Apie „Leaf“ jau rašėme ne vieną, ir ne du kartus. Viską vainikavo mūsų bandomasis važiavimas Potsdame. Jo metu išgaravo visos dvejonės – ar tai labiau automobilis ar skalbimo mašina ant ratų, ar jis neišsikraus greičiau nei pasibaigs spūstis Geležinio Vilko gatvėje? „Leaf“, kaip ir jo konkurentas „Opel Ampera“ yra pilnaverčiai automobiliai. Miesto automobiliai, reikėtų pridurti.
Pagrindinėse pasaulio rinkose „Nissan Leaf“ jau parduodamas. Todėl, kad, tarkime, JAV, Didžiojoje Britanijoje, Airijoje ar Portugalijoje jis buvo laukiamas. Šalių vyriausybės tam pasiruošė.
„Mes esame pasiruošę šį automobilį pardavinėti tik tose šalyse, kuriose tam yra sudarytos sąlygos. Nekalbame vien apie reikalingas pakrovimo stoteles. Elektromobilis yra inovatyvi technologija, kuri šiuo metu yra brangesnė už alternatyvas vidaus degimo varikliais – jai populiarinti reikia vyriausybių pagalbos“, – dar prieš pusmetį Klaipėdoje vykusioje elektromobilių konferencijoje pasakojo „Nissan Nordic Europe“ elektromobilių projekto vadovas Jarko Ahlbom.
„Nissan Leaf“ Estijoje bus parduodamas nuo 2013 metų
Prisimenant šią konferenciją reikia pastebėti, kad tuo metu „Nissan Leaf“ pardavimo žemėlapyje visos Baltijos šalys buvo nuspalvintos pilkai. Vadinasi, „Leaf“ čia nebuvo parduodamas ir „Nissan“ neturėjo planų jų pardavinėti. Šiandien situacija pasikeitė.
Lietuvius aplenkė estai. Jų vyriausybės ir „Nissan Nordic Europe“ dialogas davė vaisių. „Leaf“ Estijoje bus parduodamas nuo 2013 metų.
Mes prastesni?
Šiandien Lietuvos Respublikos Seime rengiamos konferencijos apie elektromobilius tikslas – išklausyti gamintojus, suinteresuotas šalis ir pajudėti link svarbaus tikslo – mūsų gatvėse išvysti elektra varomus automobilius.
Sakysite, kam mums tos nesąmonės varomos elektra? Tai – progresas, kurį plačiai atvertomis durimis priima jau minėtos didžiosios valstybės. Šiandien nekyla klausimų ar elektromobiliai bus gaminami masiškai ir ar žmonės juos rinksis. Jie jau yra parduodami ir žmonės juos perka.
Žingsnis po žingsnio, tobulėjant technologijoms ir daugėjant įkrovimo stotelių patogiose vietose, elektra varomais automobiliais galėsime naudotis kaip pagrindine transporto priemone. Na, gal tik į kelionei į Palangą teks skolintis kaimyno „Audi 100“.