymas.
Mato Buzelio nuotr./„Tesla Model S“ |
Šiek tiek nuvylė viduje panaudotos medžiagos bei kai kurių detalių formos. Štai, pavyzdžiui, atidaręs vairuotojo dureles bei norėdamas išlipti iš automobilio neradau patogios rankenos, kuri leistų patogiai nustumti duris nuo savęs. „Tesla“ dizaineriai suprojektavo keletą briaunų duryse iš salono pusės, tačiau jų patogiomis tikrai nepavadinčiau. Galbūt tai tik reikalauja įpročio, tačiau šiuo atveju tokio pirmojo įspūdžio nesitikėjau. Negana to, pirmasis įspūdis neretai būna lemiamas – juk pirkėjas, rikdamasis tokį automobilį tikrai jame negyvens bent tris dienas, kad prie visko priprastų.
Vietos ant galinių sėdynių – per akis. „Būtų nebloga mašina krepšinio startiniam penketukui naudotis“, – pagalvojau. Iš tiesų – net ir priekinę sėdynę atstūmus pakankamai toli gale vietos tikrai užtektų aukštaūgiui. Galbūt ne tokiam aukštam, kaip, sakykime krepšinio veteranas Arvydas Sabonis, tačiau Linas Kleiza neturėtų skųstis vietos trūkumu.
Mato Buzelio nuotr./„Tesla Model S“ |
Bagažinė – primityvi, tačiau be galo erdvi. Kalbu apie galinę bagažinę (po kapotu taip pat tilps du ar net trys pilni maisto prekių maišai). Tačiau net ir po kokio „Golf“ (nors tai visiškai kitoks, bene 2 kartus pigesnis automobilis), „Model S“ bagažinės apdaila atrodo juokingai. Susidaro toks įspūdis, kad čia automobilio konstrukcines detales dengia tik plona kiliminė danga. Pribėgęs „Tesla“ stendo darbuotojas man pradėjo pasakoti, kad čia telpa dar du keleiviai, tačiau jų sėdėjimo pozicija man pasirodė pernelyg neįprasta – jie veidu turėtų būti atsisukę į galinę automobilio dalį – kaip kokiame troleibuse ar traukinyje.
„Tesla Model S“ – be galo gražus bei įdomus automobilis, tačiau dėl kai kurių sąlyginai keistų sprendimų statistiniam Lietuvos vairuotojui jis tikriausiai nepatiktų. Šiuo atveju, net ir nekreipiant dėmesio į nemažą bazinę 50 tūkst. eurų kainą. Kita vertus, tai yra greitas, galingas ir pigiai eksploatuojamas išmanusis kompiuteris ant ratų, todėl lygint jo negalima ne tik su „Aston Martin“ ar „Ford Mondeo“, bet ir jokiu kitu įprastais degalais maitinamu automobiliu.