130 „Bosch“ inovacijų metų: naujausias išradimas padės naudojantiems kampinius šlifuoklius

Gera naujiena visiems profesionalams, kurie statybos, apdailos ar kitose srityse naudoja kampinius šlifuoklius – vokiečių bendrovė „Bosch“ neseniai pristatė ypač revoliucingą kampinių šlifuoklių priedų keitimo sistemą „X-LOCK“.
Bosch bendrovės biuras Čekijoje
Bosch bendrovės biuras Čekijoje / 123RF.com nuotr.
Temos: 1 „Bosch“

Ir tai toli gražu ne pirmoji „Bosch“ sukurta revoliucinė technologija per daugiau negu 100 bendrovės egzistavimo metų. Kviečiame susipažinti su inovatyviausiais bendrovės produktais, bendrovės sukurtais nuo įsikūrimo 1886 m. iki šių laikų.

Bosch“ gimimas

„Bosch“ istorija prasidėjo 1886 m., kuomet Robertas Boschas įkūrė „Tiksliosios mechanikos ir elektrotechnikos“ dirbtuves Štutgarto mieste. Jis atliko įvairius šių sričių darbus, pavyzdžiui, montavo telefono sistemas ir elektrinius skambučius.

Wikimedia Commons nuotr./Robertas Boschas
Wikimedia Commons nuotr./Robertas Boschas

Paprašytas pagaminti magnetinį uždegimo įtaisą stacionariam varikliui pagal parengtą projektą, R.Boschas patobulino gaminį. Taip jis nutiesė kelią magnetinių uždegimo sistemų gamybai.

O 1902 m. vyriausiasis „Bosch“ inžinierius Gottlobas Honoldas atrado dar geresnį sprendimą – aukštos įtampos magnetinę uždegimo sistemą su uždegimo žvake.

Pradėjus magnetines uždegimo sistemas reklamuoti JAV spaudoje, tai „Bosch“ padėjo gauti milijono dolerių vertės užsakymų JAV 1906 metais ir padvigubinti pardavimo kiekius per vienus metus.

Verslas JAV buvo toks sėkmingas, kad 1912 metais „Bosch“ atidarė gamyklą šioje šalyje.

Kai automobiliai tapo neatsiejama kasdienio gyvenimo dalimi, o dėl padidėjusio jų greičio reikėjo daugiau dėmesio skirti saugai, „Bosch“ pristatė atitinkamus produktus 1913 ir 1914 m.

„Bosch“ elektrinė apšvietimo sistema, kurią sudarė priekiniai žibintai, generatorius, reguliatorius ir akumuliatorius, padėjo saugiau vairuoti naktį, o starteris padidino patikimumą.

Dyzelinio kuro įpurškimo sistema krovininiams automobiliams

Kita verta dėmesio „Bosch“ inovacija – 1922 m. pradėtas kurti ir 1927 m. pasirodęs produktas, naudojamas iki pat mūsų laikų. Tai – dyzelino įpurškimo siurblys.

Taip „Bosch“ reagavo į dyzelinių variklių plėtrą; priešingai nei benzininiams varikliams, jiems nereikėjo magnetinio uždegimo.

Iš pradžių tokie siurbliai buvo naudojami tik krovininiuose automobiliuose. Pirmasis lengviesiems automobiliams skirtas dyzelino įpurškimo siurblys pasirodė rinkoje 1936 m.

„Bosch“ išlieka viena svarbiausių pasaulyje dyzelinio kuro įpurškimo sistemų technologijų kūrėjų ir gamintojų. Tai, kad beveik visi krovininiai automobiliai pasaulyje yra varomi dyzeliu, didele dalimi yra „Bosch“ nuopelnas.

Integruoti varikliai

„Bosch“ inovatyvumas reiškėsi ir kitose srityse. 1930 m. „Bosch“ inžinieriai pradėjo kurti elektrinius gamybos įrankius su integruotu varikliu, kuriuos dirbant buvo galima patogiai laikyti rankose.

Jų dizainą įkvėpė paprasčiausia plaukų kirpimo mašinėlė. Pirmieji juos išbandė įmonės inžinieriai, gamindami dyzelino įpurškimo siurblius.

