Apokaliptinis vaizdas Kanaruose: žmonės iš pelenų bando atkasti namus

Praėjo mėnuo nuo Kumbre Vjechos ugnikalnio išsiveržimo La Palmos saloje, ir ženklų, kad gyventojai galės lengviau atsikvėpti, vis dar nėra. Namus ir toliau niokoja lava, o tie, kurių turto ji nepasiekė, susiduria su kitu iššūkiu – pelenų kalnais.
Ugnikalnio išsiveržimas La Palmoje
Ugnikalnio išsiveržimas La Palmoje / „Scanpix“/AP nuotr.

Kumbre Vjechos ugnikalnis išsiveržė rugsėjo 19 dieną. Iki šiol pavyko išvengti žmonių aukų, tačiau kieta juoda lava padengė 750 hektarų plotą ir sunaikino 1,8 tūkst. pastatų, įskaitant šimtus namų.

Netoli ugnikalnio esančių namų, kurių nepasiglemžė lava, savininkams ir toliau kyla aibės problemų, iš kurių reikia išsikasti tiesiogine to žodžio prasme.

Naujienų agentūros paskelbė vaizdo medžiagą, kurioje matyti po storu pelenų sluoksniu palaidoti namai. Ant vieno jų stogo – žmonės, bandantys atkasi pastatą. Tolumoje – ir vis dar berūkstantis ugnikalnis.

Apie 7 tūkst. žmonių buvo evakuoti iš savo namų saloje, kurioje iš viso gyvena apie 85 tūkst. gyventojų. Teko gelbėti ir lavos įkalintus gyvūnus – dronais jiems skraidinama vandens ir maisto:

VIDEO: Lavos apsupti šunys La Palmos saloje negali išsivaduoti – evakuodamiesi šeimininkai juos pamiršo

Didelę salos teritorijos dalį užklojo ugnikalnio išspjauti pelenai, o išsiveržimą daugelį dienų lydėjo dešimtys nedidelių žemės drebėjimų.

Nuo išsiveržimo pradžios La Palmos oro uostą teko uždarytas du kartus, o oro linijų bendrovės buvo priverstos atšaukti skrydžius.

Kanarų salų regiono administracijos vadovas Angelis Victoras Torresas sekmadienį teigė, jog išsiveržimą stebintys mokslininkai nemato požymių, kad jis silpnėja.

Kumbre Vjechos išsiveržimas yra trečias ugnikalnių išsiveržimas saloje per šimtą metų. Pastarasis išsiveržimas įvyko 1971 metais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis