Apie Lietuvą – trys virtualios realybės filmai

„Medžių lajų taką atpažįstu, o kuriose šalyse filmuotos kitos vietos? Visos Lietuvoje? Negali būti!“. Mūsų šalis virtualioje realybėje pribloškia ne tik užsieniečius, bet ir užsienio lietuvius. Nuo šių metų tarptautinėse turizmo parodose ir renginiuose Lietuva itin sėkmingai pristatoma inovatyvia reklamos priemone – sferiniais (360°) vaizdo klipais, kurie demonstruojami su virtualios realybės akiniais.
Lietuva pristatoma trimis virtualios realybės filmais
Lietuva pristatoma trimis virtualios realybės filmais / Turizmo departamento nuotr.

„Pagal „Google“ tyrimą, egzistuoja penki turisto kelionės etapai internete: svajojimas, planavimas, užsakymas, patyrimas, dalinimasis. Net 66 proc. keliautojų peržiūri vaizdo klipus dar pirmajame kelionės etape – kai mąsto, kur keliauti arba svajoja apie kelionę. Virtualios realybės filmai gali perkelti žiūrovą į kitą pasaulio kraštą ir labai įtaigiai paveikti jo apsisprendimą keliauti. Būtent todėl ši technologinė inovacija buvo pasirinkta siekiant kuo patraukliau ir paveikiau pristatyti Lietuvos gamtą ir kultūrą. Pavyzdžiui, tokia turizmo milžinė kaip Australija susikūrė net apie 20 virtualios realybės filmukų“, – vienos iš technologiškai naujausių reklamos priemonių turizmo rinkodaroje – virtualios realybės – perspektyvumu tiki Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė, laikinai einanti Valstybinio turizmo departamento vadovės pareigas.

Pasak jos, gali šimtą kartų turizmo parodos lankytojui pasakoti, kad virš Vilniaus senamiesčio galima praskrieti oro balionu, tačiau galima į šį skrydį pakviesti virtualioje realybėje – poveikis skiriasi kaip diena ir naktis. Turizmo departamento specialistai yra patyrę, kaip aukščio bijantis žmogus išsigąsta ar net ima šaukti, kai žiūrėdamas filmą apie Lietuvą su VR akiniais staiga pamato, kad kyla kartu su oro baliono krepšiu ir po savimi temato tolstančius stogus.

UAB „Gluk Media“ VTD užsakymu sukūrė 3 virtualios realybės (toliau – VR) 360° vaizdo klipus: Vilniaus ir Trakų vaizdai (trukmė apie 3 min.); aktyvios pramogos Lietuvoje (trukmė apie 3 min.; jo metu rodomas vandenlenčių sportas Vilnojos ežere, keliavimas dviračiu Kuršių Nerijoje, skrydis lynu per Nemuną Druskininkuose, kaitavimas Svencelėje, bėgimo maratonas Vilniaus gatvėmis, irklentės Trakų ežere) ir gamta iš paukščio skrydžio (trukmė daugiau nei 4 min., klipe rodomos 9 vietovės: Ventės ragas, Nemuno vaizdai Kauno rajone, Raudonės pilis, Sartų ežero apžvalgos bokštas, Kernavės piliakalniai, Kryžių kalnas, Lajų takas Anykščiuose, Kadagių slėnis, Kuršių Nerija).

Taip pat sukurta mobili programa (aplikacija) „Travel in Lithuania VR“, kurioje patalpinti visi Lietuvos gamtos ir kultūros paveldą reprezentuojantys VR vaizdo klipai. Šią aplikaciją kiekvienas norintis nemokamai gali atsisiųsti iš Apple Store bei Google Play, taip pat svetainės www.Lithuania.travel/vr. Lietuvą pristatančius 360° vaizdo klipus galima peržiūrėti ir Youtube paskyroje Lithuania.Real is Beautiful.

Turizmo departamentas kviečia siųstis filmukus į savo išmaniuosius telefonus ar planšetes ir demonstruoti juos draugams bei pažįstamiems iš užsienio kviečiant pasirinkti mūsų šalį savo atostogoms. Sukurtų filmų galimybės geriausiai atsiskleidžia naudojant virtualios realybės akinius arba kartoninius jų atitikmenis.

Filmavimo įdomybės:

  • video žaliava užima 18 terabaitų;
  • filmuota su vienuolika GoPro kamerų, kad būtų išgauta geriausia vaizdo kokybė;
  • filmavimo metu buvo ir nuostolių – kartą kamera buvo sudaužyta nepataisomai;
  • nufilmuota daugiau nei 10 oro balionų pakilimų bei skrydžių;
  • daugiau nei 3 valandos filmavimo iš drono. Jo keliamoji galia 1,8 kg. Kameros svoris 1,5 kg;
  • filmavimo darbai vyko 40 dienų. 8 kartus filmavimus "atšaukė" gamta. Oro sąlygos buvo vienas didžiausių iššūkių.
  • Prie videoklipų postprodukcijos dirbo specialistai iš skirtingų pasaulio šalių – JAV (Kalifornija), Belgijos, Vokietijos, Serbijos ir, žinoma, Lietuvos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų