Portalas 15min kviečia susipažinti su tuo, kaip 15 garsių turistinių objektų atrodė statybų metu.
Eifelio bokštas
Eifelio bokšto statybos prasidėjo 1887 m., baigėsi 1889 m. Pagal pradinį planą, bokštas turėjo stovėti 20 metų ir 1909 m. būti išmontuotas, tačiau išliko, nes buvo labai naudingas radijo bangų siuntimui. Pamažu jis tapo Paryžiaus simboliu.
Laisvės statula
Laisvės statula pradėta statyti 1876 m., pabaigta 1884 m. Ją sukūrė prancūzų skulptorius Frederickas Bertholdi. Iki pastatant skulptūrą jos galva su karūna bei ranka su deglu buvo atskirai demonstruojamos įvairiose tarptautinėse parodose.
„Empire State Building“
Garsiausio Niujorko, o gal ir pasaulio dangoraižio statybos vyko 1930-1931 m. Planuota, kad jo stogas taps ir dirižablių švartavimosi vieta, bet visgi po bandymų nuspręsta, kad tai per daug pavojinga. Iki 1970 m. „Empire State Building“ buvo aukščiausias pasaulio pastatas.
„Burj Khalifa“ dangoraižis
Aukščiausias pasaulyje dangoraižis Dubajuje (Jungtiniai Arabų Emyratai) iškilo XXI a. – buvo pradėtas statyti 2004 m., baigtas 2009 m. Jo aukštis yra 829 m., kas statybų metu sukėlė daug iššūkių. Šis pastatas turi 163 aukštus.
Auksinių vartų tiltas
Auksinių vartų tiltas San Fransiske buvo pradėtas statyti 1933 m., baigtas 1937 m. Pirmiausia buvo pastatyti atramos bokštai.
Kristaus Atpirkėjo statula, Brazilija
Kristaus Atpirkėjo statulos statybos Rio de Žaneiro mieste Brazilijoje truko net devynerius metus – 1922-1931 m. Nuotraukoje matote dar nebaigtą statulos galvą.
Panamos kanalas
Panamos kanalo statybos vyko 1904-1914 m. Atlanto ir Ramujį vandenynus sujungusio kanalo statybos buvo vienas ambicingiausių visų laikų inžinerinių projektų.
Sent Luiso Vartų arka
1963 m. pradėta statyti ir 1965 m. baigta statyti Sent Luiso Vartų arka yra aukščiausia arka pasaulyje. Ji buvo pastatyta kaip paminklas JAV plėtimuisi į vakarus.
Londono Tauerio tiltas
Nors Londono Tauerio tiltas atrodo senesnis, jo statyba vyko 1894-1896 m., siekiant pagerinti susisiekimą tarp abiejų Temzės krantų Londone.
Barselonos Šv. Šeimynos bažnyčia
Barselonos Šv. Šeimynos bažnyčios, garsiausio ispanų architekto Antonio Gaudi projekto, statybos prasidėjo 1882 m. ir tęsiasi iki šiol. Pasakojama, kad A.Gaudi apie planuojamą nepaprastai ilgą statybos laikotarpį tepasakė: „Mano klientas niekur neskuba“, turėdamas omenyje Dievą.
Pagal planą bažnyčios statybos turėjo baigtis 2026 m., tačiau dėl COVID-19 pandemijos buvo pranešta, kad bažnyčios per minėtus metus baigti nepavyks.
Sidnėjaus operos rūmai
Išskirtine architektūra pasižymintys Sidnėjaus operos rūmai, kurių stogas pimena bures, pradėti statyti 1959 m. ir duris atvėrė 1973 m.
Luvro piramidė
Pats Luvras stovi jau seniai, bet piramidės formos jo įėjimas, tapęs ne ką mažiau žymiu negu pats muziejus – gana naujas statinys, iškilęs 1988 m. Ilgą laiką, kaip ir Eifelio bokštas kadaise, piramidė vertinta kontraversiškai – tiek dėl modernistinio dizaino, tiek dėl to, kad architektas buvo JAV kinas, tiek dėl itin didelės Prancūzijos prezidento Francois Mitterando paramos šiam projektui, bet galiausiai daug prancūzų ją pamilo.
Beje, piramidė neturi 666 stiklo plokščių, skirtingai negu teigia garsi legenda – ji sudaryti iš 673 stiklo plokščių.
Millau viadukas
Millau viadukas Prancūzijoje yra aukščiausias pasaulyje tiltas. Jo aukšttis yra 336 metrai. Jis buvo statomas 2001-2004m.
Berlyno siena
Nors Berlyno sienos nebėra ir ji buvo statoma tikrai ne kaip turistinis objektas, jos likučiai Vokietiją lankančius turistus traukia ir dabar. Nuotraukoje matote Berlyno sienos statybų nuotrauką iš 1961 m.
Baigtą statyti Berlyno sieną sudarė dvi lygiagrečios sienos ir tarp jų įrengta vadinamoji „mirties juosta“. Tai buvo siauras ypač gerai saugomas žemės ruožas, kurį turėjo kirsti kiekvienas Rytų Berlyno gyventojas, bandantis pabėgti į Vakarus.
Pastačius sieną visas Vakarų Berlynas buvo visiškai atitvertas nuo Rytų Vokietijos ir tiesiogine, ir perkeltine prasme.
Lenkijos kultūros ir mokslo rūmai
Lenkijos kultūros ir mokslo rūmai iškilo 1952-1955 m. Dabar tai vienas žymiausių Lenkijos pastatų. Tiesa, kadangi vienas pagrindinių statybos iniciatorių buvo Stalinas, vis pasigirsta kalbų, kad galbūt rūmus reikėtų griauti. Tiesa, tam pritaria toli gražu ne visi Varšuvos gyventojai.