„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Ateityje skrydžiai lėktuvais gali trukti ilgiau: mokslininkai paaiškino priežastį

Naujame aviacijos tyrime siūloma, kad, siekiant sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį, lėktuvai turėtų skraidyti lėčiau ir ilginti skrydžio trukmę, rašoma „The Independent“.
Skrydžio laukimas oro uoste
Skrydžio laukimas oro uoste / Shutterstock nuotr.

Kembridžo universiteto atliktoje naujoje analizėje aviacijos pramonei nustatyti keli tvarūs tikslai, kuriais siekiama sumažinti jos poveikį klimato kaitai ir iki 2050 m. realiau pasiekti nulinį išmetamųjų teršalų kiekį.

Tyrime teigiama, kad sumažinus skrydžio greitį maždaug 15 proc., degalų sąnaudos sumažėtų 5–7 proc.

Tyrime nustatyta, kad šiuo metu aviacija prisideda prie pasaulinio atšilimo lygio padidėjimo maždaug 4 proc., iš kurių 2,5 proc. sudaro pasaulinis anglies dioksido išmetimas.

Universitetas mano, kad pagal dabartinius pramonės standartus aviacija vis dar smarkiai atsilieka nuo vyriausybių ir organizacijų visame pasaulyje prisiimtų įsipareigojimų iki 2050 m. pasiekti nulinį grynąjį aviacijos išmetamųjų teršalų kiekį.

123RF.com nuotr. / Lėktuvas
123RF.com nuotr. / Lėktuvas

Analizėje nustatyti keturi realūs tikslai, kuriuos reikia pasiekti iki 2030 m., kad 2050 m. įsipareigojimą būtų lengviau įgyvendinti, įskaitant tolesnius tyrimus, kaip išvengti lėktuvų kuriamų debesų (angl. contrails), geresnį vyriausybių ir pramonės bendradarbiavimą, tvaresnių degalų kūrimą ir eksperimentavimą su naujomis technologijomis.

Universitetas taip pat pasiūlė „drąsią priemonę“, kuria siekiama sumažinti degalų deginimą, t. y. pailginti skrydžio trukmę ir skristi šiek tiek lėčiau nei įprastais maršrutais.

Tyrime teigiama, kad sumažinus skrydžio greitį maždaug 15 proc., degalų sąnaudos sumažėtų 5–7 proc. Ateityje gali tekti projektuoti lėktuvus, kurie skristų mažesniu greičiu, kad šis pokytis būtų įmanomas.

123RF.com nuotr. / Skrydis lėktuvu
123RF.com nuotr. / Skrydis lėktuvu

Tai neigiamai atsilieptų keleiviams, nes jų kelionė transatlantiniu skrydžiu pailgėtų maždaug 50 minučių, o tai gali turėti neigiamos įtakos oro linijų produktyvumui ir keleivių norui užsisakyti dar ilgesnius skrydžius.

Tačiau ataskaitoje teigiama, kad pailgėjusį skrydžio laiką galėtų kompensuoti geresnis oro uostų organizuotumas, pavyzdžiui, trumpesnis laukimo laikas.

Tai gali turėti neigiamos įtakos oro linijų produktyvumui ir keleivių norui užsisakyti dar ilgesnius skrydžius.

Nors tokiems pokyčiams reikėtų permainų visoje sistemoje, iki 2050 m. degalų sąnaudos galėtų sumažėti iki 50 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“