2013 03 01

Tvirti bei lengvi – tokie bus 3D spausdintuvais pagaminti automobiliai

Sveika logika sunkiai supranta, kuo gali sietis automobiliai su 3D spausdintuvais. Tačiau šiais laikais spausdintuvai siejasi ne tik su sąskaitų, kursinių darbų ar bet kokių dokumentų spausdinimu.
Jimas Koras, „Urbee“ automobilio idėjos autorius
Jimas Koras, „Urbee“ automobilio idėjos autorius / Gamintojo nuotr.

Šis išradimas (3D spausdintuvai) turėtų pakeisti daugybę dalykų pasaulyje, įskaitant ir automobilius. Teigiama, kad tokia technologija kuriant mašiną padėtų ne tik atsikratyti svorio, bet ir užtikrinti geresnes standumo savybes, o svarbiausia – sumažinti gamybos kaštus.

„Kor Ecologic“ kompanijos vadovas Jimas Koras siekia sukurti kompaktiškus, pigius bei lengvai prižiūrimus „Urbee“ automobilius. 3D spausdintuvai, „štampuojantys“ mašinos detales, pasak Jimo, šioje pramonėje gali padaryti tikrą revoliuciją.

Koras kartu su studentais nutarė sukurti kuo ekonomiškesnį automobilį. Idėja buvo paprasta: pradėti ne nuo įmantrių agregatų, montuojamų sunkiuose kėbuluose, o nuo lengvos bei tvirtos konstrukcijos. Būtent tokią leido sukurti 3D spausdintuvai.

Kartu su savo komanda Jimas jau sukūrė vieną dvivietį prototipą ant trijų ratų. Kad ir kaip keistai visa tai skamba, tokios mašinos gamyba yra itin paprastas procesas. Žmogus protingiems kompiuteriams tiesiog pateikia reikiamus brėžinius, ir palieka sudėtingiems agregatams realizavimo darbus vykdyti. Taigi, praėjus keliems šimtams valandų tereikia atsiimti pagamintą detalę ir paleisti kitos gamybą. Visą, maždaug 3 metrų ilgio automobilį pagaminti užtrunka apie 2,5 tūkst. valandų.

3D spausdintuvu pagaminto „Urbee“ automobilio svoris siekia tik 545 kg, o negana to, vandens lašo formos kėbulas suteikia įspūdingas aerodinamines savybes – triratės transporto priemonės oro pasipriešinimo koeficientas siekia vos 0,15. „Volkswagen“ išleido milijonus eurų metų metus projektuodami XL1, kurio kėbulo aptakumas įvertinamas 0,189 koeficientu. Įdomu, kiek investicijų pareikalavo Jimo Koro projektas... Žinoma, VW sukūrė kažką panašaus į automobilį – kažin ar tuo pasigirtų „Urbee“.

Triratė mašina išsiskiria ne tik savo unikalia išvaizda, bet ir tuo, kad vairavimo funkciją atlieka galinis ratas.

Negalvokite, kad visas „Urbee“ automobilis yra plastikinis – variklis bei laikantieji elementai yra iš metalo. Negana to, Koras tikina, kad sumontavę saugos lankus jie tikisi praeiti Le Mano lenktynių saugumo patikrą. Siekdamas supaprastinti mašinos sertifikavimą kanadietis priekinius, galinius bei posūkių žibintus panaudojo iš kitų automobilių.
„Visgi, daugelyje valstybių „Urbee“ būtų registruojamas, kaip motociklas, o ne automobilis. Tačiau logikos tame yra – juk jis viso labo turi tris ratus ir sveria vos daugiau nei pusę tonos“, – aiškina Jimas.

Kad ir kaip neįtikinamai visa tai skambėtų, tokį automobilį panoro įsigyti 14 žmonių. Dauguma iš jų buvo prisidėję prie projekto. Gamintojas neatskleidžia, kokia yra tiksli „Urbee“ kaina, tačiau prototipo gamyba kainavo apie 50 tūkst. JAV dolerių (131,6 tūkst. Lt).

Gavęs finansavimą projektui vystyti Jimas Koras iš Niujorko į San Franciską bandys nuvykti su 45 litrais degalų. Du šiuos JAV didmiesčius jungia maždaug 4,7 tūkt. Km ilgio kelio ruožas. Atlikę nesudėtingus matematinius veiksmus sužinosite, kad šio triračio automobilio degalų sąnaudos turėtų būti mažesnės nei 1 l/100 km.

VIDEO: Važiuojantis „Urbee“ automobilis

Skaitytojams, nesuprantantiems sąvokos „3D spausdintuvas“ siūlome pažiūrėti šį vaizdo siužetą.

VIDEO: „National Geographic“ demonstruoja 3D spausdintuvo galimybes

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis