2023 05 14

Šokiruojantys paveikslai: kodėl dailininkai tapė tėvus, kurie nužudė savo sūnus?

Menas praranda reikšmę, kai nesulaukia reakcijos. Meno simbiozinis santykis su žmogumi ir jo emocijomis sukuria vertę meno kūriniui. Toks žaidimas tarp menininko, siekiančio įkvėpti kūrybai prasmę, ir žiūrovo, siekiančio ją įžvelgti, vyksta nuo meno atsiradimo prieš tūkstančius metų. Uolų piešiniai, religinės statulėlės ar relikvijos turėjo prasmę tik todėl, kad asmenys savo ambicijas, jausmus ar tikėjimą sutapatino su šiais kūriniais ar perėmė iš jų.
Iljos Repino ir Francisco Goyos paveikslai
Iljos Repino ir Francisco Goyos paveikslai / Wikimedia Commons / Public Domain pav., 15min montažas

Menininko darbas yra priversti žmogų kažką jausti žiūrint į kūrinį. Nuostabą, grožį, dorybes, pyktį, liūdesį, didžiavimąsi, kančią – nesvarbu. Jeigu žiūrovas ką nors jaučia, tai jau yra menas.

Bet ne visiems patinka tie patys jausmai. Tad nekeista, kad kai kuriuos meno kūrinius auditorijos priėmė sunkiai, juos peikė, jie kėlė kontroversiją ar pasišlykštėjimą.

Du tokius paveikslus, susijusius viena tabu tema – sūnaus nužudymu, pristatysiu šiame straipsnyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis