Tiesa, minėtoji konstrukcija nebuvo pastatas. Tai buvo radijo stiebas, transliavęs radijo bangas. Stiebo, kurį parėmė ant žemės įtvirtintos atramos, aukštis buvo 646 metrai – kitaip tariant, jis buvo maždaug dvigubai aukštesnis negu Vilniaus televizijos bokštas.
Jano Polako suprojektuotas stiebas buvo pradėtas statyti 1970 m., o statyba baigėsi 1974 m. Nors buvo vadinamas Varšuvos radijo bokštu, iš tiesų jis stovėjo Konstantinove – kaime apie 80 km nuo Varšuvos.
Radijo stiebą Lenkijos valstybinis radijas naudojo ilgųjų radijo bangų transliacijoms. Bokštas transliavo Lenkijos valstybinio radijo pirmąją programą.
Stiebo siųstuvai buvo 2 megavatų galingumo. Iš čia išsiųsti radijo signalai galėjo būti priimami beveik visame pasaulyje – netgi Šiaurės Amerikoje.
Konstrukcija buvo 4,8 metro pločio. Į viršų buvo galima pakilti joje įrengtu liftu. Liftas per sekundę pakildavo vos 0,3 m, tai reiškė, kad kelionė iki viršaus trukdavo apie pusvalandį.
Vis dėlto tinkamai neprižiūrimam radijo stiebui nebuvo lemta stovėti ilgai. 1991 m. rugpjūčio 8 d. bokšto atramos buvo keičiamos pučiant stipriam vėjui ir dalis jų staiga lūžo.
Tai lėmė, kad ir pagrindinis stiebas neilgai trukus sulinko, perlūžo ir griuvo. Iš jo teliko ant žemės susiraizgiusio metalo krūva, o nuolaužos plačiai išsibarstė.
Dėl laimingo atsitiktinumo sužeistųjų ar žuvusiųjų nebuvo. Suburta tyrimo komisija nutarė, kad dėl nelaimės kalta bendrovė, kuri įrengė ir prižiūrėjo stiebą.
Du bokšto statybų darbus rengę asmenys buvo pripažinti atsakingais už nelaimę, jie buvo nubausti dvejų metų laisvės atėmimo bausme.
Kurį laiką svarstyta apie galimybę bokštą atstatyti, bet, vietos gyventojams protestuojant, šių minčių atsisakyta. Galiausiai 1999 m. naujas bokštas iškilo kitoje vietoje, šis buvo gerokai žemesnis.
Dar beveik 20 metų po griuvimo Varšuvos radijo stiebas išliko aukščiausia kada nors žmogaus pastatyta konstrukcija. Tik 2010 m. jį aplenkė „Burj Khalifa“ dangoraižis Dubajuje.
Vietoje, kur kadaise stovėjo bokštas, iki šiol galima išvysti rūdijančių bokšto liekanų, taip pat keletą pagalbinių statinių, kurie griūvant bokštui išliko sveiki, tačiau po to buvo apleisti.
Parengta pagal Atlas Obscura ir 99 percent invisible.