Apsišarvuokite kantrybe: 5 patarimai skrendantiems kalėdiniu laikotarpiu

Istoriškai yra 50 proc. tikimybė susidurti su skrydžio atšaukimu ar atidėjimu Kalėdų periodu, teigia oro linijų keleivių teises ginanti bendrovė „Skycop“ ir Lietuvos gyventojams pataria, kaip žinoti, ar jūsų skrydis atšauktas arba atidėtas dėl oro, o galbūt oro linijos naudojasi susidariusia situacija?
Kauno oro uoste
Oro uoste / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

2016-aisiais būtent gruodis kartu su sausiu buvo patys blogiausi mėnesiai kelionėms.

„Vien praėjusiais metais 4,5 milijono žmonių iš Jungtinės Karalystės planavo savo kalėdines keliones kur kas anksčiau dėl audros Barbaros ir užgulė oro uostus. Europos saugumo organizacijos „Eurocontrol“ duomenimis, 2016-aisiais būtent gruodis kartu su sausiu buvo patys blogiausi mėnesiai kelionėms – šiuo periodu atšaukiama ir vėluoja kur kas daugiau skrydžių. Nors lėktuvai sukurti atlaikyti rimtus gamtos išbandymus, tačiau galutinis sprendimas, ar lėktuvai kils, ar ne, priimamas bendru oro linijų ir oro uostų nutarimu“, – rašoma pranešime žiniasklaidai.

Patekus į situaciją, kai skrydis atšaukiamas ar atidedamas, „Skycop“ pataria nepanikuoti ir nepriimti neapgalvotų sprendimų – maksimaliai išsiaiškinus situaciją reiktų užpildyti skundą, o tuomet laukti atsakymo iš oro linijos. Tiesa, bendrovės teigimu, dažnas atvejis, kai oro linijos kaltę dėl vėluojančio ar atšaukto skrydžio suverčia orui, nors iš tiesų problema slypi būtent bendrovės efektyvume ir darbe.

123RF.com nuotr./Skrydžio bilietai
123RF.com nuotr./Skrydžio bilietai

„Statistika rodo, kad vos trečdalis (30 proc.) visų skrydžių atšaukiama dėl ypač sudėtingų oro sąlygų, o visa kita – bendrovių kaltė ir nenumatomos aplinkybės. Bet kokiu atveju, net jei gamta iš tikro neleidžia pakilti, Europos Komisijos reglamentas numato, jog oro linijų darbuotojai privalo pasirūpinti keleiviais – maistu, vandeniu, priėjimu prie interneto ir, jei reikia – apgyvendinimu“, – pranešime cituojamas „Skycop“ vadovas Marius Stonkus.

Žemiau – šaltajam sezonui būdingos situacijos, į kurias patekus pagal Europos įstatymus jums priklausytų iki 600 eurų kompensacija.

1. Eilės

Samdyti papildomus pajėgumus šventiniam laikotarpiui – įprasta oro uostų praktika. Tačiau privačios oro linijos, o ypač Lietuvoje populiarios pigių skrydžių oro linijos, nuolat ieško būdų sutaupyti. Vienas iš būdų – net ir dukart išaugus keleivių srautams nepasirūpinti pagalba keleivius aptarnaujantiems. Jei pastebėjote, kad oro uosto formalumus įveikėte lengvai, tačiau daugiau nei 3 val. užtrukote registruodami bagažą ar laukdami skrydžio – ieškokite skundo formos ir užpildykite ją.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./ Oro uoste
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./ Oro uoste

2. Antiledodara

Po sunkiai ištariamu žodžiu slepiasi speciali antžeminio aptarnavimo procedūra, kurios metu lėktuvo sparnai ir kitos judančios dalys yra atšildomos specialiu skysčiu, neleidžiančiu susidaryti ledui. Ši procedūra brangi, todėl oro linijos neretai bando sutaupyti užsakydamos procedūrą keliems lėktuvams vienu metu ir pan. Nors antiledodara neužima pernelyg daug laiko, tačiau neteisingai planuojant aptarnavimą gali gerokai užtrukti.

3. Ligos

Nors pilotai ir stiuardesės daugumai – lyg svajonių profesija, tačiau jie taip pat žmonės, kuriems temperatūrų ir slėgių skirtumai sukelia ligas. Nesvarbu, ar tai lengvas peršalimas, virusas, ar gripas, aviacijoje sergantis žmogus – rizika, kurios nė vienas nenori. Jei oro linija neturi sveikų darbuotojų ir skrydis dėl to neįvyks, jums priklauso kompensacija, kuri gali siekti 600 eurų.

4. Vėluojantis atvykti lėktuvas

Net jei oro uoste, kuriame lauki skrydžio, šviečia saulė, už 3500 km esančiame kitame Europos oro uoste teoriškai gali šėlti tikra audra. Kartais lėktuvai ne vėluoja išskristi, tačiau niekaip neatskrenda. Oro linijos per dieną su tuo pačiu lėktuvu vykdo ne vieną skrydį ir tai, kad laukiantieji tiesiog laukia savo lėktuvo – dažnas atvejis, tačiau jis jokiu būdu nereiškia, kad vėluojama dėl nekontroliuojamų aplinkybių. Išsiaiškinkite visas įmanomas detales iš oro linijų darbuotojų ir imkitės kompensacijos išieškojimo proceso patys arba su profesionalų pagalba, jei manote, kad oro linija melavo.

„Enter Air“ nuotr./ Lėktuvas
„Enter Air“ nuotr./ Lėktuvas

5. Techninės problemos

Nepriklausomai nuo metų laiko, lėktuvai taip pat, kaip ir automobiliai, dviračiai ir net kosminės stotys, gali sugesti. Visos problemos, kurios nėra gamintojo brokas, yra oro linijos atsakomybė ir privalo būti pašalintos laiku, antraip kiekvienam keleiviui priklauso kompensacija, kurios suma priklauso nuo skrydžio atstumo. Kadangi tikimybė surasti gamintojo broką yra vos 0.6 proc., veikiausiai atgausite iki 600 eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis