Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

11 valandų skrydis į niekur – kodėl iš Oklando pakilęs „Air New Zealand“ taip niekur ir nenuskrido?

„Air New Zealand“ priklausančio „Boeing 787“ salone įsitaisė tik 55 keleiviai. Tačiau jie tikėjosi pasiekti Seulą. Visgi, po 11 valandų lėktuvas nusileido toli nuo Pietų Korėjos sostinės.
„Air New Zealand“ lėktuvas
„Air New Zealand“ lėktuvas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Tiesą sakant, tas 787 nusileido tame pačiame oro uoste, iš kurio ir buvo pakilęs prieš 11 valandų. Net jei jums ir patinka keliauti lėktuvais, tikriausiai nenorėtumėte ore praleisti 11 valandų vien tam, kad atsirastumėte tame pačiame oro uoste. Tik kas nutiko?

Kovo 20 dieną netrukus po vidurnakčio „Boeing 787“ pakilo iš Oklando skrydžiui į Seulą. Viskas ėjosi kaip suplanuota ir lėktuvas greitai artėjo prie Pietų Korėjos. Tačiau po 5 valandų, netrukus po to, kai lėktuvas perskrido Manusos salą Birmarko jūroje, buvo priimtas sprendimas apsisukti ir grįžti į Oklandą. Sekmadienį 55 lėktuve buvę keleiviai į Seulą buvo nugabenti kitu lėktuvu.

O nutiko šis tas neįprasto - sugedo lėktuvo navigacijos kompiuteriai. Jų „Boeing 787“ turi net tris, bet sugedo du. Taigi, jokio saugumo buferio nebeliko - vienas veikiantis navigacijos kompiuteris reiškia, kad lėktuvas tampa pažeidžiamas (kas jei suges paskutinis?), todėl reikia ieškoti vietos nusileidimui.

Tokiais atvejais oro linijos turi apgalvoti geriausius variantus. „Boeing 787“ buvo maždaug pusiaukelėje tarp Oklando ir Seulo, tačiau, aišku, „Air New Zealand“ techninė bazė yra Naujojoje Zelandijoje. Be to, kelionės tęsimas būtų rizikingas ir dėl to, kad tarp Manų salos ir Seulo nėra daug lengvai pasiekiamų oro uostų, kuriuose 787 galėtų nutūpti, jei to prireiktų.

Sustreikavęs „Boeing 787“ buvo greitai pataisytas ir visai netrukus po incidento vėl ėmėsi krovinių ir keleivių gabenimo. Šis lėktuvas į „Air New Zealand“ flotilę įsiliejo 2016 metais ir iki šiol veikė patikimai. Kompiuteriai yra toks dalykas - kartais jie genda be jokios aiškios priežasties. Keleivių saugumui pavojaus nebuvo, bet skrydis su vienu veikiančiu navigacijos kompiuteriu virš pakankamai atvirų vandenų neatrodė kaip gera mintis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?