Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Apklausa atskleidė, kodėl į Lietuvą atvyksta užsienio turistai

Nacionalinė turizmo skatinimo agentūra „Keliauk Lietuvoje“ š. m. rugpjūčio–rugsėjo mėnesiais apklausė apie 2 tūkstančius Lietuvoje viešėjusių turistų iš Latvijos, Estijos, Lenkijos, Jungtinės Karalystės ir Vokietijos. Tyrimo rezultatai išryškino skirtingo amžiaus kartoms priklausančių užsienio turistų keliavimo ypatumus mūsų šalyje. Apie juos skelbiama pranešime spaudai.
Vilniaus arkikatedra
Vilniaus arkikatedra / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Respondentų keliavimo būdai pasiskirstė nuo trumpų išvykų automobiliais iki ilgesnių atostogų, atvykus oro transportu. Visgi, dauguma atvykusiųjų išskyrė teigiamas artimų žmonių patirtis ir rekomendacijas, kaip vieną svarbiausių veiksnių, paskatinusių atvykti į Lietuvą.

Skirtingos kartos – skirtingi įpročiai

Bendradarbiaujant su tyrimų agentūra UAB „Eurointegracijos projektai“ ir duomenų analitikais UAB „PJ LT“, agentūros „Keliauk Lietuvoje“ atlikta apklausa atskleidė, kad daugiau nei pusę respondentų, viešėjusių Lietuvoje, sudarė 25–45 metų amžiaus grupei priklausantys keliautojai.

„Atliktas tyrimas parodė, kad apklausti Lenkijos ir Vokietijos keliautojai yra vidutiniškai vyresni ir dažniau atvyko su turistų grupėmis. Žvelgiant į Estijos ir Jungtinės Karalystės keliautojus, situacija kitokia – šie turistai vidutiniškai jaunesni ir dauguma kelionę susiplanavo savarankiškai“, – teigia UAB „PJ LT“ duomenų analitikė Laura Jurkuvėnienė.

Pastebima, kad įprasta kelionės trukmė Lietuvoje ir atvykimo transporto priemonės tarp apklausos dalyvių pasiskirstė netolygiai – nuo trumpų, paprasto savaitgalio išvykų automobiliais iki savaitės trukmės ar ilgesnių atostogų, renkantis oro transportą.

Nagrinėjant atvykimo į Lietuvą būdus, paaiškėjo, kad 49 proc. respondentų į Lietuvą atskrido lėktuvu, 30 proc. – atvažiavo autobusu, o 25 proc. – automobiliu. Turistai iš Estijos ir Jungtinės Karalystės dažniau Lietuvą rinkosi kaip atostogų kryptį ir atskridę čia apsistojo ilgesniam laikui – neretai 5 ar 7 nakvynėms.

Eduardo Bareikos nuotr./Turistai Lietuvoje
Eduardo Bareikos nuotr./Turistai Lietuvoje

Tuo tarpu Vokietijos ir Latvijos turistai liko trumpesniam laikui –2–3 nakvynėms. Vokietijos turistams Lietuva paprastai buvo ilgesnės kelionės dalis – atvykdami arba išvykdami, be Lietuvos, jie aplankė ir kitas šalis. O Latvijos piliečiai dėl patogios geografinės padėties mūsų šalį dažniau nei kiti turistai pasirinko trumpai išvykai automobiliu.

Kokia yra turistų traukos priežastis?

Turistų srautams iš užsienio šią vasarą daugiausia įtakos turėjo teigiamos pažįstamų rekomendacijos apie išragautus valgius, aplankytus restoranus, muziejus, galerijas ar kitus svarbius traukos taškus. Dar kelionės planavimo etape daugiau nei pusė apklaustųjų (58 proc.) vadovavosi iš artimiausių žmonių lūpų išgirsta informacija. Visgi daugumai svarbiausia priežastis susipažinti su Lietuva yra lengvas susisiekimas.

„Keliautojų patirtys ir įspūdžiai turi įtakos mūsų šalies turizmo augimui ir patrauklumui. Apklausa parodė, kad išgirstos rekomendacijos tapo vienas iš svarbiausių motyvų aplankyti Lietuvą. Turbūt tai normalu, atsižvelgiant į vyraujančias popandemines nuotaikas. Turistai leidžiasi į kiekvieną kelionę rizikuodami, nes ne visada gali būti tikri, ar norimi lankytini objektai po pandemijos sąstingio bus išlaikę savo kokybiškas paslaugas.

Visgi daugumai svarbiausia priežastis susipažinti su Lietuva yra lengvas susisiekimas.

Apklausa atskleidė, kad Covid-19 valdymas ypač svarbiausias vyresniems respondentams, o mažiau svarbus –keliaujantiesiems su ikimokyklinio amžiaus vaikais“, – sako „Keliauk Lietuvoje“ vadovas Dalius Morkvėnas.

Visgi, svarbus momentas – tai, jog, lyginant su praėjusiais metais atlikta Estijos ir Latvijos turistų apklausa, šiais metais, planuojant keliones, mažiau akcentuojama Covid-19 saugumo svarba. 2020 m. atliktame tyrime saugumą dėl Covid-19 akcentavo 77 proc. apklaustųjų, o šiais metais – 52 proc.

Kitas populiarus informacijos šaltinis – socialinių medijų kuriamas turinys, paskatinęs pasirinkti tam tikras keliavimo kryptis Lietuvoje, išbandyti patrauklias veiklas. Neatrastų gastronominių patirčių ir naujų vietų pažinimo poreikis taip pat buvo reikšmingas motyvas apsilankyti Lietuvoje. Jau nuo 2019-ųjų nekinta turistų smalsumas iš arčiau pažinti mūsų kultūrą ir nacionalinės virtuvės skonius.

Apklausos metu paaiškėjo, kad Lietuvos tautinio paveldo objektai, įvairiais skoniais praturtinta virtuvė, skirtingi etnokultūriniai regionai, populiarus kultūrinis ir gamtinis turizmas 9 iš 10 apklaustų užsienio turistų paliko labai gerą arba gerą įspūdį. Palankiau savo kelionės patirtį Lietuvoje įvertino Lenkijos ir Vokietijos turistai, o estai labiausiai linkę rekomenduoti į Lietuvą atvykti ir kitiems.

Užsienio turistų Lietuvoje apklausa vykdyta š. m. rugpjūčio–rugsėjo mėnesiais didžiausiuose šalies turistų traukos objektuose Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiaulių r., Trakuose, Palangoje ir Birštone savipildos ir tiesioginio interviu būdu. Tyrime iš viso dalyvavo 1926 turistai, į Lietuvą atvykę iš Latvijos, Vokietijos, Lenkijos, Estijos ir Jungtinės Karalystės. Apklausą atliko UAB „Eurointegracijos projektai“, duomenis analizavo UAB „PJ LT“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų