– Ko gali tikėtis vartotojas, kurio planus pakoregavo prasidėjęs streikas?
– Reglamentas dėl kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisyklių užtikrina keleivių teisę į rūpinimąsi (keleiviui suteikiama informacija, pasiūlomas maistas ir gėrimas, apgyvendinimas ir t.t.), teisę atgauti pinigus už bilietą bei atvykti į galutinę atvykimo vietą nukreipiant alternatyviu maršrutu.
Ypatingomis aplinkybėmis, sudarančiomis pagrindą nemokėti kompensacijos, laikomas ir streikas.
Reglamentas taip pat numato teisę į 250–600 eurų kompensaciją, priklausomai nuo maršruto ilgio, taip pat į nuostolių, viršijančių kompensacijos dydį, atlyginimą.
Tačiau oro vežėjas gali būti atleidžiamas nuo atsakomybės mokėti kompensaciją tais atvejais, kai apie skrydžio atšaukimą buvo pranešta prieš 2 savaites iki numatytos skrydžio datos, buvo pasiūlytas alternatyvus skrydis tuo pačiu maršrutu ir panašiu laiku kaip tas, kurį keleivis buvo pasirinkęs, arba skrydis atšauktas dėl ypatingų aplinkybių, kurios yra nebūdingos atitinkamo oro vežėjo vykdomai įprastai veiklai ir faktiškai jam nepavaldžios.
Svarbu yra tai, kad reglamentas numato, jog ypatingomis aplinkybėmis, sudarančiomis pagrindą nemokėti kompensacijos, laikomas ir streikas, todėl kompensacijų keleiviams neverta tikėtis, jeigu streikas buvo tiesioginė neįvykusio skrydžio priežastis.
– Ar gali kompensacijos tikėtis keleivis, kuris, pavyzdžiui, vakar neišskrido į Frankfurtą, o ten jo laukė kitos oro bendrovės skrydis kita kryptimi?
– Jeigu skrydis jungiamasis, tokiu atveju „Lufthansa“ yra atsakinga už keleivio skrydį iki galutinės atvykimo vietos ir turi užtikrinti keleiviui alternatyvų maršrutą arba grąžinti pinigus.
Jeigu keleivis turi atskirus bilietus, tuomet „Lufthansa“ nebus atsakinga, jeigu keleivis pavėluos į kitą skrydį.
– Prieš kiek laiko oro vežėjas turi paskelbti apie atidedamą skrydį?
– Oro vežėjas turi nedelsiant informuoti keleivį apie atidedamą ar atšaukiamą skrydį ir rūpintis keleiviu, siūlyti alternatyvų maršrutą arba grąžinti pinigus už bilietus.
Atkreiptinas dėmesys į tai, kad Reglamente įtvirtinti informavimo apie skrydžio atšaukimą terminai yra reikšmingi tais atvejais, kai keleiviai įgyja teises į kompensaciją.
Šiuo atveju, kadangi streikas yra priskirtinas ypatingoms aplinkybėms, keleiviams kompensacijų tikėtis mažai verta.
Pažymėtina ir tai, kad visais atvejais įrodinėjimo našta dėl ypatingų aplinkybių buvimo, sąlygojusių konkretaus skrydžio atšaukimą tenka oro vežėjui, todėl nepatogumų patyręs keleivis gali kreiptis su pretenzija į oro vežėją, kuris privalo ją išnagrinėti ir motyvuotai atmesti.