9 startuolių įžvalgos: ne viskas taip lengva, kaip atrodo iš pradžių

Sugalvoti verslo idėją gali užtrukti vos kelias sekundes, tačiau daug jų apčiuopiama preke ar paslauga taip ir nevirsta. 4 jauni lietuviai, jau turintys savo verslą ar dar tik svajojantys apie jį, pasidalijo įžvalgomis, ką reikėtų žinoti žmogui, prieš pradedant verslą.

15min prie diskusijų stalo apie startuoliškas idėjas sėdo kartu su radijo stoties „Tau“ laidų vedėju Andriumi, žveju save vadinančiu (t.y. dirbančiu žvejybos įmonėje) Edvinu, Turizmo departamento darbuotoja Diana ir savo verslą jau turinčiu ir dar bent kelias idėjas brandinančiu Girmantu.

Šie jaunuoliai, kuriuos prie Adrijos jūros atsekiau kartu su VOYAGE projektu, dega noru ne užsidirbti, bet sukurti tokią prekę ar paslaugą, kuri kurtų pridėtinę vertę, tarkime, skatintų ekologiją ar pan.

VOYAGE iššūkio projekte dalyvaujantys žmonės dvi savaites keliaus po Kroatiją ir Juodkalniją.

Jų užduotis – sukurti ir pabandyti „parduoti“ savo verslo idėją potencialiam investuotojui. Adrijos jūros pakrante jie keliauja vos porą dienų, todėl idėjos dar tik mezgasi. Tiesa, kartu su idėjomis į galvą išsyk šauna ir galimos kliūtys.

Diana, Edvinas, Andrius ir Girmantas po dviejų dienų intensyvaus kūrybinio darbo Kroatijoje pateikia 9 įžvalgas apie verslo pradžią.

1) Startuolis tai nėra bet koks „versliukas“. Idėjų, kaip užsidirbti pinigų, ateina daug ir greitai, bet tai netenkina ambicingų žmonių. Jie nori sukurti kažką savo šeimai, bendruomenei, galų gale, Lietuvai. Ir tokią idėją rasti, o juo labiau užauginti, yra be galo sunku.

2) Visiems gerai žinomos, ore sklandančios idėjos gali būti lengvai įgyvendintos. Tereikia tą padaryti pirmam arba padaryti geriau nei kiti. Jaunuoliai, lankę vietos turizmo verslus, sutarė, kad idėja nėra svarbiausias sėkmės recepto ingredientas.

Dviratis, jų nuomone, jau yra išrastas, todėl nereikia atmesti idėjos vien dėl to, kad ji nėra nauja. Juk viską lemia kitoks požiūris, netikėtas idėjos įgyvendinimas, kuris labai priklauso nuo to, kokioje komandoje dirbi.

3) Todėl svarbu suburti aplink save tinkamą komandą. Iniciatyvūs ir entuziastingi žmonės, pasiryžę dirbti dėl tikslo, besimėgaujantys savo darbu yra svarbiausia, minant kelią į sėkmę.

4) Naudinga, kai komandą sudaro skirtingų profesijų, amžiaus, lyties, patirties žmonės. Tokia komanda į tą pačią problemą gali pažvelgti iš daug skirtingų kampų, todėl jie mato daugiau rizikų, daugiau privalumų, galų gale, tiesiog daugiau būdų tam tikrai idėjai įgyvendinti.

5) Reikia labai daug užsispyrimo ir noro irtis į priekį, ypač tada, kai aplinka yra demoralizuojanti. Pavyzdžiui, Lietuvoje žmonių entuziazmas yra dusinamas pasakojimų, deja, kartais neišgalvotų, apie korupciją, biurokratines kliūtis ir pan. Kurti verslą nuo nulio, kai aplinkiniai ne drąsina, o šaiposi, yra labai sunku.

6) „Ne piniguose laimė“, – Girmantas pakartojo coelhišką, bet vis tik labai svarbią mintį. Nesvarbu, kiek tu uždirbsi – darbas laimės neatneš tol, kol bus nemylimas, o pelnas juk skirtas tik pietų porcijai įsigyti.

15min/Jurgitos Lapienytės nuotr./VOYAGE operatorius Girmantas
15min/Jurgitos Lapienytės nuotr./VOYAGE operatorius Girmantas

7) Baisiausia yra žengti pirmą žingsnį. Kai įsidrąsini, tada jau laiko dairytis atgal nebelieka – kelias veda tik pirmyn.

8) Nežinojimas kartais padrąsina. Ar visi verslininkai būtų pradėję vystyti savo idėją, jeigu žinotų, kaip ją bus sunku įgyvendinti? Lengva yra tik tiems, kurie nieko nedaro.

9) Labai svarbu bent retkarčiais pakeisti aplinką – pabūti ten, kur niekas neįpareigoja, nestovi „ant dūšios“, skaičiuodamas tavo darbo valandas. Rutina kartais taip paskandina žmones, kad jie nebemato savo tikslų, pameta viziją ir galiausiai dirba tik tam, kad užsidirbtų.

15min žurnalisto kelionę į Kroatiją apmokėjo VOYAGE iššūkio organizatoriai. Straipsnio turiniui tai įtakos neturi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis