Jungtinės Karalystės vyriausybės transporto departamento padalinys, tiriantis su aviacija susijusius incidentus (Air Accident Investigation Branch, AAIB), baigė tyrimą dėl praėjusių metų rugsėjo 8-osios įvykio Birmingamo oro uoste.
Ketvirtadienį paviešinta jo ataskaita.
Dokumente teigiama, kad tądien šiame oro uoste besileidžiantys 3 keleiviniai lėktuvai per plauką išvengė netikėtos kliūties, atsiradusios ant tako. Apie neaiškų objektą oro eismo kontrolieriams pranešė lėktuvų įgulos nariai.
Tik po trečiojo pranešimo informacija patikrinta ir ant pakilimo-nusileidimo tako rastos apie 2 metrų ilgio metalinės kopėčios.
Pasirodo, jas pametė technikai, tą dieną tvarkę tako prieigose esančius šviestuvus. Po darbų grįžtant į bazę kopėčios iškrito iš tarnybinio automobilio priekabos, o darbuotojai jų nepastebėjo.
AAIB ataskaitoje teigiama, kad tokia kliūtis galėjo sukelti „rimtas“ pasekmes.
„Lėktuvui leidžiantis 120 mazgų (apie 220 km/h) greičiu ir užkliudžius tokį objektą kaip šios kopėčios, gali sukelti didžiulę žalą.
Šiuo atveju, įvertinus kopėčių vietą, lėktuvo nosies ir priekinės važiuoklės poziciją, galima konstatuoti, kad visi trys lėktuvai kliūties išvengė vos ne vos“, – rašoma dokumente.
Visi kliūties išvengę lėktuvai – didžiuliai keleiviniai laineriai: du „Boeing 737“ ir vienas „Boeing 757“. Incidentų metu juose buvo nuo 41 iki 198 žmonių.
Detaliai įvertinus visas aplinkybes nustatyta, kad metalinės kopėčios nuo jų važiuoklių buvo vos už 0,2 iki 2,29 metro.
Nustatyta ir tokio aplaidumo priežastis. Pasirodo, 2 technikai, baigę darbą prie šviestuvų, kopėčias įdėjo į pikapo priekabą ir prisegė jas su gumine virve, tačiau važiuojant taku ši atsikabino ir kopėčios iškrito.
Įvykis priskirtas „rimtų incidentų“ kategorijai.
Birmingamo oro uosto atstovas pasirodžius tyrimo ataskaitai pareiškė, kad po šio incidento sustiprinta darbų kontrolė ir rengiami papildomi mokymai personalui.