Per Kalėdas skaitykite kartu. Prenumeratai -50%
Išbandyti

Amsterdamo Raudonųjų žibintų kvartalui – kardinalios permainos, kuriomis nesidžiaugia prostitutės

Praėjusių metų balandį Amsterdamas uždraudė ekskursijas į Raudonųjų žibintų kvartalą (De Wallen), taip siekdamas suvaldyti turistų srautus, kurie prieš pandemiją nuolat plūdo pažiūrėti į legaliai ten dirbančias sekso darbuotojas. Dabar žengs žingsnį dar toliau – iškeldins jas į „erotinį centrą“ tolyn nuo senamiesčio.
Raudonųjų žibintų kvartalas Amsterdame
Raudonųjų žibintų kvartalas Amsterdame / „Scanpix“/AP nuotr.

Tokį pasiūlymą dar praėjusiais metais pateikė Nyderlandų sostinės merė Femke Halsema. Ji sakė norinti kovoti su augančiais prekybos žmonėmis mastais ir sekso darbuotojoms sukurti saugią aplinką, kurioje jos galėtų dirbti. Merė teigė, kad jai daug nerimo kelia ir spoksantys į jas turistai, kurie gali moterims sukelti ir pavojų.

Merės pasiūlymas susilaukė paramos iš įvairių politinių grupių, ir Raudonųjų žibintų kvartalo darbuotojos bus pakviestos toliau tęsti savo veiklą naujame centre Amsterdame. Kur jis bus įkurtas, dar nėra aišku.

„Tai Amsterdamo, kaip lankytino miesto, perkrovimas. Turistai yra kviečiami pasidžiaugti miesto grožiu ir laisve, bet ne bet kokia kaina“, – aiškino Dennisas Boutkanas iš Nyderlandų darbo partijos.

Kai idėja buvo pirmą kartą pristatyta, Raudonųjų žibinto kvartalo darbuotojų interesus stojo ginti naujai suformuota lobistų grupė „Red Light United“. Jos teigimu, 90 proc. iš 170 kvartale legaliai dirbančių moterų savo veiklą norėtų ir toliau tęsti De Wallen languose.

Grupės narės baiminasi, kad iškeltos iš miesto centro ir neteks klientų, ir joms kils dar didesnis pavojus. „Tai būtų labai pavojinga, – CNN yra aiškinusi Anita, 56-erių sekso darbuotoja, kurios vardas straipsnyje pakeistas. – Kai baigsi pamainą 5 val. ryto, vagišiai jau bus išsirikiavę į eilę. Mes nenorime keltis į prostitucijos viešbutį. Čia visi mus gali matyti. Būtent tai mūsų darbą daro saugų.“

Visgi dauguma miesto tarybos narių pritarė, kad sekso darbuotojų perkėlimas yra būtina permaina, jog Amsterdamas pradėtų traukti kitokius turistus.

Tarybai teiktas ir dar vienas siūlymas – uždrausti turistams lankytis marihuanos parduotuvėse, tačiau jis nesulaukė daug paramos. Politikai sakė nerimaujantys, kad taip tiesiog suklestėtų nelegalių prekeivių veikla gatvėse.

Turistinis „Disneilendas“

Amsterdamas ne vienerius metus kovojo su pertekliniu turizmu. Vietos gyventojai vis labiau buvo nepatenkinti keliamu triukšmu, šiukšlinimu, necivilizuotu turistų elgesiu.

Praėjusiais metais pamatę tuščias gatves ir ramią atmosferą per karantiną, miesto centro gyventojai ragino imtis permainų.

Tūkstančiai gyventojų pasirašė peticiją „Amsterdamas turi pasirinkimą“, kuria miesto valdžia raginama pagerinti centro gyventojų gyvenimo kokybę ir apriboti čia apsistojančių turistų skaičių iki 12 mln. 2019 metais šis skaičius siekė 18,8 mln.

„Per karantiną matėme, kad patys miestiečiai iš naujo atrado savo miestą. Jie taip pat pamatė, koks priklausomas miesto centras yra nuo turizmo, – sakė Martijnas Badiras, peticiją pradėjęs ekonomistas. – Mes nesame prieš turizmą, bet miesto taryba turėtų daryti daugiau, kad sukurtų geresnį balansą tarp vietos gyventojų ir turistų, taip pat pagalvoti, kokį įvaizdį norime kurti miestui po krizės.“

„Amsterdamo gyventojai tikisi, kad miestas vėl negrįš prie turistinio „Disneilendo“, kuris čia buvo prieš tai“, – pridūrė E.Hamakeris.

Sekso darbuotojos sako, kad jų verslas buvo neteisingai išskiriamas kaip problemos priežastis. „Bernvakariai yra problema ir faktas, kad „EasyJet“ skrydžiai yra tokie pigūs“, – CNN praėjusiais metais sakė Anita.

Prostitucija užsiimančios moterys taip pat tikino, kad Raudonųjų žibintų kvartalo pertvarkymas neišspręstų perteklinio turizmo problemos. „Turistai vis tiek ateis. Negali sustabdyti turizmo, nebent aplink Amsterdamą pastatytum sieną“, – sakė Anna.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis
Reklama
95 metų gimtadienį atšventusi „Astra LT“ į modernius sprendimus investavo kiek daugiau nei 600 tūkst. eurų