Atsibodo grūstis lėktuve? Londono oro uostas testuoja naują būdą greičiau sulaipinti keleivius

Laipinimas į lėktuvą sutrumpėtų bent 10 proc., jei naujo būdo testavimai Londono Gatviko oro uoste bus sėkmingi. Praeitą savaitę antrame pagal dydį Didžiosios Britanijos oro uoste pradėti testavimai, kurių metu keleiviai laipinami visiškai kitokia tvarka, truks du mėnesius, praneša CNN.
Keleiviai lėktuve
Keleiviai lėktuve / 123rf.com nuotr.

Kylantis susierzinimas, kuomet įlipus į lėktuvą ir pagaliau prasibrovus iki savo sėdynės dar tenka laukti, kol savo krepšius į viršų susikels sėdintys prie krašto, pažįstamas turbūt kiekvienam.

Tačiau netrukus ši realija gali kiek pasikeisti. Mažų sąnaudų avialinijų „EasyJet“ lėktuvuose atliekamais testavimais išbandomas kitoks keleivių laipinimo būdas.

Šių eksperimentų tikslas – ne tik pagreitinti keleivių įlaipinimą, bet ir sumažinti jų patiriamą stresą. Gatviko oro uostas pranešė, kad pirmieji rezultatai parodė, jog laipinimas į lėktuvą galėtų sutrumpėti iki 10 proc. – skaičiuojant laiką nuo išėjimo per oro uosto vartus iki atsisėdimo į savo vietą.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„easyJet“
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„easyJet“

Testavimų metu keleiviai į lėktuvą buvo laipinami pradedant nuo paskutinių sėdynių ir baigiant esančiomis priekyje – keleiviai, sėdintys prie lango, į lėktuvą sulaipinami pirmieji, tuomet laipinami vidurinėse sėdynėse sėdintys keleiviai ir tik tada – sėdintys prie krašto.

Prie 101-ųjų oro uosto vartų, kur ir vyksta testavimas, keleiviams per ekranus rodoma, kaip reikėtų lipti į lėktuvą.

Gatviko oro uosto atstovas portalui CNN atskleidė, kad testavimų metu 158 keleiviai į lėktuvą buvo sulaipinti per 14 minučių – tai yra 2–3 minutėmis greičiau nei įprasta.

Anot atstovo, nauja laipinimo tvarka keleiviams patiko, daugelis ją praminė „bingo laipinimu“.

Keleiviai, užsisakę pirmenybinį įlaipinimą (angl. priority boarding), taip pat tie, kuriems yra reikalinga pagalba įlipant, bei šeimos su vaikais ir toliau į lėktuvą liptų pirmi.

„Pirmieji mūsų atlikti testavimai parodė, kad ši nauja keleivių laipinimo technika turi potencialo sumažinti grūsčių lėktuve problemą. Efektyviau komunikuodami su keleiviais ir į lėktuvą juos sulaipindami pagal jų sėdimų vietų numerius, mes tikimės ir patiems keleiviams pagerinti skrydžio lėktuvu patirtį“, – tikino prie tyrimo prisidedančios technologijų ir skaitmeninių inovacijų įmonės vadovas Abhi Chacko.

„EasyJet“ atstovas sakė, kad testavimuose dalyvaus nedidelis skaičius avialinijų lėktuvų.

„To mes norime įgyvendinti visame savo tinkle, tačiau bendradarbiausime su Gatviko oro uostu ir išnagrinėsime jų tyrimo rezultatus testavimams pasibaigus“, – sakė atstovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis