Amsterdamas baiminasi tapti antrąja Venecija: turistai jam jau nebereikalingi

Garsėjantis savo tolerancija tiek pat, kiek ir siaurais nameliais bei plačiais kanalais Amsterdamas radikaliai keičia požiūrį į turizmą savo mieste. Panašu, tolerancijos kantrybės taurė perpildyta – milijonai kasmet į miestą plūstančių turistų miestelėnų nežavi, o valdžia jau imasi būdų srautams sumažinti, rašo CNN.
Amsterdamo kanalai, Olandija
Amsterdamo kanalai, Olandija / Shutterstock.com nuotr.

Nyderlandų sostinė aktyviai ragina turistus atostogauti kitur, nuo lankytojų pavargusiems miesto gyventojams nuolat skundžiantis, kad miesto gatvės jau veikiau primena turistų žaidimų aikšteles.

„Spaudimas yra labai didelis. Mes nenorime virsti antrąja Venecija. Problema, su kuria šiuo metu susiduriame, yra ta, kad Amsterdamas yra labai mylimas turistų, bet jų kasmet atvyksta be galo daug“, – tikina architektė Ellen van Loon, partnerė Nyderlandų architektūros firmoje OMA, kuri prisideda prie miesto pritaikymo ateičiai.

Shutterstock.com nuotr./Amsterdamas
Shutterstock.com nuotr./Amsterdamas

Nors E. van Loon pripažįsta ir pozityviąją turizmo pusę – Nyderlandų ekonomikai jis kasmet atneša maždaug 82 milijardų eurų pelną, kaip ir daugeliui vietinių jai neramu, kad augantys lankytojų srautai griauna šio kosmopolitiško miesto veidą.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Amsterdame
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Amsterdame

Dėl nebrangių skrydžių Nyderlandų sostinė jau dabar susiduria su turistų pertekliumi – 2018 metais miestą aplankė per 18 milijonų turistų, jei niekas nesikeis, iki 2030 metų šis skaičius išaugtų iki 42 milijonų. Tad Amsterdamas nusprendė, kad to jau gana.

Nyderlandų valdžia nusprendė nustoti reklamuoti savo šalį kaip turistų traukos vietą. Savo ataskaitoje „Perspektyva 2030“, kuri buvo išleista anksčiau šiais metais, jie nurodė, kad dabar bus telkiamasi ne į reklamavimąsi, o į turistų srautų suvaldymą.

Dokumente taip pat aprašoma šalies ateities strategija. Kaip vienas iš būdų mažinti turistų srautams Amsterdame, nurodomas ir siūlymas nukreipti lankytojus į kitus Nyderlandų miestus.

Praėjusiais metais garsusis „I amsterdam“ ženklas, stovintis prie Nyderlandų nacionalinio meno ir istorijos muziejaus, buvo išmontuotas, miesto valdžios atstovams pareiškus, kad jis į gan nedidelę aikštę pritraukia pernelyg dideles minias turistų. Dviejų metrų aukščio raidės buvo perkeltos į mažiau žinomą miesto erdvę.

Masinis turizmas padarė poveikį ir kitam miesto simboliui – tulpėms. Skundžiamasi, kad šalia Amsterdamo esantiems tulpių laukams taip pat padaryta didelė žala.

Shutterstock.com/Amsterdamo tulpynai
Shutterstock.com/Amsterdamo tulpynai

Dėl kuo geresnių asmenukių turistai nevengia tulpių mindžioti, tad turizmo valdyba išleido vadovą, kaip reikėtų prie jų fotografuotis. Aplink tulpių laukus išdygo ir ženklai: „Mėgaukitės gėlėmis, bet gerbkite mūsų pasididžiavimą“.

Tačiau ar šių turistų srautus apribojančių priemonių užteks apsaugoti Amsterdamą nuo sunykimo dėl savo paties sėkmės?

Kaip ir daugelis vietinių, architektė Ellen van Loon nerimauja, kad Amsterdamas pavojingai artėja prie ribos, kuomet praras savo žavesį.

„Turistai čia atvyksta, nes yra kažkas Amsterdamo charakteryje, kas juos žavi. Tačiau tam tikru momentu, kuomet turistų srautai vis auga ir auga, jie išties pražudo tai, kuo žavėjosi“, – sako Ellen van Loon.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis