Nuo kumpių iki radijo: kaip atrodė ir ką siūlė tarpukario kalėdinės reklamos

Kasmet gruodį televizorių ekranus, laikraščių puslapius, parduotuvių vitrinas ir taip toliau užplūsta kalėdinės reklamos, bandančios įtikinti, kad tik jose siūlomas produktas gali būti pati geriausia dovana draugui ar šeimos nariui. Dėl to atsiranda apgailestaujančių, kad šiais laikais šventėse svarbiausia tapo komercija, o tikroji jų prasmė buvo pamiršta.
Kalėdų reklamos tarpukario Lietuvos spaudoje
Kalėdų reklamos tarpukario Lietuvos spaudoje / epaveldas.lt nuotr.

Tačiau kalėdinė prekyba, Kalėdų dovanos, o taip pat ir kalėdinės reklamos toli gražu nėra šių laikų išradimas. Tuo lengva įsitikinti pasklaidžius tarpukario Lietuvos laikraščių puslapius.

Kaip ir dabar, taip ir tuomet juose buvo gausu reklamų, raginančių pirkti ir dovanoti pačius įvairiausius dalykus – nuo kumpių šventiniam stalui iki radijo aparatų.

Taip, dabar radijo aparatų reklamas pakeitė išmaniųjų telefonų reklamos, tačiau, net ir pasikeitus reklamuojamiems produktams, kalėdinių reklamų pobūdis išliko labai panašus. O leisti pinigus prieš Kalėdas žmonės anuomet nevengė taip pat, kaip ir dabar.

„Kalėdos ir nauji metai kauniečiams yra brangios šventės, nes toms šventėms viena šeima išleidžia nuo 100 iki 500 litų. Turtingiesiems – pramoga, o mažiau pasiturintieji tas ekstra išlaidas jaučia savo šeimos biudžete. (...) Faktas tikras, kad Kalėdoms žmonės rengiasi ir dėl to žymiai pagyvėja prekyba“, – 1939 m. rašė „Lietuvos žinios“.

Šią citatą galima būtų perspausdinti ir dabar, mažai ką tereiktų keisti – tik valiutos rūšį.

Kviečiame susipažinti su 25-iomis kalėdinėmis reklamomis iš tarpukario Lietuvos laikraščių. Išvydę jas suprasite – tarpukariu žmones prekybininkai viliojo panašiai kaip ir dabar.

25 kalėdinės reklamos iš tarpukario spaudos

1. Ypač daug prieš Kalėdas Lietuvos spaudoje pasirodydavo technikos prietaisų – radijo imtuvų, patefonų – reklamų. Jose buvo galima išvysti ir dabar gerai žinomus prekės ženklus, tokius kaip „Phillips“. Pastarosios bendrovės reklamos išsiskyrė apimtimi – užimdavo kone trečdalį puslapio – ir paveikslėlių gausa.

epaveldas.lt nuotr. /„Phillips“ radijo imtuvo reklama Lietuvos žiniose
epaveldas.lt nuotr. /„Phillips“ radijo imtuvo reklama Lietuvos žiniose

2. „Phillips“ gyrėsi, kad bendrovės produktai – patys geriausi, ir nevengė reklamose pasitelkti ir Kalėdų senelį.

epaveldas.lt nuotr. /„Phillips“ reklama laikraštyje „Pažanga“
epaveldas.lt nuotr. /„Phillips“ reklama laikraštyje „Pažanga“

3. Ir teigė, kad visi pageidauja tik „Philips“!

epaveldas.lt nuotr. /„Phillips“ radijo imtuvo reklama 1935 m. „Lietuvos žiniose“
epaveldas.lt nuotr. /„Phillips“ radijo imtuvo reklama 1935 m. „Lietuvos žiniose“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis