Nelaimingasis „Airbus A380“ priklauso „Emirates“ oro linijoms. Šis lėktuvas buvo pagamintas dar 2015 metais ir savo oro linijoms tikrai spėjo pasitarnauti. Didieji A380 įprastai skraido itin dideliais atstumais, nes tam, kad skrydis atsipirktų, jie privalo būti beveik visiškai pilni. Tokio orlaivio praradimas oro linijoms brangiai atsieis.
Taigi, kaip neskraidantis lėktuvas pateko į avariją? Jis nukrito stovėdamas angare.
„Emirates“ angare buvo atliekami svarbiausi techniniai darbai, susiję su lėktuvo priežiūra ir smulkiu remontu. Buvo apžiūrimi ir važiuoklės mazgai, todėl lėktuvo nosis buvo pastatyta ant hidraulinės atramos. Tuomet priekinė važiuoklė buvo įtraukta į vidų.
Lėktuvas krito nuo hidraulinės atramos ir visu savo svoriu rėžėsi į angare esančią pakylą darbuotojams, o tada į betonines grindis. Apgadinimai yra išties rimti – A380 neteko savo nosies, kurioje yra (buvo) orų radaras. Taip pat sulaužytos priekinės važiuoklės durys, greičiausiai nukentėjo ir pati važiuoklės konstrukcija, sulankstytos ar sulaužytos išorinės fiuzeliažo plokštės.
Skamba brangiai? Tai dar ne pabaiga. Lėktuvo nosis, esanti priešais priekinės važiuoklės mechanizmą, nėra pritaikyta tokiam svoriui laikyti. Taigi, pažeistas ir pats lėktuvo rėmas. Gera žinia ta, kad incidento metu niekas nenukentėjo.
Kol kas neaišku ir kiek milijonų kainuos remontas. Žinoma tik tiek, kad lėktuvas bus remontuojamas. Tam reikės labai daug laiko ir pastangų, bet kitos išeities nėra – tai juk yra reikalingas darbo įrankis. Nors pastaruoju metu A380 susikūrė prastą reputaciją, o ir programos pabaiga jau yra aiški, šis lėktuvas yra pagamintas tik 2015-aisiais ir privalo dirbti dar ne vieną dešimtmetį.
Kol kas neaišku, ar tai buvo žmogaus klaida, tačiau panašu, kad įvyko būtent taip. Kai kurie pranešimai teigia, kad hidraulinė atrama apskritai nebuvo pastatyta, kituose rašoma, kad ji buvo pastatyta netinkamai. Kad ir kaip ten būtų, šio A380 laukia ilgas gydymas.