Netrukus „Bosch“ suprato tokių įrankių potencialą rinkoje ir jau 1932 m. pradėjo juos pardavinėti statybininkams. Taip pat 1932 m. rinkoje pasirodė pirmasis „Bosch“ elektrinis skeliamasis plaktukas.

Šis plaktukas tapo didelių elektrinių skeliamųjų plaktukų, naudojamų statybų pramonėje, pirmtaku. Netrukus paaiškėjo, kad jis daug patogesnis naudojimui negu kitų rinkoje buvusių panašių produktų, ir netrukus „Bosch“ skeliamieji plaktukai paplito po pasaulį.

Šiandien „Bosch“ išlieka pasauline elektrinių įrankių gamybos lydere ir nuolat pristato naujus įrankius bei jų technologijas, tokias kaip „X-LOCK“ sistema.

Pirmasis šaldytuvas

1933 m. „Bosch“ sukūrė pirmąjį šaldytuvą, prieinamą daugumai vartotojų. Tuo metu rinkoje jau buvo pasirodę elektriniai šaldytuvai, bet jie kainavo tiek daug, kad tik turtingi žmonės arba verslai (pavyzdžiui, maisto prekių parduotuvės ar restoranai) galėjo juos įpirkti.

„Bosch“ nuotr./„Bosch“ šaldytuvas
„Bosch“ nuotr./„Bosch“ šaldytuvas

„Bosch“ šaldytuvas kainavo gerokai mažiau negu kiti tuo metu populiarūs modeliai. Šaldytuvų sėkmė prisidėjo prie to, kad „Bosch“ tapo populiariausiu buitinės technikos gamintoju Europoje.

Virtuvės kombainas

XX a. šeštajame-septintajame dešimtmečiuose „Bosch“ pristatė rinkai produktus, kurie atspindėjo Vokietijos ir Europos ekonominį stebuklą ir tenkino vartotojų poreikius sunkiems laikams artėjant prie pabaigos.

Kaip pavyzdžius galima paminėti virtuvės prietaisus ir elektrinius gręžtuvus namų meistrams. Pagrindiniai gaminiai, pvz., radijo aparatai, buvo parduodami milijonais.

Vienas inovatyviausių šio laikotarpių produktų buvo virtuvės kombainas „Neuzeit“. „Neuzeit“ buvo daugiafunkcis prietaisas, kuris galėjo pjaustyti, minkyti tešlą, tarkuoti, spausti ir netgi lupti bulves.

Šis kombainas buvo pristatomas dvejopai. Miestų gyventojams buvo žadama nauja modernių namų ūkio technologijų era, supaprastinanti namų ruošos darbus. Kaimo gyventojus bandyta patraukti tuo, kaip ši mašina palengvins didelių maisto produktų kiekių apdorojimą.

Pirmu atveju taikytasi į didelius namų ūkius, kuriuose gausu vaikų, o antruoju – į poreikį greitai apdoroti vaisių ir daržovių derlių, siekiant išsaugoti jį vėlesniam naudojimui, pavyzdžiui, dalį produktų užšaldant arba gaminant uogienes ir konservus.

Elektrinis įrankis namams

Dar vienas sektorius, kuriame „Bosch“ inovacijos ypatingai pakeitė situaciją – „pasidaryk pats“ sektorius. Šis sektorius vyravo rūsiuose ar garažuose, o pagrindiniai pirkėjai buvo žmonės, kurie norėjo įvairius ūkio darbus patogiai atlikti patys.

1952 m. pristatytas elektrinis įrankis „Bosch Combi“ galėjo būti naudojamas įvairiais būdais priklausomai nuo pasirinkto antgalio – kaip gręžtuvas, atsuktuvas, šlifuoklis ar netgi prietaisas gyvatvorėms karpyti.

Visas komplektas su standartiniais priedais buvo parduodamas dėžėje arba medinėje spintelėje, skirtoje tvirtinti prie sienos. Tokiu būdu „Bosch“ sukūrė elektrinių įrankių asortimentą, skirtą mėgėjams meistrauti namuose – ne tik specialistams ar dirbantiems statybų aikštelėse.

