Panašios tendencijos pastebimos ir šią savaitę vykstančioje virtualioje kelionių mugėje. „Tez Tour“ atstovės teigimu, gyventojai šių metų atostogoms skiria 30 proc. didesnį biudžetą nei praėjusiais metais, dvigubai aktyviau keliones įsigyja iš anksto, rašoma kelionių organizatoriaus pranešime spaudai.
Kaina nebėra pagrindinis kriterijus
Reprezentatyvios visuomenės apklausos rezultatai rodo, kad lietuvių noras keliauti po pandemijos tik sustiprėjo – atostogauti keliautojai sau leidžia dažniau, nebeapsiriboja viena kelione per metus.
„Jei 2019 m. kartą ir dažniau per metus rinkosi keliauti 68 proc. respondentų, 2022 m. šis skaičius šoktelėjo iki 79 proc. Sparčiai mažėja keliaujančių kartą per metus skaičius“, – statistiką pristato Inga Aukštuolytė, „Tez Tour“ Rinkodaros ir ryšių su visuomene skyriaus vadovė.
Ji apžvelgia ir šią savaitę prasidėjusios virtualios kelionių mugės „Vivattur“ rezultatus – keliautojai pasirengę atostogoms išleisti daugiau nei pernai, jie užsisako ilgesnės trukmės keliones.
„Pirmąją mugės dieną sulaukėme 4 tūkst. klientų, dvigubai daugiau, lyginant su praėjusių metų pirmąja mugės diena. Statistika rodo, kad klientai atostogoms netaupo – vidutinė kelionių kaina siekia daugiau nei 900 eurų ir yra 30 proc. didesnė nei prieš metus. Populiariausiomis kryptimis išlieka Turkijos, Egipto, Graikijos ir Ispanijos kurortai” – teigia I.Aukštuolytė.
Pasak turizmo ekspertės, dažniau užsisakomos ilgesnės trukmės – 9–10 naktų kelionės. Taip pat daugiau dėmesio skiriama ir aukštesnės klasės viešbučiams – net 82 proc. keliautojų užsisako 5 žvaigždučių viešbučius. Tad svarbiau už kelionės kainą tapo poilsio kokybė.
„Kelionės kainos svarbos mažėjimą patvirtina ir gyventojų apklausa. Jei 2012 m. 77 proc. apklausos dalyvių kelionės į užsienį atrodydavo per brangios, tai per 10 m. šis skaičius sumažėjo dvigubai. Daug svarbesniais kriterijais tampa atostogų kaip būdo pailsėti nuo darbo ir įtampos, susipažinti su šalies kultūra bei papramogauti pasirinkimas“, – įvardija I.Aukštuolytė.
Ilgesnės atostogos su gausesniu būriu
Dar viena tendencija – į keliones išsiruošiama didesnėmis kompanijomis, o visos šeimos kelionėms pirmenybę teikia beveik pusė keliautojų.
Populiariausiomis pavasario ir vasaros kelionių kryptimis šiais metais išlieka saulėti pietų kraštai.
„Dažniausias mūsų keliautojų pasirinkimas – Turkija. Matome, kad ši kryptis ir šiais metais niekam neužleis savo pozicijų. Toliau rikiuojasi jau pamėgti Graikijos, Ispanijos kurortai bei Viduržemio jūros salos. Šios kryptys suteikia galimybę pasimėgauti šiluma nuo pat ankstyvo pavasario“, – sako I.Aukštuolytė.
Pietų kraštai poilsiautojus traukia ne tik dėl šiltų orų, juose gausu ir įvairių kultūrinių lankytinų vietų, gamtos objektų, todėl lengvai galima suderinti net ir skirtingus tos pačios keliautojų kompanijos lūkesčius, patirti naujų įspūdžių.
Įgudę keliautojai planuoja iš anksto
Anksčiau buvusios itin populiarios paskutinės minutės kelionės jau kurį laiką nebėra tinkamas pasirinkimas. Kelionių išsiilgusių žmonių srautas praėjusiais metais itin suintensyvėjo, todėl paskutinės minutės pasiūlymų tiesiog nebeliko.
I.Aukštuolytė pastebi, kad keliautojai vėl kelionėms ruošiasi iš anksto, likus bent 3–4 mėnesiams. Tuomet galima išsirinkti geriausiai lūkesčius atitinkantį kelionės paketą, pasirinkti norimą viešbutį ir netgi sutaupyti.
„Matome, kad mūsų keliautojai nebeatideda kelionės įsigijimo paskutinei minutei. Vasaros ir pavasario atostogos pradedamos planuoti vos startuoja išankstiniai kelionių pardavimai, nes tai leidžia keliones įsigyti geriausiomis kainomis ir sutaupyti. Keliautojų aktyvumas virtualios kelionių mugės metu tik patvirtina išankstinio kelionių planavimo privalumus – jos metu taikome specialias nuolaidas bei suteikiame įvairių praktinių patarimų, padedančių išsirinkti ir suplanuoti geriausiai norus išpildančią kelionę už mažesnę kainą“, – sako kelionių organizatoriaus atstovė.
Keliautojai nebeatideda kelionės įsigijimo paskutinei minutei.
Kelionių agentūros „West Express“ vadovas Raimondas Ušeckas taip pat antrina turizmo ekspertei, kad pastebima ne tik nuolat auganti kelionių paklausa, bet ir kruopštus planavimas.
„Mūsų klientai iš anksto domisi kelionių pasiūlymais, planuoja būsimas atostogas. Kadangi keliauti išsiruošiama net kelis kartus per metus, planuojantieji iš anksto gali būti tikri, kad turės galimybę išsirinkti kiekvienam tinkantį pasiūlymą. Perkantys virtualios kelionių mugės metu ne tik renkasi iš gausios pasiūlos, bet ir turi progą pasinaudoti mugės metu taikomomis nuolaidomis“, – sako R.Ušeckas.
Pasak I.Aukštuolytės, virtuali kelionių mugė organizuojama jau trečius metus iš eilės, nes šis formatas pasiteisina.
„Pasauliniu mastu virtualios kelionių mugės tampa vis populiaresnės, ne išimtis yra ir Lietuva. Keliautojams patogu internete gauti visą reikalingą informaciją. Be to, įvairūs skaitmeniniai įrankiai padeda palyginti kelionių kainas ir išsirinkti geriausią pasiūlymą. Nuotoliniu būdu paprasta pasikonsultuoti su kelionių agentu, patogu atsiskaityti ir nėra būtina suvedinėti asmens duomenų – galima paprasčiausiai nuskenuoti dokumentą“, – kalba I.Aukštuolytė.