Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ar tiesa, kad skrydžių palydovų ūgis ir svoris yra griežtai reglamentuojami?

Skrydžio palydovo darbas yra ir įdomus, ir sunkus. Visiems žmonėms patinka keliauti, tačiau šie oro linijų darbuotojai ne visada turi galimybę išeiti pasižvalgyti į miestą. Gauti šį darbą taip pat ne visada lengva. Kokius fizinius duomenis turi turėti skrydžių palydovai? Kodėl gali būti keliami reikalavimai jų ūgiui ir svoriui?
Skrydžio palydovė
Skrydžio palydovė / 123rf.com

Lengvesni skrydžių palydovai leidžia oro linijoms sutaupyti degalų – tai yra tiesa, ir kai kurios oro linijos tuo naudojasi. Indijos žemų kainų oro linijos „Go Air“ nusprendė ateityje nebesamdyti vyrų dirbti skrydžių palydovais, nes moterys paprastai yra lengvesnės, o pats darbas nereikalauja didelės fizinės jėgos. Niekas net nedrįso šios kompanijos apkaltinti diskriminacija, nes iš tiesų šis sprendimas turi ekonominį pagrindą.

Kita vertus, yra ir kitų fizinių savybių, pagal kurias atrenkami skrydžių palydovai. Jie turi būti pakankamai liekni, kad galėtų laisvai judėti tarp sėdynių ir patys saugiai įsitaisyti savo sulankstomoje vietoje. Šis sprendimas susilaukia kritikos, nes kai kurios oro linijos ieško labai lieknų ir jaunų skrydžių palydovų vien dėl įvaizdžio. Tačiau reikia suprasti, kad skrydžių palydovai rūpinasi ne tik keleivių patogumu, bet ir saugumu, todėl jie turi gebėti greitai judėti per lėktuvo saloną.

Galiausiai, keliami reikalavimai ir ūgiui – tai nėra mitas. Tiesa, ribos yra gana plačios. Štai KLM skrydžių palydovų ūgis privalo būti tarp 1,58 ir 1,90 m. Beveik visos kitos oro linijos taip pat turi panašius reikalavimus – beveik visų skrydžio palydovų ūgis svyruoja tarp 1,6 ir 1,85 metrų. Dar daugiau - jei reikės rinktis tarp dviejų vienodai gerų kandidatų, bus pasamdytas aukštesnis. Tačiau tai nėra diskriminacija dėl išvaizdos – tai yra praktinis sprendimas.

123rf.com nuotr./Palydovės
123rf.com nuotr./Palydovės

Skrydžio palydovai turi padėti keleiviams, negalintiems ant lentynos užkelti savo lagamino. Jie turi būti pakankamai aukšto ūgio, kad pasiektų šias viršutines lagaminų lentynas ir galėtų jas sutvarkyti. Tačiau tuo pačiu jie negali būti per aukšti, nes negalėtų patogiai sėdėti savo vietose ir dirbti mažose erdvėse lėktuvo priekyje ir gale.

Skrydžių palydovai taip pat privalo būti tvarkingi, susišukavę, nebarzdoti. Įprastai kvepalų vengiama, arba jie naudojami itin saikingai. Žinoma, skrydžių palydovams keliami ne tik fiziniai reikalavimai. Jie taip pat privalo mokėti anglų kalbą, tačiau kuo daugiau užsienio kalbų moka žmogus, tuo didesnė tikimybė, kad jis sudomins potencialius darbdavius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?