Retos nuotraukos: kaip Laisvės statula ar Eifelio bokštas atrodė dar tik įpusėjus statyboms?

Visi puikiai žinome, kaip dabar atrodo Eifelio bokštas ar Laisvės statula. Tačiau retas mūsų yra matęs, kaip šie milijonus turistų kasmet pritraukiantys objektai atrodė statybų metu, kai dar nebuvo baigti. Bet tokios nuotraukos egzistuoja.
Laisvės statulos galva seniau ir dabar
Laisvės statulos galva seniau ir dabar / Public Domain ir Scanpix/AFP nuotr., 15min montažas

Portalas 15min kviečia susipažinti su tuo, kaip 15 garsių turistinių objektų atrodė statybų metu.

Eifelio bokštas

Eifelio bokšto statybos prasidėjo 1887 m., baigėsi 1889 m. Pagal pradinį planą, bokštas turėjo stovėti 20 metų ir 1909 m. būti išmontuotas, tačiau išliko, nes buvo labai naudingas radijo bangų siuntimui. Pamažu jis tapo Paryžiaus simboliu.

Wikimedia Commons / Public Domain nuotr./Eifelio bokšto „kojų“ statyba, 1887 m.
Wikimedia Commons / Public Domain nuotr./Eifelio bokšto „kojų“ statyba, 1887 m.
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Eifelio bokštas dabar
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Eifelio bokštas dabar

Laisvės statula

Laisvės statula pradėta statyti 1876 m., pabaigta 1884 m. Ją sukūrė prancūzų skulptorius Frederickas Bertholdi. Iki pastatant skulptūrą jos galva su karūna bei ranka su deglu buvo atskirai demonstruojamos įvairiose tarptautinėse parodose.

Wikimedia Commons / Public Domain nuotr./Laisvės statulos galva dar vykstant statulos kūrimui
Wikimedia Commons / Public Domain nuotr./Laisvės statulos galva dar vykstant statulos kūrimui
Alberto Fernique / Niujorko viešosios bibliotekos / Wikimedia Commons / Public Domain nuotr./Laisvės statulos galva, demonstruojama viešai
Alberto Fernique / Niujorko viešosios bibliotekos / Wikimedia Commons / Public Domain nuotr./Laisvės statulos galva, demonstruojama viešai
123rf.com nuotr. /Laisvės statula Niujorke dabar
123rf.com nuotr. /Laisvės statula Niujorke dabar

„Empire State Building“

Garsiausio Niujorko, o gal ir pasaulio dangoraižio statybos vyko 1930-1931 m. Planuota, kad jo stogas taps ir dirižablių švartavimosi vieta, bet visgi po bandymų nuspręsta, kad tai per daug pavojinga. Iki 1970 m. „Empire State Building“ buvo aukščiausias pasaulio pastatas.

Lewis Hine / Wikimedia Commons / Public Domain nuotr//„Empire State Building“ statybos
Lewis Hine / Wikimedia Commons / Public Domain nuotr//„Empire State Building“ statybos
Wikimedia Commons / Nacionalinio archyvo nuotr./Empire State Building dangoraižio statyba 1930 m. Virš jo matyti dirižabliai
Wikimedia Commons / Nacionalinio archyvo nuotr./Empire State Building dangoraižio statyba 1930 m. Virš jo matyti dirižabliai
123rf.com nuotr./Empire State Building
123rf.com nuotr./Empire State Building

„Burj Khalifa“ dangoraižis

Aukščiausias pasaulyje dangoraižis Dubajuje (Jungtiniai Arabų Emyratai) iškilo XXI a. – buvo pradėtas statyti 2004 m., baigtas 2009 m. Jo aukštis yra 829 m., kas statybų metu sukėlė daug iššūkių. Šis pastatas turi 163 aukštus.

 Aheilner / Wikimedia Commons nuotr. / CC BY-SA 3.0/Burj Khalifa statybos 2008 m.
Aheilner / Wikimedia Commons nuotr. / CC BY-SA 3.0/Burj Khalifa statybos 2008 m.
123RF.com nuotr./„Burj Khalifa“
123RF.com nuotr./„Burj Khalifa“

Auksinių vartų tiltas

Auksinių vartų tiltas San Fransiske buvo pradėtas statyti 1933 m., baigtas 1937 m. Pirmiausia buvo pastatyti atramos bokštai.

San Fransisko istorijos centro nuotr / CC-BY-NC-ND 2.0/San Fransisko Auksinių vartų tilto statybos
San Fransisko istorijos centro nuotr / CC-BY-NC-ND 2.0/San Fransisko Auksinių vartų tilto statybos
AP/„Scanpix“ nuotr./Aukso Vartų tilto statybos 1935 m. spalio 25 d.
AP/„Scanpix“ nuotr./Aukso Vartų tilto statybos 1935 m. spalio 25 d.
Scanpix / DPA nuotr./Auksinių vartų tiltas dabar
Scanpix / DPA nuotr./Auksinių vartų tiltas dabar

Kristaus Atpirkėjo statula, Brazilija

Kristaus Atpirkėjo statulos statybos Rio de Žaneiro mieste Brazilijoje truko net devynerius metus – 1922-1931 m. Nuotraukoje matote dar nebaigtą statulos galvą.

Rio de Žaneiro Kristaus atpirkėjo statulos galva dar ant žemės, 1929 m.
Rio de Žaneiro Kristaus atpirkėjo statulos galva dar ant žemės, 1929 m.
123rf.com nuotr./Rio de Žaneiro panorama su Jėzaus Kristaus skulptūra
123rf.com nuotr./Rio de Žaneiro panorama su Jėzaus Kristaus skulptūra

Panamos kanalas

Panamos kanalo statybos vyko 1904-1914 m. Atlanto ir Ramujį vandenynus sujungusio kanalo statybos buvo vienas ambicingiausių visų laikų inžinerinių projektų.

„Wikimedia Commons“/H.C. White Co. nuotr./Statybos 1907 m.
„Wikimedia Commons“/H.C. White Co. nuotr./Statybos 1907 m.
V.Barštytės nuotr./Panamos kanalas
V.Barštytės nuotr./Panamos kanalas

Sent Luiso Vartų arka

1963 m. pradėta statyti ir 1965 m. baigta statyti Sent Luiso Vartų arka yra aukščiausia arka pasaulyje. Ji buvo pastatyta kaip paminklas JAV plėtimuisi į vakarus.

Kevin Kelly / Wikimedia Commons nuotr. / CC BY-SA 4.0 /Sent Luiso Vartų arkos statyba 1965 m.
Kevin Kelly / Wikimedia Commons nuotr. / CC BY-SA 4.0 /Sent Luiso Vartų arkos statyba 1965 m.
„Scanpix“/AP nuotr./Sent Luiso Vartų arka dabar
„Scanpix“/AP nuotr./Sent Luiso Vartų arka dabar

Londono Tauerio tiltas

Nors Londono Tauerio tiltas atrodo senesnis, jo statyba vyko 1894-1896 m., siekiant pagerinti susisiekimą tarp abiejų Temzės krantų Londone.

Wikimedia Commons / Public Domain nuotr./Londono Tauerio tilto statybos 1892 m.
Wikimedia Commons / Public Domain nuotr./Londono Tauerio tilto statybos 1892 m.
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Londono Tauerio tiltas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Londono Tauerio tiltas

Barselonos Šv. Šeimynos bažnyčia

Barselonos Šv. Šeimynos bažnyčios, garsiausio ispanų architekto Antonio Gaudi projekto, statybos prasidėjo 1882 m. ir tęsiasi iki šiol. Pasakojama, kad A.Gaudi apie planuojamą nepaprastai ilgą statybos laikotarpį tepasakė: „Mano klientas niekur neskuba“, turėdamas omenyje Dievą.

Pagal planą bažnyčios statybos turėjo baigtis 2026 m., tačiau dėl COVID-19 pandemijos buvo pranešta, kad bažnyčios per minėtus metus baigti nepavyks.

Wikimedia Commons / Public Domain nuotr./Barselonos šv. Šeimynos bažnyčios statybos 1905 m.
Wikimedia Commons / Public Domain nuotr./Barselonos šv. Šeimynos bažnyčios statybos 1905 m.
Templo Expiatorio de la Sagrada Familia / Wikimedia Commons / CC BY-SA 3.0/Barselonos šv. Šeimynos bažnyčios statybos 1915 m.
Templo Expiatorio de la Sagrada Familia / Wikimedia Commons / CC BY-SA 3.0/Barselonos šv. Šeimynos bažnyčios statybos 1915 m.
123rf.com nuotr./Šv. Šeimynos bažnyčia
123rf.com nuotr./Šv. Šeimynos bažnyčia

Sidnėjaus operos rūmai

Išskirtine architektūra pasižymintys Sidnėjaus operos rūmai, kurių stogas pimena bures, pradėti statyti 1959 m. ir duris atvėrė 1973 m.

Robeyclark / Wikimedia Commons nuotr. / CC BY-SA 3.0/Sidnėjaus operos rūmų statybos 1966 m.
Robeyclark / Wikimedia Commons nuotr. / CC BY-SA 3.0/Sidnėjaus operos rūmų statybos 1966 m.
Scanpix / dpa/ picture alliance nuotr./Sidnėjaus operos rūmai
Scanpix / dpa/ picture alliance nuotr./Sidnėjaus operos rūmai

Luvro piramidė

Pats Luvras stovi jau seniai, bet piramidės formos jo įėjimas, tapęs ne ką mažiau žymiu negu pats muziejus – gana naujas statinys, iškilęs 1988 m. Ilgą laiką, kaip ir Eifelio bokštas kadaise, piramidė vertinta kontraversiškai – tiek dėl modernistinio dizaino, tiek dėl to, kad architektas buvo JAV kinas, tiek dėl itin didelės Prancūzijos prezidento Francois Mitterando paramos šiam projektui, bet galiausiai daug prancūzų ją pamilo.

Beje, piramidė neturi 666 stiklo plokščių, skirtingai negu teigia garsi legenda – ji sudaryti iš 673 stiklo plokščių.

 Joseolgon / Wikimedia Commons nuotr. / CC BY-SA 3.0 /Luvro piramidės statybos 1987 m.
Joseolgon / Wikimedia Commons nuotr. / CC BY-SA 3.0 /Luvro piramidės statybos 1987 m.
123RF.com nuotr./Luvro piramidė
123RF.com nuotr./Luvro piramidė

Millau viadukas

Millau viadukas Prancūzijoje yra aukščiausias pasaulyje tiltas. Jo aukšttis yra 336 metrai. Jis buvo statomas 2001-2004m.

Wikimedia Commons / Public Domain nuotr./Aukščiausio pasaulyje Millau viaduko statybos
Wikimedia Commons / Public Domain nuotr./Aukščiausio pasaulyje Millau viaduko statybos
Wikimedia Commons nuotr./Millau viaduko statyba
Wikimedia Commons nuotr./Millau viaduko statyba
Wikimedia Commons vartotojo Mike Switzerland nuotr. / CC BY-SA 2.5/Baigtas statyti viadukas 2005 m.
Wikimedia Commons vartotojo Mike Switzerland nuotr. / CC BY-SA 2.5/Baigtas statyti viadukas 2005 m.

Berlyno siena

Nors Berlyno sienos nebėra ir ji buvo statoma tikrai ne kaip turistinis objektas, jos likučiai Vokietiją lankančius turistus traukia ir dabar. Nuotraukoje matote Berlyno sienos statybų nuotrauką iš 1961 m.

Baigtą statyti Berlyno sieną sudarė dvi lygiagrečios sienos ir tarp jų įrengta vadinamoji „mirties juosta“. Tai buvo siauras ypač gerai saugomas žemės ruožas, kurį turėjo kirsti kiekvienas Rytų Berlyno gyventojas, bandantis pabėgti į Vakarus.

Pastačius sieną visas Vakarų Berlynas buvo visiškai atitvertas nuo Rytų Vokietijos ir tiesiogine, ir perkeltine prasme.

Wikimedia Commons / Public Domain nuotr./Berlyno sienos statybos, 1961 m. spalis
Wikimedia Commons / Public Domain nuotr./Berlyno sienos statybos, 1961 m. spalis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Prie Berlyno sienos memorialo
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Prie Berlyno sienos memorialo

Lenkijos kultūros ir mokslo rūmai

Lenkijos kultūros ir mokslo rūmai iškilo 1952-1955 m. Dabar tai vienas žymiausių Lenkijos pastatų. Tiesa, kadangi vienas pagrindinių statybos iniciatorių buvo Stalinas, vis pasigirsta kalbų, kad galbūt rūmus reikėtų griauti. Tiesa, tam pritaria toli gražu ne visi Varšuvos gyventojai.

Wikimedia Commons / Public Domain nuotr./Lenkijos kultūros ir mokslo rūmų statyba
Wikimedia Commons / Public Domain nuotr./Lenkijos kultūros ir mokslo rūmų statyba
AFP/„Scanpix“ nuotr./Lenkijos kultūros ir mokslo rūmai
AFP/„Scanpix“ nuotr./Lenkijos kultūros ir mokslo rūmai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis