Vienas įtakingiausių žiniasklaidos šaltinių pasaulyje „The Economist“ prognozuoja, kad 2019 metais mažės ilgųjų skrydžių kainos.
Tam įtakos turės 2018 metais spalio mėnesį Stambule atidarytas 76 kvadratinių kilometrų ploto oro uostas, dydžiu prilygstantis Šiaulių miestui. Taip pat 2019 metais planuojamas atidaryti Dasingo oro uostas Pekino priemiestyje. Ekspertų nuomone, naujieji oro uostai didins konkurenciją aviacijos rinkoje.
Be didėjančios konkurencijos Azijoje bei Artimuosiuose Rytuose, kainai įtakos turės ir nuolatos tobulinami lėktuvai, kurie sunaudoja mažiau degalų, portalui LRT.lt teigė keliautojas bei knygų apie keliones autorius Robertas Pogorelis.
Anot jo, reikia atkreipti dėmesį į tai, kad nepaisant ilgųjų skrydžių kainų mažėjimo, registruotas bagažas daugelyje šių skrydžių nebebus įskaičiuotas į kainą, todėl keliautojams už bagažą teks susimokėti papildomai.
M. Gelžinis komentuodamas 2019 metais turėsiančias pigti ilgųjų skrydžių kainas teigė, kad nors iš Lietuvos tokie skrydžiai nėra vykdomi, bilietų kainų mažėjimas yra naudingas ir Lietuvos keliautojams.
„Artimiausiu metu ilgieji skrydžiai Lietuvoje tikrai neatsiras, kadangi šalyje yra per mažas keleivių srautas. Iš kitos pusės, nemaža dalis lietuvių keliauja jungiamaisiais skrydžiais, tai bendra jungiamojo skrydžio suma bus mažesnė ir skatins turizmą“, – LRT.lt teigė M. Gelžinis.
Eksperto nuomone, nors pasaulyje žadamas ilgųjų skrydžių bilietų pigimas, į kurią pusę pajudės trumpųjų skrydžių kainos Europoje – prognozuoti sunku.
„Galimi įvairūs scenarijai. Kaina priklausys nuo rinkos, kokie yra ilgalaikiai susitarimai kompanijų su degalų tiekėjais. (...) Kadangi didžiąją dalį kainos lemia kuro kaina“, – teigė M. Gelžinis.
Vis dėlto, „kardinalių pokyčių nebus, jei kainos didės ar mažės, tai turėtų būti tik keli procentai“, – LRT.lt sakė jis.
Anot eksperto, iš Lietuvos organizuojamų skrydžių kainos šiuo metu ir taip yra mažesnės, lyginant su kitais Europos regionais.
„Aviakompanijos, nustatydamos kainą, žiūri šalies ekonominį lygį. Mes esame jau prie išsivysčiusių šalių, tačiau ties žemesniu laipteliu, todėl aviakompanija nustato mažesnę kainą pas mus, negu skrydžiui iš kokio Stokholmo. Todėl Rytų Europa pasižymi mažesnėmis skrydžių kainomis“, – sakė M. Gelžinis.
LRT.lt primena, kad 2018 metais šalyje buvo fiksuotas 19 proc. didesnis keleivių aptarnavimas nei 2017 metais. Iš viso aptarnauta 6,3 mln. keleivių ir 61 tūkst. skrydžių.
M. Gelžinio teigimu, 2019 metais aviacijos rinka Lietuvoje toliau augs. Taip pat turėtų didėti ir skrydžių krypčių skaičius.