Automobilių technologijos

1978 m. pristatytą stabdžių antiblokavimo sistemą ABS „Bosch“, remdamasi savo patirtimi skaitmeninėje elektronikoje, pavertė automobilių inžinerijos techniniu standartu. Prie šios sistemos „Bosch“ dirbo devynerius metus.

123RF.com nuotr./„Bosch“ sunkvežimis
123RF.com nuotr./„Bosch“ sunkvežimis

ABS staigaus stabdymo metu neleidžia ratams užsiblokuoti. Tai pasiekiama sumažinant stabdžių spaudimą, tada vėl jį padidinant – iki 40 kartų per sekundę.

Dėl to net ir važiuojant slidžiais paviršiais stabdymo atstumas išlieka trumpas, o automobilį įmanoma suvaldyti. Dabar visi nauji automobiliai Europos Sąjungoje yra parduodami su ABS sistema.

Kitas technologinis laimėjimas buvo 1995 m. pristatyta elektroninė stabilumo programa ESP. Ji apsaugo nuo transporto priemonės slydimo. Pasitelkdama išmaniuosius jutiklius, ši programa 25 kartus per sekundę tikrina, ar automobilis išties juda ta kryptimi, kuria jį vairuoja vairuotojas.

Jei sistema nustato, kad kažkas negerai (pvz., automobilis slysta), ji pradeda veikti, sumažindama variklio sukimo momentą ir stabdydama kiekvieną ratą atskirai.

Skaičiuojama, kad nuo 1995 m. ši sistema išgelbėjo apie 6 tūkst. gyvybių. O „Bosch“ išlieka pirmaujantis šios sistemos tiekėjas automobilių gamintojams visame pasaulyje.

X-LOCK sistema

Inovacijomis stebinti „Bosch“ nesiliauja iki šiol. Viena naujausių inovacijų, kurią pristatė „Bosch“, yra skirta visiems statybos sektoriaus, taip pat metalo apdirbimo ir metalo pramonės sektorių atstovams.

Bosch nuotr./Bosch kampinis šlifuoklis su X-LOCK sistema
Bosch nuotr./Bosch kampinis šlifuoklis su X-LOCK sistema

Tai kampinių šlifuoklių priedų keitimo sistema „X-LOCK“, pirmoji tokio tipo technologija pasaulyje. Ją naudojant keisti kampinio šlifuoklio priedus tampa paprasta kaip niekada. Tai palengvina pjovimo ir šlifavimo darbus.

Naudojant šlifuoklį su šia technologija, keičiant priedą nereikia jokių veržlių, replių ir t. t. – pakanka norimą priedą uždėti ant šlifuoklio paviršiaus ir spustelti. Tada galėsite pradėti darbą. Ypač paprasta ir nuimti priedą – paprasčiausiai patraukus svirtelę ant šlifuoklio lengva jį pašalinti nenaudojant jėgos.

„X-LOCK“ technologija leidžia pakeisti šlifuoklio priedus be jokių pametamų dalių ar papildomos tvirtinimo įrangos. „Bosch“ siūlo ir didžiulį šlifuoklių bei jų priedų asortimentą visų tipų užduotims atlikti.

Naujoji sistema, be to, yra ypač patikima. Ji užtikrina, kad kryptiniai priedai, tokie kaip deimantiniai diskai, nebus uždėti neteisingai. Be to, ši sistema neturi veržlės, o tai reiškia, kad galima šlifuoti plokščiai, nesubraižant paviršiaus.

„Bosch“ sukūrė apie 130 skirtingų priedų su „X-LOCK“ technologija. Tarp jų – deimantiniai grąžtai, pjovimo diskai, šlifavimo diskai, šepečiai, abrazyviniai diskai ir t. t.

Tai reiškia, kad kampinis šlifuoklis tampa išties universaliu įrankiu – juo galima pjauti medį, plastiką, metalą, apdirbti betoną, marmurą bei keramiką ir t. t. O vieną priedą kitu pakeisti lengva kaip niekad.

VIDEO: Paskutinė „Bosch“ inovacija vėl daro perversmą įrankių rinkoje

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų