Daug kritikos sulaukiantis Kėdainių tilto projektas
Kaune kaip grybai po lietaus dygsta tiltai – šiuo metu mieste stovi 15, ateityje žadami pastatyti dar 5. Su architektais Alvydu Steponavičiumi, Linu Tuleikiu, Vytautu Biekša bei miestiečiais laidoje diskutuojama apie būsimą Kėdainių tilto reikalingumą ir jo dizaino subtilybes.
„Grubiausias ir jautriausioje vietoje atsirandantis tiltas – Kėdainių, kuris bus nutiestas iš Aleksoto į Vilijampolės krantą, ties Brastos gatve, prieš pat upių santaką“, – pasakoja architektas Linas Tuleikis.
„Daug kas teigia, kad tiltas nėra reikalingas, nors jis yra Kauno bendrajame plane ir transporto studijose jau 30 metų“, – į kritiką atsako tiltą suprojektavęs architektas Vytautas Biekša. Oficialioji Kėdainių tilto statymo priežastis – vis labiau didėjantys automobilių srautai.
„Užduotis – išspręsti, humanizuoti karaliaus Mindaugo prospektą, kurio gatvė didžiulė, aštuonių eilių, visiškai ne Kauno mastelio“, – pasakoja architektas. „Kėdainių tiltas suteikia galimybę apvažiuoti Kauno centrą – tai yra labai svarbus akcentas miestui, transformuojantis gatves“, – teigia V.Biekša.
„Neabejoju, kad tilto statymas susijęs su siaurais interesais – įdarbinti savo draugų kompanijas, nugvelbti Europos Sąjungos pinigų. Tačiau ar galima taip laidyti pinigus? Esu įsitikinęs, kad už tokius dalykus savivaldybės žmonės turėtų atsakyti teisiškai. Kėdainių tiltas yra niekam nereikalingas. Tai – asmenukių tiltas, skirtas fotografuotis senamiesčio fone“, – karčių žodžių Kėdainių projektui negaili architektas urbanistas Alvydas Steponavičius.