Nors didžiosios pasaulio oro linijos išlieka pakankamai saugios, kai kurių oro bendrovių saugumo vertinimai yra tiesiog tragiškai prasti. Jeigu skrendate jomis, tai tikriausiai keliaujate į itin nuošalią vietą ir neturite kitos galimybės arba tiesiog renkatės pačius pigiausius įmanomus bilietus. Prieš juos įsigyjant vertėtų pagalvoti dukart.
Daug nesaugiomis laikomų avialinijų net neturi teisės skraidyti į JAV ar Europos Sąjungą, tad tai turėtų jums pasufleruoti apie pavojų.
AirlineRatings.com paskelbė septynias pavojingiausias oro linijas pasaulyje. Oro bendrovės buvo vertinamos septynių žvaigždučių skalėje. Atsižvelgta į žuvusių keleivių skaičių per pastaruosius dešimt metų, kiek šalių yra uždraudusios avialinijoms įskristi į jų erdvę bei ar jos turi Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) skrydžių saugos audito (International Air Transport Association Operational Safety Audit – IOSA) sertifikatą.
Nė viena bendrovė iš žemiau minimų negavo daugiau nei 2 žvaigždučių.
„Tara Air“
„Tara Air“ gavo vos vieną žvaigždutę iš 7. 2010 ir 2011 m. jos lėktuvai patyrė ne vieną pražūtingą avariją. Oro linijos turi 8 lėktuvus, kuriais skraido iš pavojingų kalnuotų vietovių Nepale.
„Nepal Airlines“
Nepale per 8 pastaruosius metus įvyko 9 mirtinos lėktuvų avarijos. Statistika rodo, kad skraidymas šioje kalnuotoje šalyje yra gana pavojingas. „Nepal Airlines“ veikia nuo 1958 m., ir bendrovės statistika tikrai nežavi. Avialinijos gavo tik vieną žvaigždutę, jos yra uždraustos Europos Sąjungoje. Nors per pastaruosius 20 metų bendrovės saugumo statistika pagerėjo, tačiau 2014 m. per avariją žuvo 18 žmonių.
„Ariana Afghan Airlines“
Nacionalinės Afganistano oro linijos turi tik penkis orlaivius ir per savo istoriją yra nurašiusios 19 orlaivių. Jos patyrusios ir 7 mirčių pareikalavusias avarijas.
„Bluewing Airlines“
„Bluewing Airlines“ yra nedidelės Pietų Amerikos valstybės Surinamo oro linijos. Per trejus metus avarijas patyrė net trys skirtingi „Antonov An-28“ lėktuvai, dėl ko bendrovei uždrausta įskristi į Europos erdvę, taip pat ir į kaimyninę Prancūzijos Gvianą.
„Kam Air“
Tik vieną žvaigždutę gavusios Afganistano oro linijos uždraustos tiek JAV, tiek Europos Sąjungoje. Jų istorijoje – ne vienas incidentas, įskaitant pražūtingas avarijas ir pranešimą apie bombą lėktuve.
„Trigana Air Service“
Nieko keisto, kad šios oro linijos irgi gavo tik vieną žvaigždutę – jos patyrusios 10 avarijų, kai lėktuvų buvo nebeįmanoma sutaisyti, ir 14 incidentų. Kaip ir kitos oro linijos, jos uždraustos ES ir JAV.
„SCAT Airlines“
Kazachstano oro linijų saugumo statistika nėra džiuginanti, nors reikia pažymėti, kad nuo 2013 m. jos lėktuvai nebuvo patekę į mirtinas avarijas. Oro bendrovė neturi skrydžių saugos audito sertifikato, tačiau pastaruoju metu daro pažangą ir siekia būti pripažinti tarptautiniu mastu.