Amžinas karnavalas Tokijo gatvėse – neįprasta mada virtęs maištas

Vaikštinėjant Tokijo gatvėmis gali pasijusti tarsi Helovyno vakarėlyje – čia prasilenksi ne tik su ryškiai pasidažiusia lėlę primenančia mergina, bet ir mėgstamiausiu animacinio filmuko herojumi. Karnavalinius kostiumus primenantys rūbai Tekančios Saulės šalies jaunimui tapo kasdienybe, tačiau atvykėlius vis dar priverčia stvertis fotoaparato. Trumpai papasakosime, kuo gi ypatinga japoniška mada ir kaip nepaklysti jos labirintuose.
Japoniška mada
Japoniška mada / 123rf.com nuotr.

Podiumu virtęs stoties rajonas

Ekscentriškos japoniškos mados šaknys slypi Haradžiuku rajone Tokijuje. Aštuntojo dešimtmečio pabaigoje Dizaineriai Rei Kawakubo ir Yohji Yamamoto nusprendė sugriauti nusistovėjusį nuobodų japonų įvaizdį ir įnešti naujų vėjų į vietinių aprangą. Pasidabinę neįprastų formų ir spalvų drabužiais greitai sulaukė pasekėjų, o dabar šis rajonas – Tokijo mados epicentras. 

Čia susirinkę paaugliai stengiasi aprangos pagalba atskleisti savo individualumą bei originalumu pralenkti kitus. Tiesa, tokiame margumyne tai darosi sudėtinga – bandantieji išsiskirti vis labiau panašėja vienas į kitą.

Haradžiuku nėra vien neįprastos japoniškos mados namai. Greta esančioje Šibujos alėjoje įsikūrė ir garsiausių dizainerių parduotuvės. Tad nenustebkite animacinių personažų būryje išvydę  „Prada“ ar „Chanel“ krepšiais nešinas merginas. Tačiau kad ir kokius drabužius pasirinktų, gatvės stileivos visada pasiryžusios pozuoti – įspūdingiausiųjų nuotraukos patenka į populiariausią madų žurnalą „FRUiTS“.

Gatvėse – įdegusios blondinės ir filmukų herojai

Tamsiai įdegusi oda bei šviesūs plaukai Japonijoje nebėra egzotika. Na, bent jau Haradžiuku rajone. Čia dešimtojo dešimtmečio viduryje gatves užplūdo „Ganguro“ merginos. Maištaudamos prieš tradicinę japonių išvaizdą, juodus plaukus nubalino peroksidu, o šviesią odą paliko soliariumuose. Nevengiančios itin ryškaus makiažo, madistės neabejotinai sulauktų kritikos strėlių Europoje, tačiau Tokijo gatvėse visa tai pasimeta chaotiškoje įvairovėje.

123rf.com nuotr./Japoniška mada
123rf.com nuotr./Japoniška mada

Jei vaikystėje svajojote sutikti elfą ar pokemoną, toks noras tikrai išsipildys Haradžiuku. Nors toks kruopštus persirenginėjimas filmukų personažais mums gali pasirodyti kiek juokingas, tačiau Japonijoje tai svarbi gatvės kultūros dalis, vadinama „Cosplay“. Apsiaustais bei butaforiniais ginklais pasidabinę rytiečiai ne tik ramiai vaikštinėja miesto centre, bet ir rengia geriausio kostiumo konkursus bei turi savo realybės šou. 

123rf.com nuotr./Japoniška mada
123rf.com nuotr./Japoniška mada



Lolitos – atgijusios porcelianinės lėlės

Lolitos stilius – vienas populiariausių Haradžiuku, atsiradęs maištaujančių moterų dėka. Dėvėdamos elegantiškus Viktorijos laikus primenančius drabužius merginos priešinasi sureikšmintam seksualumui ir nuogo kūno kultui. Nors šiuo metu yra nemažai parduotuvių, siūlančių tokio tipo rūbus, dauguma stengiasi juos pasisiūti pačios. Tiesa, suknelės su daugybe smulkių detalių kūrimui tenka paaukoti ne vieną naktį. 

123rf.com nuotr./Japoniška mada
123rf.com nuotr./Japoniška mada

Šis stilius turi daug atmainų, tačiau populiariausios yra dvi: pūstu sijonu ir kaspinais pasipuošusi „Sweet Lolita“ eleganciją derina su vaikiškumu, ir greičiau primena porcelianinę lėlę nei gyvą merginą. O „Gothic Lolitą“ iškart atpažinsite iš ryškiai padažytų raudonų lūpų, padūmavusių akių ir baltai nupudruoto veido. Juodi rūbai bei masyvūs batai – būtini tamsiųjų lėlių atributai.

123rf.com nuotr./Japoniška mada
123rf.com nuotr./Japoniška mada

Nors Haradžiuku kasdienybė itin spalvinga, kas du mėnesius vykstanti mados savaitė priverčia netekti amo. Rajonas staiga virsta milžinišku podiumu, kuriuo išdidžiai žingsniuoja šimtai lolitų, gangurų ir „Cosplay“ gerbėjų. Žinoma, toks stilius priimtinas ne visiems, tačiau šie vaizdai nepalieka abejingų. 
 
Kelionių į Japoniją specialistai – kelioniuakademija.lt

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis