Daugiau skaitykite čia: simonas.bartkus.lt
Rekordinis skaičius reguliariųjų aviakompanijų
Vilniaus oro uosto vasaros tvarkaraštyje šį sezoną atsiranda keturi nauji vardai, o jei lyginsime su praėjusių metų vasara – net penki.
Andriaus Ufarto/BFL nuotr./Vilniaus oro uostas |
Dviejų vardų startas sutaps su vasaros sezono oficialia pradžia. Pirmasis „Aeroflot“ reisas turėtų leistis Vilniuje sekmadienio vakarą, o pirmasis „AK BARS“ reisas iš Sankt Peterburgo – pirmadienio rytą. „Aeroflot“ kiekvieną dieną nauju „Sukhoi“ 87 vietų lėktuvu skraidys į Maskvos Šeremetjevo oro uostą, o „AK BARS“ du kartus per savaitę jungs Vilnių su Sankt Peterburgu.
Izraelio nacionalinės aviakompanijos „El Al“ pirmasis lėktuvas Vilniuje pasirodys birželio 20 dieną, o Islandijos mažų sąnaudų vežėjo „Iceland Express“ orlaivis – birželio 27 dieną. Šios aviakompanijos po vieną kartą per savaitę į Vilnių skraidys atitinkamai iš Tel Avivo ir Reikjaviko.
Jei lyginame su praėjusia vasara, tai tvarkaraštyje nauju vardu turime laikyti „Transaero“, kuris skrydžius iš Maskvos Domodedovo oro uosto jau vykdo nuo žiemos tvarkaraščio vidurio.
Nors iš reguliariųjų vežėjų Vilniaus oro uoste sąrašo kovą išnyko „Skyways“, tačiau iš Vilniaus reguliarius skrydžius šią vasarą siūlys rekordinis skaičius aviakompanijų – 20.
Rekordinis skaičius siūlomų „kėdžių“
Procentine reikšme labiausiai „kėdžių“ skaičių padidins Ukrainos aviakompanija „Aerosvit“. Praėjusią vasarą du kartus per dieną tarp Vilniaus ir Kijevo skraidžiusį 50 vietų lėktuvą šią vasarą pakeis tris kartus per dieną skraidantis 68 vietų lėktuvas.
Vietų skaičių 2012 m. vasarą didins ir „Wizz Air“, Vilniaus oro uoste nuo gegužės paskutinio savaitgalio bazuosianti nebe vieną, o du Airbus A320 lėktuvus. Tokiu būdu per mėnesį „Wizz Air“ pasiūlys apie 25 tūkst. papildomų „kėdžių“ skrydžiams iš ir į Vilniaus oro uostą bei taps absoliučia skraidinimo lydere Vilniuje.
40% kėdžių skaičių Vilniaus oro uoste didins Rusijos aviakompanija „utair“, kuri šią žiemą visus maršrute Maskva-Vilnius-Maskva kursuojančius orlaivius pakeitė iš ATR42 į ATR72. Šis didinimas prisidės prie bendro produkto Vilnius-Maskva išvystymo iki neregėto lygio – trys aviakompanijos šią vasarą siūlys skrydžius iš Vilniaus į Maskvą į visus tris Maskvos oro uostus, o kai kuriomis dienomis vyks net 4 skrydžiai per dieną.
Beveik ketvirtadaliu „kėdžių“ skaičių iš Vilniaus padidins ir didžiausia Europoje mažų sąnaudų skrydžių bendrovė „Ryanair“. Nors palyginus su praėjusia vasara mažiau skrydžių bus vykdoma į Brėmeną (3 per savaitę vietoje 4), tačiau jos žemėlapį papildys du nauji maršrutai – į Karlsrūhę/Baden Badeną ir Paryžių, kuriais bus skraidoma po tris kartus per savaitę.
BFL/Tomo Lukšio nuotr./„Ryanair“ kompanijos lėktuvas |
„Kėdžių“ skaičių į Vilnių taip pat didina „Lufthansa“, SAS ir „Brussels Airlines“. Šios aviakompanijos skraidys tuo pačiu dažniu, tačiau į Vilnių siųs didesnius lėktuvus nei praėjusią vasarą.
„Finnair“ pikiniams vasaros mėnesiams skrydžių skaičių tarp Vilniaus ir Helsinkio padidins iki 18 per savaitę: darbo dienomis vyks 3 skrydžiai per dieną. Išvykimai iš Vilniaus – 9:45, 12:15, 18:35, išvykimai iš Helsinkio – 7:30, 10:00, 16:20. Aukštesnis skrydžių dažnis bus ypač naudingas skrendantiems iš Vilniaus į Helsinkį arba iš Helsinkio į Vilnių, o tuo pačiu sutrumpins laukimus skrendant su persėdimu Helsinkyje.
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Finnair“ lėktuvai |
Vis dėlto bendro vietų skaičiaus į Vilnių ateinančią vasarą būtent ir nekeis „Finnair“, „Aer Lingus“ bei „Norwegian“.
Tokiu būdu skrydžiams iš Vilniaus 2012 m. vasarą bus pasiūlytas absoliučiai rekordinis vietų skaičius. Ypatingas rekordo šuolis vyksta reguliariųjų skrydžių segmente, tačiau toli nuo rekordo atsilieka susitraukusi užsakomųjų skrydžių rinka. Šiais metais laukiamas tolimesnis išvykstamojo turizmo užsakomaisiais reisais susitraukimas, tačiau tai turėtų kompensuoti augantis atvykstamojo turizmo planuojamas skrydžių skaičius.
Rekordinė pasiūla visuose Lietuvos oro uostuose
Kalbant apie visus Lietuvos oro uostus, tai bus gerokai pagerintas praėjusių metų pasiūlos rekordas. Palyginus su 2011-aisiais metais siūlomų skristi vietų skaičius padidės 20% ir pirmą kartą peržengs 400 tūkst. „kėdžių“ per mėnesį ribą.
Be to, nors palyginus su praėjusia vasara, šiai dienai neplanuojama 2012 m. vasarą vykdyti reguliariųjų skrydžių į Amsterdamą, Berlyną ir Stokholmą, tačiau bus siūlomos 8 naujos kryptys: į Paryžių, Liverpulį, Bergeną, Stavangerį, Sankt Peterburgą, Tel Avivą, Reikjaviką ir Karlsrūhę.
Šalia to, išsiplės geografija naujai pasiekiamais trimis oro uostais – Domodedovo ir Šeremetjevo Maskvoje bei Stanjeford Torp šalia Oslo.
Kalbant apie visų Lietuvos oro uostų tiesioginių reguliariųjų skrydžių geografiją, tai keleiviai Lietuvoje šią vasarą galės rinktis beveik iš 70 maršrutų – dar vienas rekordas.