„Jei palygintume pastarųjų 30 dienų ir to paties praėjusių metų laikotarpio pajamas – minus 23 mln. eurų, o 320 tūkst. keleivių, kurių mes tikėjomės, bilietų nerezervavo“, – sakė jis.
M.Gausso žodžiais, kol kas „Air Baltic“ turi daugiau kaip milijoną bilietų rezervacijų skrydžiams po balandžio 14-osios, bet niekas kol kas negali prognozuoti, kaip keisis įvykiai Europoje, taip pat ir Latvijoje.
„Air Baltic“ vadovas pabrėžė, jog bendrovė pasiryžusi sparčiai atkūrinėti veiklą iškart, kai tik tai taps įmanoma.
„Kita vertus, ankstesnes veiklos apimtis veikiausiai pasieksime tik kitais metais, jei ne vėliau, nes viruso plitimas sukėlė ekonominę krizę. Net tokios didelės ekonomikos kaip Vokietija šiuo metu prognozuoja, kad nuosmukis gali pasiekti penktadalį. Jei stipriausios Europos ekonomikos išgyvens didžiausią nuo Antrojo pasaulinio karo kritimą, nebus pakankamai pinigų oro susisiekimo apimtims greitai į ikikrizinį lygį sugrįžti“, – pripažino M.Gaussas.
Jis pabrėžė, jog sumažinusi išlaidas „Air Baltic“ kol kas gali gyvuoti savais pajėgumais, bet ateityje jai gali prireikti paramos iš valstybės.
Sulaukė solidžios finansinės injekcijos iš valstybės
Latvijos ministrų kabinetas priėmė principinį sprendimą pritarti „Air Baltic“ pagrindinio kapitalo didinimui 150 mln. eurų, siekiant pagerinti šios bendrovės finansinę padėtį koronaviruso pandemijos sukeltos krizės laikotarpiu.
Susisiekimo ministerija įpareigota detalizuoti investicijas į „Air Baltic“ ilgalaikį turtą, šį pagrindimą suderinti su Finansų ministerija ir Tarpžinybiniu koordinavimo centru bei pateikti jį vyriausybei tvirtinti.
Vyriausybė taip pat pritarė „Air Baltic“ pagrindinio kapitalo didinimui 36,14 mln. eurų. Susisiekimo ministerijai pavesta skubiai paruošti atitinkamą ministrų kabineto nutarimo projektą, suderinti jį su Finansų ministerija ir perduoti Valstybės kanceliarijai.
Susisiekimo ministras Talis Linkaitis praėjusią savaitę pranešė, kad ministrų kabinetas išklausė pranešimą apie „Air Baltic“ padėtį, ir „tikėtina, kad dėl šios bendrovės bus priimta nemažai sprendimų“.
„Air Baltic“ vadovas Martinas Gaussas yra sakęs, kad dabar bendrovės galimybės skolintis ribotos, todėl vertėtų pagalvoti apie jos pagrindinio kapitalo didinimą.
„Mes vis dar sąskaitose turime daugiau negu 100 mln. eurų, nes praėjusiais metais išplatinome obligacijų. Tačiau informavome akcininkus, kad norint užtikrinti veiklą ilgalaikėje perspektyvoje, išlaikyti tvirtas pozicijas rinkoje, įmonei prireiks pagalbos“, – teigė M. Gaussas.
Europos Komisija kovo 19-ąją paskelbė lankstesnį požiūrį į valstybinės pagalbos teikimą labiausiai krizės paveiktiems ekonomikos sektoriams, įskaitant transportą.
Vis gi, Latvijos valstybinė parama „Air Baltic“ turi būti iš anksto suderinta su Europos Komisija.
Visus skrydžius iš Baltijos šalių nuo kovo 17-osios laikinai sustabdžiusi „Air Baltic“ pastarosiomis savaitėmis iš Rygos vykdė tik užsakomuosius repatriacijos reisus.
Latvijos valstybė valdo 80,05 proc. „Air Baltic“ akcijų, o likusios akcijos priklauso Danijos investuotojo Larso Thueseno įmonei „Aircraft Leasing 1“.