„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Baltijos jūroje pradedamas statyti ilgiausias pasaulyje povandeninis tunelis

Danija ir Vokietija yra vienu žingsniu arčiau, kad jas jungtų ilgiausias pasaulyje povandeninis geležinkelio ir kelių tunelis, rašoma „Euronews“.
Fehmarnbelt tunelis
Fehmarnbelt tunelis / „Femern A/S“ iliustr.

Danijos karalius Frederikas X pirmadienį iškilmingai atidarė pirmąjį būsimo 18 km ilgio tunelio po Baltijos jūra elementą. Jis sujungs pietinę Danijos dalį su šiaurine Vokietijos dalimi ir prisidės prie transporto sektoriaus ekologiškumo didinimo.

Fehmarnbelt jungtis, kuri turėtų būti atidaryta 2029 m., taip pat leis sutrumpinti kelionę traukiniu nuo dabartinės 45 minučių trukmės kelionės keltu iki vos 7 minučių.

Ji sujungs Riodbiu Danijos pusėje su Putgartenu Vokietijoje, o toliau keliais ir geležinkeliais pasieks Vidurio Europą ir Šiaurės šalis.

Pirmasis Fehmarnbelt tunelio ruožas paruoštas panardinimui

Frederikas X atidengė lentelę prie įėjimo į pirmąją 217 metrų ilgio tunelio atkarpą, kuri vėliau šiais metais bus panardinta į jūros dugno tranšėją Danijos pusėje. Jis įmetė monetą prie savo atvaizdo į laiko kapsulę su daiktais, kuriuos padovanojo betoninius elementus statę asmenys.

Tunelį statanti bendrovė „Sund & Baelt“ teigia, kad tai bus ilgiausias povandeninis tunelis. Jame taip pat bus įrengta elektrifikuota traukinių linija. Tikimasi, kad automobiliai keturiomis juostomis Baltijos jūrą galės kirsti per 10 minučių, o traukiniai tai padarys per 7 minutes.

Dpa Picture-Alliance / Scanpix nuotr. / Fehmarnbelt tunelio konstrukcijų statybos
Dpa Picture-Alliance / Scanpix nuotr. / Fehmarnbelt tunelio konstrukcijų statybos

2011 m. buvo nuspręsta, kad jungtis tarp pietinės Danijos Lolando salos ir šiaurinės Vokietijos Fėmarno salos turėtų būti nutiesta kaip panardinamasis tunelis. Darbai Danijos pusėje buvo pradėti 2022 m. liepą, o Vokietijos pusėje – lygiai po metų.

Kiek kainuos ši jungtis?

Tunelį sudarys 89 betoniniai elementai, kurie statomi specialioje Roedbyhavn gamykloje Lolando saloje, vadinamoje didžiausia Šiaurės Europos statybų aikštele. Gegužės mėn. buvo išlietas pirmasis elementas.

Dpa Picture-Alliance / Scanpix nuotr. / Fehmarnbelt tunelio konstrukcijų statybos
Dpa Picture-Alliance / Scanpix nuotr. / Fehmarnbelt tunelio konstrukcijų statybos

Ši jungtis kainuos 55,1 mlrd. kronų (4,8 mlrd. eurų), už ją sumokės Danijos naudotojai. Danijos vyriausybė vėliau priims sprendimą dėl tunelio rinkliavos dydžio.

Pastaraisiais metais Danija nutiesė kelių ir geležinkelių jungtis su kaimynine Švedija ir tarp dviejų didžiųjų Danijos salų.

2000 m. tiltas ir tunelis per Eresundo sąsiaurį sujungė Kopenhagą su trečiu pagal dydį Švedijos miestu Malme, o 1998 m. buvo atidarytas kelių eismas tarp Funen salos, kurioje yra trečias pagal dydį Danijos miestas Odensė, ir Zelandijos salos, kurioje yra Kopenhaga. Traukinių eismas į šią vietą prasidėjo metais anksčiau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs