Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Atostogos užsienyje prasideda: ką žinoti prieš išvykstant?

Laisvėjant ribojimams vis daugiau Europos šalių atveria sienas. Pirmieji poilsiautojai jau liepos mėnesį skris į lietuvių mėgstamas ir puikiai pažįstamas Europos šalis – Graikiją, Bulgariją. Visų keliaujančių prašoma būti sąmoningiems ir, tiek atvykus į kitą šalį, tiek grįžus į Lietuvą, laikytis visų rekomenduojamų saugumo reikalavimų. Kokie pokyčiai laukia atostogaujančių šią vasarą?
Emigracija
Oro uoste / Svajūno Stroino / 15min nuotr.

Šiandienos kontekste žmonių saugumas yra didžiausias prioritetas. Pirmieji poilsiautojai jau liepos mėnesį kels sparnus į Graikijos salas – Kretą ir Rodą bei Bulgarijos kurortus. Tikimasi, kad rugpjūčio mėnesį bus galima rinktis atostogas ir dar daugiau užsienio šalių. Turistų itin mėgstamos ir gausiai lankomos šalys parengė saugumo protokolus bei rekomendacijas, kurių bus privalu laikytis visų atostogų metu. Ką reikia žinoti apie poilsiautojų laukiančius pasikeitimus pranešime žiniasklaidai pasakoja „Novaturo“ komercijos vadovė Ieva Galvydienė.

Kelionės pradžia. Oro uostai

Pirmieji pokyčiai keliautojų laukia dar prieš įkeliant koją į Vilniaus oro uostą. Į jį bus įleidžiami tik galiojantį bilietą turintys keleiviai, todėl prieš atvykdami į oro uostą dar kartą pasitikrinkite, ar nebuvo skrydžio pasikeitimų. „Turėkite iš anksto pasiruošę visus reikalingus kelionės dokumentus ir būtinai dėvėkite apsaugines veido kaukes. Jas privalu dėvėti visą laiką, net ir einant per patikrą. Jums taip pat pamatuos temperatūrą ir atliks pirminę sveikatos patikrą. Kūno temperatūra turi neviršyti 37,3“, – apie pasiruošimą skristi pasakoja I.Galvydienė.

Arno Strumilos / 15min nuotr./Patikros akimirka
Arno Strumilos / 15min nuotr./Patikros akimirka

Vilniaus oro uostas lankytojų lauks šiek tiek pasikeitęs – laikantis saugaus atstumo taisyklių, skirtingų skrydžių registracijos vietos bus išdėstytos maksimaliu atstumu viena nuo kitos, o kas antra kėdė prie laipinimo vartų bus pažymėta kaip nenaudojama. Laukiantiems registracijos eilėje, rekomenduojama stovėti 1–2 metrų atstumu vienas nuo kito. Terminaluose matysime daugiau apsauginių organinio stiklo skydų: prie registracijos stalų, saugumo patikrinimo vietose bei prie įlaipinimo vartų. Visi tol, kol taikoma visiška pasienio kontrolė, turėsime ją praeiti. Dažniausiai liečiami paviršiai bus valomi dezinfekavimo priemonėmis, o kiekviename žingsnyje mus pasitiks oro uosto darbuotojai dėvintys apsaugos priemones.

„Oro uoste būkime dėmesingi vieni kitiems – čia rasite rankų dezinfekavimo priemones, galėsite įsigyti asmens apsaugos priemonių. Nepamirškime, kad šiandieninėmis aplinkybėmis, rankiniame bagaže bus leidžiama vežtis iki 500 ml dezinfekcinio skysčio, registruotame bagaže – iki 2 litrų. Svarbu, kad jis būtų originalioje pakuotėje su gamintojo etikete, kurioje nurodyta, kad tai yra dezinfekcinis skystis. Į lėktuvą tiek rankiniame, tiek registruotame bagaže, ir toliau nebus galima pasiimti skysčių, kuriuose yra 70 proc. ir didesnė alkoholio koncentracija“, – atnaujintas bagažo taisykles pristato įmonės atstovė.

Atvykus į priimančiųjų šalių oro uostus gali būti tikrinama temperatūra, privaloma dėvėti apsaugines veido kaukes, o visas judėjimas po oro uostą vyks taip, kad kiek įmanoma būtų užtikrinamas saugaus atstumo laikymasis. Graikijos oro uostuose atsitiktine tvarka gali būti atliekami COVID-19 testai, kurio rezultatų gali tekti luktelti bent pusvalandį. Bulgarijos oro uostai atvykus prašys užpildyti specialią apklausos formą.

Skrydis ir pervežimas į viešbutį

Visą detalią saugaus skrydžio informaciją lėktuve keleiviams pristatys skrydžio palydovai, tačiau ir čia reikia nepamiršti laikytis higienos normų, dėvėti apsaugines kaukes. Atstumų laikymasis ir šiame etape labai svarbus, todėl laipinimo proceso metu reikės šiek tiek daugiau kantrybės – į oro uosto autobusus bus laipinamas mažesnis kiekis skrendančiųjų, o laipinimas į lėktuvą bus pradedamas nuo paskutinių eilių, todėl keleiviai turės palaukti, kol jų grupė bus pakviesta.

Graikijos oro uostuose atsitiktine tvarka gali būti atliekami COVID-19 testai, kurio rezultatų gali tekti luktelti bent pusvalandį.

„Skrydžio metu dėl keleivių saugumo bus ribojamas judėjimas bei kontroliuojama eilė prie tualetų. Lėktuve už pirkinius rekomenduojama atsiskaityti banko kortelėmis, o ne grynais pinigais. O ir maistą siūlome užsisakyti iš anksto – gali būti sumažinta maitinimo pasiūla skrydžio metu. Jūsų užsakyti patiekalai dar prieš skrydį bus paruošti ir supakuoti laikantis griežtų higienos reikalavimų“, – pataria I.Galvydienė.

Pervežimo iš oro uosto į viešbutį metu keleiviams ir vairuotojui rekomenduojama dėvėti apsaugines kaukes ir laikytis higienos normų. Lagaminus patariama palikti prie transporto priemonės, o ne patiems dėti juos į autobusus – vairuotojai pasirūpins tuo. Transporto priemonės bus valomos po kiekvieno pervežimo ir kruopščiai išdezinfekuojamos kartą per savaitę. Skirtingose šalyse gali šiek tiek skirtis važiavimo taisyklės, pavyzdžiui, Graikijoje pervežimo metu autobusas gali būti užpildytas tik 50 proc., o sėdėti šalia vairuotojo draudžiama.

Panašios taisyklės bus taikomos ir ekskursijoms organizuoti. Kai kuriose šalyse (pvz. Graikijoje), ekskursijos metu autobusas gali būti užpildytas tik 50 proc. ir keleiviams draudžiama sėdėti autobuso pirmoje eilėje, šalia vairuotojo. Autobusai, kuriais organizuojamos ekskursijos, valomi kiekvieną dieną. Kruopšti transporto priemonės dezinfekcija vyksta kartą per savaitę. Ekskursijų metu nerekomenduojama vienoje vietoje buriuotis daugiau nei 10 asmenų grupei. Lankytinuose objektuose rekomenduojama laikytis saugaus socialinio atstumo. Neužsimiršti laikytis visų reikalavimų padės ekskursijų metu lydintys atstovai užsienyje.

Poilsis viešbučiuose

Visų pirma reikia žinoti, kad užsienio šalių svečius priima tik tie viešbučiai, kuriems yra išduoti valstybių leidimai tą daryti ir jie savo veiklą vykdo griežtai pagal saugumo užtikrinimo protokolus ar gaires. Viešbučio personalas yra apmokytas pagal parengtus specialius protokolus – darbuotojai saugodami save ir viešbučio svečius privalo laikytis higienos reikalavimų kaip dažnas rankų plovimas, laikytis mažiausiai metro atstumu nuo klientų, vengti rankos paspaudimų, fizinio kontakto. Į viešbučius bus draudžiama patekti asmenims, kurie nėra viešbučio svečiai. Kiekvienas viešbutis, laikydamasis BDAR, privalo nuolat atnaujinti darbuotojų ir visų viešbutyje esančių svečių duomenis, tam, kad identifikavus COVID-19 atvejį būtų galima susisiekti.

123rf.com nuotr./Viešbutis
123rf.com nuotr./Viešbutis

Laikantis taisyklių viešbučiuose bus dažnai dezinfekuojami daugiausiai liečiami paviršiai ir daiktai, tokie kaip viešbučio registratūros stalai, liftai, durų rankenos, turėklai, kambarių raktų kortelės ir kita. Dezinfekciniai skysčiai bus prieinami visose viešbučių viešose erdvėse. Tam, kad būtų išlaikomas saugus atstumas, bendrosiose viešbučių patalpose, tokiose kaip registratūra, baldai bus išdėstomi taip, kad liktų kuo daugiau erdvės tinkamai laikytis atstumo laukiant savo eilės.

„Atostogaudami esame pripratę, kad kambarius mums tvarkytų kasdien, o nuo šiol, siekiant sumažinti viešbučio svečių ir darbuotojų tiesioginį kontaktą, kambarių tvarkymo dažnumas bus retesnis. Paklodžių, pagalvių užvalkalai ir rankšluosčiai pakeičiami tik su atskiru svečių prašymu. Kambariuose neberasime daugkartinio naudojimo, ne pirmo būtinumo daiktų, tokių kaip viešbučio paslaugų meniu, žurnalų, o televizoriaus ir oro kondicionieriaus valdymo pulteliai bus įdėti į vienkartinius dėklus. Tam, kad kambariai būtų kruopščiai išvalomi, dezinfekuojami ir išvėdinami natūralia ventiliacija, šiek tiek pailgės buvusių svečių išvykimo ir naujų svečių įsiregistravimo laikotarpis tarp viešnagių“, – apie pokyčius pasakoja I.Galvydienė.

Siekiant sumažinti viešbučio svečių ir darbuotojų tiesioginį kontaktą, kambarių tvarkymo dažnumas bus retesnis.

Maitinimo tipas „viskas įskaičiuota“ niekur nedingsta, tačiau daugelyje viešbučių maistas bus išdėliotas už skaidrios užtvaros, o svečius aptarnaus viešbučio personalas. Į viešbučio SPA zonas bus įleidžiami tik iš anksto užsiregistravę svečiai. Tiek paplūdimiuose, tiek ir prie baseinų gultai bus sustatyti 2 m atstumu vienas nuo kito. Dažniau nei įprastai matysime viešbučio darbuotojus, kurie dezinfekuos gultus, kėdes, staliukus pasinaudojus kiekvienam svečiui.

Jei svečiui būtų įtariamas COVID-19 virusas

Kas nutiktų, jei viešbutyje kam nors pasireikštų viruso simptomai? Pasak I.Galvydienės, viešbučių personalas yra apmokytas tokias situacijas suvaldyti. Visų pirma, visi viešbučiai pagal jiems taikomus protokolus privalo užtikrinti laisvų kambarių skaičių, jei kažkuriam iš svečių būtų įtariamas ar nustatytas virusas ir jį reikėtų izoliuoti. Viešbučio svečiui įtariant COVID-19, jis izoliuojamas kambaryje, jam iškviečiamas gydytojas, kuris įvertina situaciją ir, reikalui esant, gydo pacientą. Jei paciento būklė gera, gydytojas paima mėginį laboratoriniam patvirtinimui, o svečias lieka izoliuotas viešbučio kambaryje, kol bus sulaukta rezultatų.

Jei svečiui vis dėlto pasitvirtintų COVID-19 atvejis, jis būtų perkeltas į specialiai tam paskirtą karantino viešbutį arba, jei reikia, būtų perkeliamas į artimiausią medicinos įstaigą, pritaikytą COVID-19 atvejams. Jei kartu su užsikrėtusiuoju nori būti ir jo artimas žmogus, jis bus aprūpintas apsaugine veido kauke ir prašoma po kiekvieno fizinio kontakto su pacientu plauti ir dezinfekuoti rankas.

Oro uostai, viešbučiai yra pasiruošę padaryti viską, kad užtikrintų savo svečių saugumą, bet atostogų kasdienybėje ir mums patiems reikia nepamiršti tokių paprastų dalykų kaip saugaus atstumo laikymasis bei higienos reikalavimų paisymas. Tai pats paprasčiausias būdas užtikrinti saugias, smagias ir taip ilgai lauktas atostogas. I.Galvydienė prideda, kad atostogų planavimas yra lankstus, kaip niekada iki šiol: pradinės kelionių įmokos yra vos 50 eurų, likusią sumą įmokėti galima likus tik 14 dienų iki išvykimo, nemokamai galima keisti kelionės planus ar atidėti ją vėlesniam laikui. Be to, bus galima tikėtis tikrai gerų pasiūlymų ten, kur visuomet geras oras ir puikus aptarnavimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais