Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Aviacijos ekspertai: keleivių ir skrydžių srautai šiais metais turėtų augti sparčiau

Įsibėgėjant aviacijos vasaros sezonui Lietuvos oro uostai atnaujina 2022 m. keleivių ir skrydžių srautų prognozę. Remiantis naujausiomis tendencijomis ir pirmųjų metų mėnesių statistika, keleivių skaičius Lietuvos oro uostuose turėtų siekti iki 4,4 mln., o skrydžių – iki 49,5 tūkstančių, tai yra 4 proc. ir 3 proc. daugiau nei buvo prognozuojama anksčiau.
Lėktuvas
Lėktuvas / 123RF.com nuotr.

Atnaujintoje prognozėje spartesnis augimas

2019 m., kurie laikomi rekordiniais Lietuvos aviacinių srautų metais, Lietuvos oro uostuose buvo aptarnauti 6,5 mln. keleivių. Anksčiau buvo tikimasi, kad šiais metais keleivių skaičius sieks 4,2 mln., tačiau patikslintos prognozės rodo, kad per Lietuvos oro uostus turėtų keliauti iki 4,4 mln. keleivių, rašoma pranešime spaudai.

Taip pat anksčiau buvo prognozuojama, kad Lietuvos oro uostuose bus aptarnauta apie 48 tūkst. skrydžių. Naujausios prognozės rodo, kad šis skaičius turėtų augti apie 3 proc. ir siekti 49,5 tūkst. aptarnautų skrydžių.

Lietuvos oro uostų aviacinių paslaugų vadovas Aurimas Stikliūnas pastebi, kad, vertinant paskutinių savaičių bendrą Lietuvos oro uostuose keliaujančių keleivių skaičių, fiksuojamas nuoseklus didėjimas, kai kuriomis savaitėmis augimas siekia apie po 11 proc.

„Lietuvos oro uostai“ nuotr. / Vilniaus oro uosto krypčių žemėlapis
„Lietuvos oro uostai“ nuotr. / Vilniaus oro uosto krypčių žemėlapis

„Tiek vasario, tiek kovo mėnesiais keleivių srautas Lietuvos oro uostų tinkle viršija prognozuotą paklausą, orlaivių užpildymo rodikliai viršijo ankstesnę prognozę ir jau šiuo metu siekia apie 60–70 proc., tad paklausa yra labai aukštame lygyje ir sparčiai artėja prie 2019 m. Iš esmės panaši situacija ir dinamika yra daugelyje Europos šalių“, – sakė A.Stikliūnas.

Jo teigimu, bendri dienos keleivių srautai oro uostuose jau artėja prie 80 proc. to srauto, kuris buvo fiksuotas tomis pačiomis dienomis 2019 m. A.Stikliūnas taip pat pabrėžė, kad Kauno oro uoste atsigavimo tempai sparčiausi, kai kurių dienų keleivių srautai jau net viršijo priešpandeminį laikotarpį.

„Lietuvos oro uostai“ nuotr. / Kauno oro uosto krypčių žemėlapis
„Lietuvos oro uostai“ nuotr. / Kauno oro uosto krypčių žemėlapis

Augantis krypčių skaičius

Prognozuodami ateities rezultatus aviacijos ekspertai teigia, kad vertinant naujus rezultatus buvo atsižvelgiama į nutrauktus maršrutus į Ukrainą, buvo pridėtos naujai paskelbtos kryptys, papildomi skrydžių dažniai bei didėjantis orlaivių užimtumas.

„Lietuvos oro uostai“ nuotr. / Palangos oro uosto krypčių žemėlapis
„Lietuvos oro uostai“ nuotr. / Palangos oro uosto krypčių žemėlapis

„Mes nuolatos bendraujame su reguliarių skrydžių bendrovėmis, pristatome jiems mūsų tinklo galimybes, rinkos paklausą kelionėms. Stebime esamą situaciją ir derybų proceso metu stengiamės kuo labiau atliepti keleivių poreikius, kuo aiškiau iškomunikuoti esamą stiprią paklausą kelionėms Lietuvoje. Nuoseklaus darbo rezultatu galime įvardyti tai, kad šiltuoju metu laiku Lietuvos oro uostuose keliautojai galės rinktis iš daugiau nei 80 tiesioginių reguliarių skrydžių krypčių“, – sakė A.Stikliūnas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų