Pigios kelionės suvilioti jauni vyrai – dažniausia iš kitų Nyderlandų regionų arba Didžiosios Britanijos – savaitgaliais dažnai trina vandens kanalų išraižyto senamiesčio gatves, lanko visas pakeliui pasitaikiusias aludes ar tiesiog atvyksta švęsti bernvakarių.
„Pernelyg dažnai to rezultatas būna prisigėrimas, triukšmas gatvėse, šiukšlinimas ir šlapinimasis viešose vietose“, – sako Amsterdamo savivaldybės rinkodaros institucija „Amsterdam Marketing“, pradėjusi kampaniją „Mėgaukis ir gerbk“ (Enjoy & Respect).
Ji perspėja, kad ateityje atvykėliams reikės „brangiai mokėti už blogą elgesį“.
Pagal dabar galiojančius įstatymus, už šlapinimąsi gatvėse numatyta 140 eurų bauda. Tokią pačią sumą gali tekti sumokėti už dainavimą gatvėse nakties metu. Tam yra skirti barai ir klubai.
Amsterdamą kasmet aplanko maždaug 18 mln. turistų – daugiau nei gyventojų Nyderlanduose, todėl pastaraisiais metais miestas ėmėsi veiksmų prieš tvarkos nesilaikančius jo svečius.
„Gyvenimo kokybės tyrimai rodo, kad vietos gyventojams, verslininkams ir kitiems lankytojams jie (nedrausmingi svečiai) sukelia daug nepatogumų“, – nurodo „Amsterdam Marketing“.
Kampanija pagrindinį dėmesį skiria keturioms daugiausiai nepatogumų mieste sukeliančioms problemoms: girtuokliavimui viešose vietose, triukšmo kėlimui, šiukšlinimui ir šlapinimuisi.
Visos jos atsispindės mieste pasirodysiančiuose stenduose, kurių daugiausia atsiras naktiniu gyvenimu garsėjančiuose Amsterdamo rajonuose. Turistams pradėjus paiešką kelionės užsakymui internetu, reklamos pasirodys ir jų kompiuteriuose.
„Labai reikia į tualetą?“ – klausiama viename tokių stendų, kuriame pavaizduotas pisuaras su užrašu „Nemokamai“, ir gatvė, prie kurios parašyta baudos suma „140 eurų“.
Kitame plakate parašyta: „Išgerti ir pasilinksminti?“ Iš piešinio galima suprasti, kad aludėje tai galima daryti nemokamai, o linksmybės ir išgertuvės gatvėje kainuos 95 eurus.
„Mes norime, kad žmonės gerai elgtųsi, bet nesiruošiame jiems grūmoti pirštu kaip kuris nors iš tėvų“, – sakoma „Amsterdam Marketing“ pradėtos kampanijos reklamoje.
„Mūsų tikslas yra priversti geriau suvokti, kas yra arba nėra leidžiama mieste, pateikiant gero elgesio modelį kaip vieną iš laisvės rinktis galimybių“, – nurodoma joje.
Anksčiau naujoji Amsterdamo valdžia buvo pranešusi apie ketinimus uždrausti vadinamuosius velobarus, padidinti mokesčius turistams ir pažaboti privačių gyvenamųjų patalpų nuomą internetu.