2016-ųjų prognozės: svarbiausias kriterijus, renkantis keliones, bus saugumas

15min pateikia svarbiausių 2016 metų įvykių apžvalgą įvairiose srityse – nuo politikos ar ekonomikos iki sporto, pramogų ar mados. 2015-ieji turizmo srityje įsimins kaip vieni pavojingiausių metų: Europoje ir Afrikoje radikalios grupuotės grobė ir žudė turistus. Tad 2016-aisiais saugumas bus vienas svarbiausių iššūkių, darančių įtaką ir Lietuvos turizmo rinkai.
Turistai Šarm aš Šeicho oro uoste
Turistai Šarm aš Šeicho oro uoste / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Teroristiniai aktai vykdyti tokiose poilsiautojų mėgstamose šalyse kaip Tunisas ir Egiptas, taip pat viename lankomiausių pasaulio miestų – Paryžiuje. 

Būtent saugumas lems, kur žmonės keliaus ir atostogaus. Dėl tarptautinių grėsmių, tikėtina, dar labiau augs vietinis turizmas, kuris jau dabar tapo itin svaria varomąja turizmo jėga, padedanti amortizuoti turistų srautų sumažėjimą iš Rytų rinkų, pavyzdžiui, Rusijos.

Lietuviai atrado Lietuvą

Lietuvos valstybinio turizmo departamento (VTD) duomenimis, šalies apgyvendinimo įstaigose 2015 metų paskutinį ketvirtį vietinis turizmas augo beveik 9 proc., o per pirmą šių metų pusmetį – net 11,3 proc.

Tikėtina, jog tokia tendencija išliks ir 2016 metais. Būtent dėl to Turizmo departamente nuo 2015 m. rugsėjo įkurtas Vietinio turizmo poskyris, kurio tikslas – bendradarbiauti su Lietuvos turizmo informacijos centrais ir skatinti Lietuvos gyventojus keliauti po savo šalį.

Birštono turizmo informacijos centro nuotr./Nemuno krantinė
Birštono TIC nuotr./Birštonas – vienas iš lankomiausių kurortų, kurį mėgsta tiek užsieniečio, tiek patys lietuviai.

Pasak VTD direktorės Jurgitos Kazlauskienės, tiek į mūsų šalį atvykstantys užsieniečiai, tiek ir patys lietuviai informacijos apie turizmo paslaugas ieško internete. Todėl šalies reklama virtualiose platformose bus dar aktyvesnė.

„Statistikos departamento duomenimis, apie Lietuvą iš interneto sužinojo 44,8 proc., todėl kitąmet didelis dėmesys bus skiriamas e-rinkodarai (socialiniai tinklai, interneto svetainės, Apps, Google), video filmų kūrimui, kurie gerintų Lietuvos įvaizdį ir didintų šalies, kaip patrauklios atostogų krypties, žinomumą“, – sakė VTD vadovė.

Rusų toliau mažės

Kadangi geopolitinė ir ekonominė situacija Rusijoje jau kurį laiką išlieka nepalanki turizmui, 2016 metais prognozuojamas dviženklis Rusijos turistų srautų mažėjimas. Tikėtina, kad sumažės ir turistų iš Baltarusijos.

Šiuos praradimus turėtų kompensuoti pastaruoju metu augantys turistų srautai iš kaimyninių šalių: Latvijos (14 proc. augimas per pirmą 2015 m. pusmetį, palyginus su 2014 m. tuo pačiu laikotarpiu), Lenkijos (+7,4 proc.), Estijos (+11,8 proc.), taip pat iš Skandinavijos šalių (Švedija +25,7 proc.; Norvegija +42,2 proc.) ir Izraelio (+33,6 proc.).

Lietuva žydams labai svarbi ir jie noriai čia lankosi, tačiau reikia pripažinti, kad žydų turistų potencialas dar nėra išnaudotas. 2016 metais bandysime surasti informacinius kanalus, kaip pasiekti žydus ne tik Izraelyje, bet ir JAV, Pietų Afrikoje.

