Kavos ar gėrimų su ledu specialistai lėktuve nerekomenduoja gerti net ir keleiviams (kodėl, skaitykite čia), bet šįkart tai nėra susiję su mikrobais.
Draudimas atsirado dėl saugumo – dėl nerimo, kad kava ar kiti skysčiai netyčia gali būti išpilti ant valdymo skydo. EASA jau anksčiau prašė lakūnų laikyti skysčius toliau nuo skydo, tačiau dabar prireikė ir oficialaus draudimo.
Neseniai yra buvę du incidentai, kai išpilti skysčiai pilotų kabinoje galiausiai lėmė variklių išsijungimą viduryje skrydžio. Lapkritį Pietų Korėjos oro linijų „Asiana“ lėktuvas, skridęs iš Seulo į Singapūrą, turėjo leistis Maniloje. To priežastis – dešiniojo variklio išsijungimas po to, kai ant skydo buvo išpilta arbata.
Šių metų sausį amerikiečių „Delta“ orlaivis, skridęs tarp Detroito ir Seulo, taip pat susidūrė su nustojusio veikti variklio problema, todėl turėjo leistis Aliaskoje. Priežastis vėlgi panaši – variklis nustojo veikti, ir jo niekaip nepavyko vėl įjungti, nes ant skydo buvo išpiltas skystis. Šįkart – kava.
A350 pilotų kabinos skyde variklių įjungimo ir išjungimo mygtukai kompiuteriu sujungti su kiekvieno variklio aukšto slėgio išjungimo vožtuvu. Išpylus skystį, per kompiuterį pasiunčiamos variklio įjungimo/išjungimo komandos.
Anot EASA, tokiu atveju skrydžio metu gresia abiejų variklių išsijungimas. Dėl to gali tekti leistis avariniu būdu, o tai gali reikšti pavojų keleiviams ir pačiam orlaiviui.