Skirtingi laikraščiai taikėsi į skirtingas žmonių grupes. Viena tokių grupių buvo namų šeimininkės. Tarpukario Lietuvoje tradicinis lyčių vaidmenų pasiskirstymas buvo plačiai paplitęs, ir moteris dažnai buvo atsakinga už namų ūkį.
Reklamose tai gerai atsispindi. Tai matyti iš reklamų leidinyje „Moteris ir pasaulis“. Šis leidinys aptarė to meto moterims aktualias problemas bei reklamavo, to meto supratimu, būtent moterims skirtas prekes.
Kviečiu susipažinti su 15 tarpukario reklamų iš leidinio „Moteris ir pasaulis“, kurios buvo skirtos moterims.
Susipažinę su šiomis reklamomis, galėsite pamatyti, kad tarpukariu moterys buvo viliojamos pirkti panašias prekes kaip ir dabar. O kai kurių dizainas atrodo netgi ganėtinai modernus.
1. Lietuviškoje tarpukario spaudoje buvo daug higienos prekių reklamų, ypač muilo, kremų. Dauguma jų – labai kūrybingos, su skambiomis žinutėmis.
2. Dabar „Snaigės“ prekės ženklu žymimi šaldytuvai, tačiau tarpukariu egzistavo toks kremo prekinis ženklas.
3. Kartais reklamos būdavo ir labai žaismingos, pavyzdžiui, ši „Jaunystės“ muilo.
4. O ši įdomaus dizaino kremo reklama atrodė ganėtinai moderniai. Muilo pavadinimas „Metamorfoza“ – kaip iš kokio filmo.
5. Kartais dvi reklamos buvo sudedamos į vieną.
6. Dar viena tarpukariu reklamuota higienos prekė buvo dantų pasta, kuri tarpukario Lietuvoje tapo populiari. Tačiau šio produkto reklamos gali atrodyti juokingos.
7. O šios reklamos žinutė labai aiški: „Jis dantų skaudėjimo nepažįsta!“
8. Tarpukariu siuvimo mašinų rinkoje dominavo „Singer“ siuvimo mašinos. 1937–1940 m. pasirodžiusiuose leidinio numeriuose kitokios siuvimo mašinos nebuvo reklamuojamos.
9. Dar moterims buvo siūlomos geriausios kirpimo paslaugos. Ši reklama buvo įdėta į visus leidinius, kuriuos pavyko peržvelgti.
10. Pastebėjau, kad dar viena aktuali prekė buvo kojinės, kurios taip pat buvo nuolatos reklamuojamos.
11. Reklamuotas ir „Pienocentras“. Buvo teigiama, kad neverta naudoti kitos įmonės produktų.
12. Bendrovė „Pienocentras“ taikėsi prie rinkos ir spaudė netgi sultis.
13. Galima surasti ir technikos prekių reklamų su labai moderniu dizainu. Naudotas tamsus fonas išsiskyrė tarp kitų reklamų. O pats prietaisas reklamoje sietas su grožiu.
14. Jono Karvelio prekybos namų reklamą buvo galima pamatyti beveik kiekviename leidinyje.
15. O čia – laikrodžių reklama. Matyti, kad Jonas Karvelis rūpinosi aukšto lygio importinėmis prekėmis.
Teksto autorius Gediminas Rusteika yra Vilniaus universiteto Istorijos fakulteto studentas, atliekantis praktiką 15min.