2013 02 21

„Volkswagen“ su ribotos gamybos XL1 bando nugalėti fiziką. Vėjas jau įveiktas, kas toliau?

Lengvas, ekonomiškas ir pažangus – taip „Volkswagen“ apibūdina neįprastą XL1 hibridinį automobilį. Jis su 1 litru degalų įveiks daugiau nei 100 km, o anglies dioksido emisija – žinome, kad jums nerūpi, bet vis vien pasakysime – sieks tik 21 g/km.
„Volkswagen XL1“
„Volkswagen XL1“ / Gamintojo nuotr.
Temos: 1 Volkswagen

"Volkswagen" akcentuoja, kad šis automobilis bus gaminamas jau šiais metais, tačiau egzempliorių kiekis bus labai ribotas. Šviežiausias XL1 prototipas bus parodytas šių metų Ženevos automobilių parodoje, kurios durys žurnalistams atsiveria kovo 5-ąją (ir mes ten būsime, red.past.).

Po anglies pluošto XL1 kėbulu VW sutalpino 0,8 litro, dviejų cilindrų TDI variklį su 47 AG, kuriam 795 kg sveriančią masę išjudinti padės 27 AG elektros motoras. Kalbant apie kėbulą, reikia pabrėžti vieną svarbią detalę. Tikriausiai pamenate, kad „Mercedes-Benz“ neseniai gyrėsi sukūrę patį aptakiausią serijinį automobilį. Mat, CLA aerodinaminis koeficientas siekia vos 0,22. Lyg iš kosmoso nusileidęs XL1 nukarūnuos CLA oro aptakumo varžybose, apvalus XL1 priekis šį koeficientą leido sumažinti vos iki 0,189.

Gamintojo nuotr./Volkswagen XL1
Gamintojo nuotr./„Volkswagen XL1“

Su šiuo technologijų šedevru palyginus G klasės „Mercedes“, pastarojo kėbulo aptakumą galima prilyginti nebent visos Jonavos aerodinamikai.

Aerodinamika – raktas į puikius rezultatus. Dėl tokio aptakaus kėbulo šis „Volkswagen“ pastoviu 100 km/h greičiu galės važiuoti, naudodamas vos 8,3 AG. Gabūs inžinieriai iš Vokietijos specialiai šiam automobiliui suprojektavo itin lengvus magnio lydinio ratlankius, apautus 115/80 padangomis priekyje, bei 145/55 gale.

Maksimalus šio, už „Polo“ mažesnio automobilio greitis bus ribojamas ties 160 km/h padala. „Drag“ lenktynėms šis automobilis taip pat nebus pats tinkamiausias – 100 km/h jis pasieks tik per 12,7 sėkundės. 1990-ųjų „Honda Civic“ su 1,3 litro varikliu - greitesnis automobilis. Tačiau XL1 misija – ne greičio rekordai.

Su pilnai įkrautomis ličio-jonų baterijomis bei iki viršaus dyzelinu užpildytu vos 10 litrų talpos baku šis hibridas galės nuvažiuoti iš Vilniaus į Klaipėdą, o grįžtant atgal kuro teks pasipildyti Kaune. Kalbant skaičiais, elektros energija bei degalais aprūpintas XL1 galės įveikti 500 km atstumą.

Gamintojas tvirtina, kad ličio-jonų baterijos bus kraunamos ne tik stabdant, bet ir važiuojant pastoviu greičiu. Minėjome ir 795 kg svorį. Tokio rezultato „Volkswagen“ pasiekė taikydami drastišką dietą. Visos kėbulo detalės yra pagamintos iš plastiko bei sustiprintos anglies pluoštu. Jų storis – vos 1,2 milimetro, tuo tarpu priekinis langas tik 3,2 mm storio. Saugumą užtikrins konstrukcinės atramos iš aliuminio.

„Volkswagen“ ketina pagaminti tik 50 tokių automobilių, atitinkančių visus Europoje keliamus reikalavimus. Tik po ilgų bandymų bei tyrimų XL1 bus kuriami siekiant įtikti klientų poreikiams. Gamintojas apie šio automobilio kainą kol kas nešneka – tikėtina, kad jie pigūs nebus. Bet ne piniguose laimė, mieli GAZAS.LT skaitytojai...

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis