Neringos policijos komisariato darbuotojams pirmą kartą teko įsikišti į būsto nuomotojų ir svečių konfliktą. „Per savo praktiką, kiek dirbu komisariate, šis atvejis – pirmasis. Dar nebuvo tokio dalyko, kad žmonės liktų nepatenkinti poilsio vieta ir jiems nebūtų grąžinamas avansas“, – teigė Neringos Policijos komisariato viršininkas Algirdas Budinas.
Aiškino, kad nespėjo sutvarkyti
Vilniečių šeima su trimis vaikais (pavardė redakcijai žinoma) dar prieš mėnesį rezervavo apartamentus Preiloje. „Susiradau juos per tinklalapį priejuros.lt. Viskas atrodė gražu, su šeimininku sutariau, kad galėsime apsistoti nuo rugpjūčio 1-osios, tai yra pirmadienio, iki sekmadienio. Viena para mums turėjo kainuoti 80 eurų. Sutarėm, kad pervesiu 150 eurų dydžio avansą“, – pasakojo vilnietė.
Moteris buvo rami iki pat sekmadienio vakaro. Jau buvo bebaigianti krautis daiktus, kai paskambino namelių šeimininkas, prisistatantis Roberto Šeferio vardu. Jis pasakė, kad atostogautojai turėtų atsivežti švarią patalynę patys. Ėmė teisintis, kad įmonė, turėjusi išplauti ir sutvarkyti patalynę, to nepadarė laiku.
Jau vėlyvą vakarą, apie 21 val. 30 min., vyras vėl paskambino. „Jis mums pasakė, kad geriau nevyktume visai, nes esą sugedo santechnikos mazgas ir neveikia nei tualetas, nei vonia. Mes auginame 3 mėnesių kūdikį, kaip galėtume apsieiti be vonios ir tualeto?“ – piktinosi atostogauti Preiloje norėjusi moteris.
„Kaip galima apsieiti be tualeto?“
Dar tą vakarą tapo aišku, kad poilsio Preiloje teks atsisakyti. Teko skubiai ieškoti kitos vietos poilsiui.
Vilniečiai išsyk pareikalavo R.Šeferio grąžinti avansą. Šis žadėjo tai padaryti pirmadienį. Tačiau antradienį perlaida dar nebuvo gauta. Antradienį Robertas telefonu dar kartą pažadėjo per „artimiausias tris dienas grąžinti pinigus“ ir, nustebino nusivylusius klientus paklausdamas, kokia buvo avanso suma.
Atsirado daugiau aukų
Apie šią situaciją vilnietė papasakojo savo draugams socialiniame tinkle. Netrukus paaiškėjo, kad yra ir daugiau nukentėjusių.
Su moterimi susisiekė dar viena auka tapusi poilsiautoja. Jos šeimos situacija – kiek kitokia. Jie į Preilą nuvyko, tačiau buvo nemaloniai nustebinti.
Tai, ką jie išvydo Preiloje, visiškai neatitiko to, ką matė interneto puslapyje. Kambariai buvo neišvalyti, visur išmėtyti daiktai, net indai neplauti. Buvo matoma, kad kažkas lyg ruošė maistą, bet taip ir paliko likučius – ant pjaustymo lentutės likę trupiniai, lėkštėje – prakąstas agurkas, kitoje – žuvis. Visur prilaidyta daiktų, popierių, maišelių.
Netvarką žadėtuose apartamentuose radę poilsiautojai išsikvietė policijos pareigūnus.
Šeimininkas nereagavo į nusivylusių poilsiautojų pyktį dėl baisios netvarkos ir nesutiko grąžinti avanso. Poilsiautojai išsikvietė policijos pareigūnus ir parašė pareiškimą dėl apgaulės.
„Gali būti, kad nukentėjusiųjų yra ir daugiau, gal ne visi kreipėsi į policijos pareigūnus. Mes ketiname netylėti ir taip pat skambinti policijai“, – teigė nusivylusi trijų vaikų mama. Kurorte apsistoję vilniečių draugai nuvažiavo pasižiūrėti, kaip atrodo namelis. Vaizdas nuvylė, net iš tolo buvo matoma, kad poilsiautojams siūlomi namai neprižiūrimi deramai, kieme mėtėsi įvairūs daiktai, drabužiai.
Paskutinę minutę jiems pavyko rasti kitą vietą poilsiui – svečių namus prie pat Palangos.
Šeimininkas: „Pirmi ir paskutiniai metai!“
15min žurnalistei pasiskambinus apartamentų nuomotojui Robertui Šeferiui buvo sunku susikalbėti. Vyras painiojosi tarp įvykių – pradėdavo pasakoti apie vieną nutikimą, tada prijungdavo kitą, ir tapo sunku susekti, kiek tų nesutarimų su poilsiautojais iš tiesų buvo. Pašnekovas neslėpė pykčio ant vasarotojų. Jis tikino, kad visus pinigus grąžins, tik nori šventos ramybės.
„Gyveno pas mus vokiečiai – viskas visiems gerai. O kaip lietuviai – taip problemos. Rašome, kad apartamentai skirti šešiems žmonėms, atvyksta dešimt! Kur šeši, o kur dar keturi? Iš karto valyti reikia daugiau! Dar ir šuniukus atsiveža. Kur matyta?“ – piktinosi pašnekovas.
Dar antradienį skelbimas apie namelius iš puslapio priejuros.lt pradingo. Vyras tikino, kad bandys išsiaiškinti, kas tai padarė, ir išsikovoti dėl tokio veiksmo prarastas lėšas.
R.Šeferis neslėpė, kad tai pirmieji metai, kai jis užsiima tokia veikla Preiloje. „Čia viena iš daugelio mano veiklų... Pirmi metai ir paskutiniai. Atvažiuoja, ieško kabliukų. Fotografuoja kambarius. Juk sakiau, kad sutvarkysiu – duokite man 10–15 minučių. Ne! Lenda į vidų. Aš apie tai pranešiu policijai, kad lindo į mano nuosavybę ir fotografavo. Čia žodžiais neišpasakosi, kaip viskas yra, reikia pabūti vietoje“, – aiškino vyras.
Reputaciją saugo tarsi akį
Nidos kultūros ir turizmo informacijos centro „Agila“ vadovė Edita Lubickaitė tikino per savo darbo patirtį pirmą kartą susidūrusi su tokia situacija, kai poilsiautojai vietoje poilsio lieka be pinigų ir dar susipykę su šeimininku.
„Jokio Roberto Šeferio mes nepažįstame. Nesame sudarę su juo sutarties ir poilsiautojams nesiūlome poilsio vietose, su kuriomis nesame sudarę sutarčių. Aš pirmą kartą apie šiuos apartamentus girdžiu“, – teigė pašnekovė.
Anot jos, paprastai Neringos gyventojai, nuomojantys gyvenamąjį plotą poilsiautojams, labai saugo savo reputaciją. „Svetingumas norom nenorom turi būti. Dauguma būsto nuomotojų turi jau nuolatinius klientus, žino jų vardus, puikiai juos pažįsta ir iš anksto žino, kada kas atvyks. Reputacija šiame versle – pati svarbiausia“, – teigė pašnekovė.
Portalo priejuros.lt vadovas Laurynas Šertvyčius teigė, kad vos gavus skundą apie sodybą – skelbimas buvo išimtas. „Pasižiūrėjome, kad jau nuo balandžio nebuvo mokama už reklamą, tad gavę skundą nebesvarstėme nieko – skelbimą ištrynėme. Porą metų ši sodyba buvo reklamuojama – niekas nesiskundė“, – teigė pašnekovas.
Turizmo departamento Turizmo veiklos priežiūros skyriaus vedėjas Tadas Žentelis teigė, kad šeima, į vietą pasikvietusi policijos pareigūnus, pasielgė teisingiausiai. „Iš esmės tai – vienintelis būdas. Įžvelgiu čia ir daugiau nusikalstamų veikų požymių, kaip sukčiavimas. Labai svarbus laikas – ko jo daugiau praeina, tuo sunkiau įrodyti. Todėl svarbu veikti iš karto“, - aiškino specialistas.