„Ankstesnių metų tyrimuose pastarieji kriterijai – viešbučių reikšmė bei programa „viskas įskaičiuota“, kuriuos galima konvertuoti į komfortą ir poilsio kokybę, nebuvo išskiriami tiek dažnai ir akivaizdžiai“, – sakė Inga Aukštuolytė, tarptautinio kelionių organizatoriaus „Tez Tour“ Viešųjų ryšių ir rinkodaros skyriaus vadovė.
Šios įmonės užsakymu 2015 m. liepą-rugpjūtį šalies keliautojų patirties tyrimą atliko rinkos tyrimų bendrovė TNS LT. Atsižvelgus į gautus duomenis, kelionių organizatoriai būsimam kelionių sezonui parengė nemažai naujienų.
Kas gali varžytis su Roma?
2016 m. vasaros sezono naujiena – skrydžiai į Italijos miestą Neapolį. TNS LT tyrimų duomenimis, Italija (kartu su Ispanija ir Turkija) patenka tarp trijų geidžiamiausių atostogų šalių.
TNS LT tyrimų duomenimis, Italija (kartu su Ispanija ir Turkija) patenka tarp trijų geidžiamiausių atostogų šalių.
„Nors „Tez Tour“ asortimente liūto dalį sudaro poilsinės kelionės, Neapolis padidins ne tik pastarųjų pasirinkimą, bet ir pastiprins pažintinių kelionių sektorių“, – įsitikinusi I.Aukštuolytė.
Neapolio kryptis poilsiautojams iš Lietuvos pasiūlyta dėl regiono įvairovės – tai ir platūs smėlio paplūdimiai, ir uolėtos pakrantės, ir UNESCO saugomi istoriniai paminklai.
Nuo 2 tūkst. prieš Kristų minimas Neapolio miestas savo kultūrinio, architektūrinio paveldo klodais varžosi net su Roma. Fantaziją audrina netoli Neapolio esantis Vezuvijaus ugnikalnis ir prieš kelis tūkstantmečius išsiveržusio ugnikalnio pelenais užpiltas Pompėjos miestas.
Neapolio regionas – tai ir vaizdinga uolomis išraižyta Amalfio pakrantė. Čia atostogoms buvo apsistojusi Elizabeth Tailor, Angelina Jolie su Bradu Pitu bei kitos garsenybės.
Netoli Neapolio krantų yra 2 salos – garsusis Kapris ir įstabioji Iskija. Vulkaninės kilmės Iskija keliautojus traukia švelniu klimatu bei terminių šaltinių gausa, kuriais pasimėgauti galima ne tik specializuotuose centruose, bet ir tiesiog pakrantėse.
Svajonių atostogų šalis – Ispanija
Kitos per tyrimą poilsiautojų išskirtos geidžiamiausios kelionių kryptys yra Ispanija, Turkija ir Graikija su jai priklausančiomis salomis – Rodu ir Kreta.
Ispanija ir Tenerifė, Maljorka tapo absoliučiomis lyderėmis – daugiausia tyrimo dalyvių šią šalį kaip svajonių atostogų kryptį įvardijo spontaniškai.
„Ispanija bei jai priklausančios salos (Tenerifė, Maljorka) tapo absoliučia lydere – daugiausia tyrimo dalyvių šią šalį kaip svajonių atostogų kryptį įvardijo spontaniškai.
Jau šešti metai matome tendenciją, kad tarp populiariausių kelionių krypčių dominuoja šalys, kurios asocijuojasi su žaismingumu ir gera nuotaika“, – sakė TNS LT tyrimui vadovavusi Daiva Plauškaitė-Camacho Andrade.
„Ispanija – marga, įvairi šalis, todėl ypač populiarios ne tik poilsinės kelionės salose, bet ir pažintinės kelionės po Barseloną“, – sakė I.Aukštuolytė.
Ji taip pat atkreipė dėmesį, jog tarp poilsiautojų iš Lietuvos itin paklausus poilsis ir kitose salose – domimasi nuo Italijos autonomiją turinčia Sardinija, kuri žavi savotišku laukiniškumu, taip pat Kipru.
„Tyrimas rodo didėjančių mūsų keliautojų perkamąją galią. Pavyzdžiui, palyginti su 2010 m. tyrimo duomenimis, šiemet pagrindinę nekeliavimo priežastį, kuri skamba „man tai per brangu“, nurodė žymiai mažiau žmonių“, – sakė D.Plauškaitė-Camacho Andrade.
„Tez Tour“ planuoja, kad 2016-ųjų vasaros sezonas bus itin sėkmingas, o kelionių pardavimai pirmą kartą sugrįš į rekordinį prieškrizinį 2008 m. lygį.
Numanoma, kad 2016 m. kelionių organizatoriaus keliones pasirinks 95-100 tūkst. keliautojų.
Taupūs moka daugiau?
Iš tyrimo matyti ir kiek pinigų atostogoms išleidžia Lietuvos poilsiautojai. Didžioji keliautojų dalis – 56 proc., vieno asmens atostogoms išleidžia nuo 301 euro iki 600 eurų. Daugiau, nuo 600 iki 900 eurų, išleidžia 21 proc. keliautojų.
Tyrimas rodo didėjančių mūsų keliautojų perkamąją galią. Pavyzdžiui, palyginti su 2010 m. tyrimo duomenimis, šiemet pagrindinę nekeliavimo priežastį, kuri skamba „man tai per brangu“, nurodė žymiai mažiau žmonių
Itin įdomių faktų atsiskleidė paskutinių, t.y. jau įvykusių, ir būsimų, jau planuojamų, atostogų lyginimas.
Išryškėjusi tendencija – didesnę perkamąją galią turintys ir daugiau kelionei pinigų skiriantys poilsiautojai paskutinei kelionei išleido mažiau nei planuoja išleisti per artimiausias, t.y. būsimas, atostogas.
Mažiau uždirbantys planuoja atvirkščiai: per paskutinę kelionę išleido daugiau negu planuoja jau kitai, dar įvyksiančiai.
„Tai patvirtina, kad rinkos neatitinkanti pigių, dirbtinai dempinguotų kainų kelionių pasiūla taip pat yra išnykusi.
Įsigyti kelionę kone perpus pigiau galima, bet tik per išankstinius pardavimus. Pavyzdžiui, dabar, su naujo vasaros sezono paskelbimu, jau jaučiame prasidėjusią 2016 metų vasaros kelionių palankiomis kainomis medžioklės tendenciją, – sakė „Tez Tour“ atstovė. – Palyginus su praėjusiais metais, šiemet vasaros sezono kelionių pardavimai yra dvigubai didesni. Per mėnesį kelionių į Turkiją esame pardavę jau daugiau nei 15 procentų“.
Tyrimų duomenimis, išankstiniai kelionių pardavimai galutinai įsitvirtinę – 32 proc. atostogų kelialapį įsigyja prieš 6 mėnesius, o 22 proc. – iki atostogų likus 3 mėnesiams.
Akivaizdžiai sustiprėjusi tendencija – poilsinę kelionę pasirinkę keliautojai vis labiau akcentuoja kelionės komfortą ir poilsio kokybę. Atostogos siejasi su buvimu be rūpesčių, visišku komfortu, todėl vis daugiau žmonių itin didelį dėmesį skiria viešbučiams.
„Pagal komfortą ir poilsį be rūpesčių žadančią programą „viskas įskaičiuota“ arba „ultra viskas įskaičiuota“ besiilsintys žmonės daug laiko praleidžia viešbučiuose bei jų teritorijose, todėl tarp viešbučio ir atostogų kokybės dažnai galima praktiškai dėti lygybės ženklą.
Nes viešbutis lemia turisto komfortą, jo estetinį pasitenkinimą – kiek graži, išpuoselėta aplinka, nuo viešbučio personalo dažnai priklauso poilsiaujančiųjų nuotaika, o nuo restoranuose ruošiamo maisto – savijauta ir apskritai pasitenkinimas, – sakė I.Aukštuolytė. – Dėl šios priežasties vis daugiau poilsiautojų renkasi 4-5* viešbučius“.
Net 63 procentams apklausoje dalyvavusių žmonių vienas esminių kelionės pasirinkimo kriterijų yra viešbučio vieta ir lygis. 62 procentai tyrimo dalyvių kaip viena pagrindinių kelionės pasirinkimo kriterijų nurodė programą „viskas įskaičiuota“.