Kembridžo universiteto atliktoje naujoje analizėje aviacijos pramonei nustatyti keli tvarūs tikslai, kuriais siekiama sumažinti jos poveikį klimato kaitai ir iki 2050 m. realiau pasiekti nulinį išmetamųjų teršalų kiekį.
Tyrime teigiama, kad sumažinus skrydžio greitį maždaug 15 proc., degalų sąnaudos sumažėtų 5–7 proc.
Tyrime nustatyta, kad šiuo metu aviacija prisideda prie pasaulinio atšilimo lygio padidėjimo maždaug 4 proc., iš kurių 2,5 proc. sudaro pasaulinis anglies dioksido išmetimas.
Universitetas mano, kad pagal dabartinius pramonės standartus aviacija vis dar smarkiai atsilieka nuo vyriausybių ir organizacijų visame pasaulyje prisiimtų įsipareigojimų iki 2050 m. pasiekti nulinį grynąjį aviacijos išmetamųjų teršalų kiekį.
Analizėje nustatyti keturi realūs tikslai, kuriuos reikia pasiekti iki 2030 m., kad 2050 m. įsipareigojimą būtų lengviau įgyvendinti, įskaitant tolesnius tyrimus, kaip išvengti lėktuvų kuriamų debesų (angl. contrails), geresnį vyriausybių ir pramonės bendradarbiavimą, tvaresnių degalų kūrimą ir eksperimentavimą su naujomis technologijomis.
Universitetas taip pat pasiūlė „drąsią priemonę“, kuria siekiama sumažinti degalų deginimą, t. y. pailginti skrydžio trukmę ir skristi šiek tiek lėčiau nei įprastais maršrutais.
Tyrime teigiama, kad sumažinus skrydžio greitį maždaug 15 proc., degalų sąnaudos sumažėtų 5–7 proc. Ateityje gali tekti projektuoti lėktuvus, kurie skristų mažesniu greičiu, kad šis pokytis būtų įmanomas.
Tai neigiamai atsilieptų keleiviams, nes jų kelionė transatlantiniu skrydžiu pailgėtų maždaug 50 minučių, o tai gali turėti neigiamos įtakos oro linijų produktyvumui ir keleivių norui užsisakyti dar ilgesnius skrydžius.
Tačiau ataskaitoje teigiama, kad pailgėjusį skrydžio laiką galėtų kompensuoti geresnis oro uostų organizuotumas, pavyzdžiui, trumpesnis laukimo laikas.
Tai gali turėti neigiamos įtakos oro linijų produktyvumui ir keleivių norui užsisakyti dar ilgesnius skrydžius.
Nors tokiems pokyčiams reikėtų permainų visoje sistemoje, iki 2050 m. degalų sąnaudos galėtų sumažėti iki 50 proc.