Dideliu augimu šiemet išsiskyrė turistų skaičius iš Japonijos (9 tūkst. turistų; +60,7 proc.) ir Kinijos (4,2 tūkst., +81,7 proc.). Tikėtina, jog į Lietuvą toliau plūs ir britai – 2015 metais turistų skaičius iš Jungtinės Karalystės išaugo 19 proc.

2016 metais Turizmo departamentas stengsis pritraukti daugiau turistų iš Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Italijos ir Švedijos, taip pat Izraelio rinkos, kurios atstovus su Lietuva sieja bendra istorija.

„Lietuva žydams labai svarbi ir jie noriai čia lankosi, tačiau reikia pripažinti, kad žydų turistų potencialas dar nėra išnaudotas. 2016 metais bandysime surasti informacinius kanalus, kaip pasiekti žydus ne tik Izraelyje, bet ir JAV, Pietų Afrikoje“, – kalbėjo VTD vadovė.

Svarbu tai, kad žydai, kurie lankosi Lietuvoje, paprastai neužsibūna tik Vilniuje, jie lankosi ir kitose Lietuvos vietose: Kaune, Kėdainiuose, kur taip pat gausu žydų istorijos objektų.

Į Lietuvą jie atvyksta vedami sentimentų praeičiai ir šaliai, kuri pasaulio žydų istorijoje užima išskirtinę vietą ir iki pat šiol vadinama „Šiaurės Jeruzale“.

Galima prognozuoti, jog 2016 metais Lietuvoje netrūks ir japonų, kurie yra šioks toks fenomenas. Nors Japonijoje Lietuva reklamuojasi kartu su Latvija ir Estija, japonų turistai daugiausia lankosi tik mūsų šalyje. Tam įtakos turi Kaune gyvenęs garsusis diplomatas Chiunė Sugihara, kurio istorija yra tarsi tiltas, nutiestas tarp Japonijos ir Lietuvos.

Eglės Skiparytės nuotr. /Didžiausia Graikijos sala – Kreta
Eglės Skiparytės nuotr. /Didžiausia Graikijos sala – Kreta

Atostogauti – į pamėgtus kurortus

Egiptas ir Graikija jau beveik dešimtmetį yra populiariausios lietuvių kelionių kryptys. 2015 m. šios šalys išliko patraukliausiomis, nepaisant terorizmo grėsmės (Egipte) ir finansinių sunkumų (Graikijoje).

Didieji kelionių organizatoriai „Novaturas“ ir „Tez Tour“ prognozuoja, jog 2016 metais šios tendencijos nesikeis. Graikijos salose bei Egipto kurortuose atostogos (kainos ir paslaugų santykiu) išliks labiausiai lietuvius dominančiais pasiūlymais.

Paskutiniai visuomenės nuomonės tyrimai rodo, kad poilsiui užsienyje didžioji dalis yra pasiruošę išleisti 300-600 eurų asmeniui.

Pasak „Tez Tour“ VR ir rinkodaros skyriaus vadovės Ingos Aukštuolytės, vertinant paskutinių metų išvykstamojo turizmo tendencijas, matyti labai aiškūs rinkos atsigavimo ženklai.

„Lietuviai daugiau atostogauja užsienyje, renkasi aukštesnės kategorijos viešbučius, pageidauja didesnio komforto ir platesnio paslaugų spektro. Kitas ekonominės būklės gerėjimo rodiklis – keliautojai atostogoms skiria vis didesnę pinigų sumą.

Paskutiniai visuomenės nuomonės tyrimai rodo, kad poilsiui užsienyje didžioji dalis yra pasiruošę išleisti 300-600 eurų asmeniui. Atsižvelgdami į tai, dėliojame ambicingus 2016 m. planus. Tikime, kad ateinančiais metais „Tez Tour“ aptarnaus 100 tūkst. keliautojų“, – sakė pašnekovė. 

VISAS 2016-ųjų PROGNOZES RASITE ČIA

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis