2014: „Malaysia Airlines“ skrydis 370
Šį Malaizijos lėktuvo dingimą jau dabar galima vadinti vienu keisčiausių aviacijos istorijoje. Lėktuvo nuolaužos nerastos, kursas pakeistas, keleiviai su padirbtais pasais, pagrobimu įtariami ir pilotai, o dingusių žmonių telefonai, kurį laiką skleidė signalus. Lėktuvo paieškos laukas išsiplėtė, tikrinamos bei kuriamos ir naujos versijos, jog lėktuvas galėjo skristi pažeme, nutūpti nepastebėtas talibų teritorijose ir t.t. Kad ir kaip viskas baigsis, tai istorija, apie kurią bus kuriami filmai.
2009: „Air France“ skrydis 447
„Airbus A330” lėktuvas pakilo iš Rio de Žaneiro skrydžiui į Paryžių 2009 m. gegužės 31 dieną. Po kurio laiko, kertant Atlanto vandenyną, lėktuvo pilotai patikslino kontrolės centrui savo koordinates. Ir tai buvo paskutinis kontaktas su lėktuvu.
O paskutinio kontakto vieta buvo net dviejų dienų atstumu plaukiant nuo artimiausio uosto. Be to, paieškas sunkino labai didelis vandenyno gylis. Prireikė net dvejų metų, kol buvo išsiaiškintos katastrofos aplinkybės, iškelta didelė dalis žuvusiųjų kūnų bei juodosios dėžės. Visi 228 žmonės, buvę lėktuve, žuvo.
Prancūzų pareigūnai tik 2012 metais pateikė išvadas, kad ledo kristalai atjungė sistemas, galinčias nustatyti lėktuvo greitį ore, o dėl to sutriko autopiloto veikla. Lėktuvas smigo į vandenį.
2003: „Boing 727“
Prieš 11 metų, Angolos sostinėje Luandoje pradingo „Boeingas 727“. Lėktuvas pakilo iš tarptautinio Luandos oro uosto 2003 metų gegužės 25 dieną ir skrido link Burkina Faso. Išvyko jis su išjungtomis šviesomis bei nepilnai veikiančia ryšio įranga. Yra daug skirtingų šio lėktuvo dingimo versijų, manoma, kad ir lėktuvo įgula buvo ne pilna.
Nors lėktuvo dingimą buvo bandoma sieti su teroristiniu išpuoliu, tačiau įvykio aplinkybės nežinomos iki šiol.
1999: „EgyptAir“ skrydis 990
Prieš 15 metų Egipto avialinijų lėktuvas staigiai per 36 sekundes iš 4 km aukščio susmigo į vandenį. 767 keleivinis lėktuvas skrido iš Kairo į Niujorką, o sudužo Atlanto vandenyne netoli Masačusetso krantų.
Nors lėktuvo nuolaužos ir buvo rastos, spekuliacijų dėl 217 žmonių gyvybes nusinešusio įvykio nepavyko išvengti. Manoma, kad tai galėjo būti ir savižudiškas piloto ar antrojo piloto aktas. Kita teorija sako, kad lėktuvo valdymas viso skrydžio metu buvo labai chaotiškas. Egipto pareigūnai tepasakė, jog tai buvo mechaninis gedimas.
1996: TWA skrydis 800
Į Paryžių vykstantis lėktuvas vos pakilęs iš Niujorko staiga susprogo ore. Akimirksniu žuvo 230 žmonių buvusių lėktuve. Liudininkai teigia matę šviesos blyksnį ir ugnies kamuolį, tad pirmi įtarimai buvo nukreipti į teroristus, kurie galėjo numušti lėktuvą paleidę raketą. Kiti manė, jog tai galėjo būti net meteoritas.
Visgi Valstybinis transporto saugumo komitetas išaiškino, jog sprogimas įvyko dėl trumpo elektros jungimo, kuris tiesiog detonavo „Boeing 747“ degalų baką ir ištaškė lėktuvą virš Longailendo.
Nepaisant šio išaiškinimo, konspiracijos teorijos apie šį įvykį netilo dar ilgai.
1947: „British Stardust“
Kitą mįslingą lėktuvo dingimą, anot CNN.com, skiria net 50 aviacijos metų. Prieš 67 metus britų lėktuvas skridęs iš Buenos Airių į Čilę pradingo Argentinos Anduose.
Lėktuvo paieškos nedavė vaisių daugiau nei 50 metų. Tai vėlgi leido atsirasti įvairioms teorijoms. Tačiau teorijos apie ateivių pagrobimą buvo galutinai paneigtos, kai 2000 metais lėktuvo nuolaužos buvo rastos palaidotos giliai kalnų ledynuose.
Katastrofoje 1947 metais žuvo 11 žmonių. Paskutinis „Stardust“ lėktuvo įgulos pranešimas siųstas morzės abėcėle buvo žodis „STENDEC“. Net ir po daugelio dešimtmečių šio pranešimo reikšmės niekas neįminė.
1945: Skrydžio „19“ karinio jūrų laivyno lakūnai
Skaičius „19“ nėra nuoroda į vieną lėktuvą. Tai buvo penki Amerikos karinių jūrų laivyno lakūnai su atskirais lėktuvais. Viename skrido lakūnų instruktorius, kituose kvalifikuoti pilotai praleidę ore daugiau nei 350 valandų. Visi penki lėktuvai pradingo vienu metu netoli Floridos.
Radijo perduoti duomenys nurodo, kad instruktorius pasimetė sugedus kompasui. Radijo ryšys taip pat nutrūko prieš nustatant gedimų priežastis, o lėktuvų pėdsakų taip niekas ir nerado. Be to, lėktuvas pakilęs ieškoti nelaimėlių, taip pat negrįžo.
Skrydis „19“ vyko teritorijoje dar žinomoje kaip Bermudų trikampis.
1942: Britų naikintuvas
Pasiklydęs Karinių oro pajėgų naikintuvas birželio 28 dieną, 1942 metais, sudužo karščiu alsuojančiuose Egipto Sacharos smėlynuose.
Apie naikintuvo lakūną taip nieko daugiau ir nebuvo girdėti ir lėktuvas „P-40 Kittyhawk“ buvo pamirštas. Tačiau visai neseniai, prieš dvejus metus, naftos išgavimo bendrovės darbuotojas atrado lėktuvą prabėgus net 70 metų nuo avarijos.
Keisčiausia, kad lėktuvas buvo puikiai išsilaikęs ir jo fiuzeliažas, sparnai, uodega bei lakūno kabina rasti nesugadinti. Vis dėlto, tais laikais lėktuvai skrisdavo su labai mažai atsargų, tad lakūnui išgyventi dykumoje beveik neliko šansų.
1937: Amelia Earhart
A.Earhart dingimas tikriausiai vis dar išlieka žymiausia neišspręsta lėktuvo dingimo mįslė. Viena iš aviacijos pionierių leidosi į savo gyvenimo žygį. Lakūnė norėjo tapti pirmąja moterimi, apskridusia pasaulį.
1937 metais ji išvyko į kelionę su savo dviejų variklių „Lockheed Electra“ lėktuvu. Likus apie 11 tūkst. kilometrų iki tikslo Ameliai teko leistis Houlando salose viduryje Ramiojo vandenyno.
Jos radijo ryšys tapo neaiškus ir paskutinis dalykas, kurį ji pasakė prieš pradingdama: „Mes traukiame į šiaurę ir į pietus“ (angl. We are running north and south).
Išleidus 4 mln. dolerių ir apieškojus 650 tūkst. kvadratinių kilometrų, JAV atšaukė paiešką. Dėl šio skrydžio vis dar sklando daugybė teorijų. Visgi A.Earhart ir jos navigatoriaus Fredo Noonano likimas nežinomas.