Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Baltijos jūros pakrantėje rastas sudužęs XIX a. laivas

Rygos rajone rastos 12 metrų ilgio medinio laivo nuolaužos. Manoma, kad laivo amžius gali siekti XIX a.
XIX a. laivo nuolaužos Latvijoje
XIX a. laivo nuolaužos Latvijoje / Rīgas Brīvosta/ Rygos uosto nuotr.

Kaip skelbia Latvijos Kultūros paveldo taryba, jau rengiami dokumentai, kad radinys būtų paskelbtas kultūriniu paminklu, rašo jauns.lv.

Prieš dvi savaites Kultūros paveldo taryba ir Laisvasis Rygos uostas sulaukė žinios iš asociacijos „Bolderājas grupa“ – anot jų, Daugavgrīva paplūdimyje rastas medinio laivo fragmentas.

Nuvykę specialistai rado, kad dalį laivo jau siekia vanduo, tačiau įtarė, kad po smėliu gali gulėti žymiai didesnis objektas. Netrukus pakilo vanduo, ir išsikišusios medinės laivo dalies ir vėl nebesimatė.

Praėjusios savaitės viduryje nuolaužos vėl pasimatė vandeniui nuslūgus, ir uosto darbuotojai ėmėsi darbo – atkasti, kaip tikėtasi, nedidelio laivo (galbūt iki 4 metrų ilgio) nuolaužas.

Tačiau to, kas buvo atkasta, nesitikėjo net specialistai – laivo korpusas pasirodė gerokai didesnis: bent 12 metrų ilgio ir 3,5 metrų pločio.

Laivas pagamintas iš masyvių 25 cm pločio ir 8 cm storio ąžuolinių lentų. Ant korpuso tebelikę ir tūkstančiai mažų varinių vinių. Tai leidžia spręsti, kad laivas buvo dengtas varinėmis plokštėmis.

Rīgas Brīvosta/ Rygos uosto nuotr./XIX a. laivo nuolaužos Latvijoje
Rīgas Brīvosta/ Rygos uosto nuotr./XIX a. laivo nuolaužos Latvijoje

„Dar sunku daryti tikslias išvadas, bet tai, kad laivas buvo dengtas varinėmis plokštėmis, rodo, jog tai galėjo būti arba karo laivas, arba ilgųjų distancijų pirklių laivas, kuris plaukiojo ne tik Baltijos ir Šiaurės jūromis, bet ir leidosi į tolimas keliones į tropikus“, – teigia kultūros paveldo specialistas Jānis Meinerts.

Sprendžiant iš to, kada laivuose buvo naudojamos varinės plokštės, specialistai mano, kad laivo amžius gali siekti XIX a. pirmąją pusę. Tai reiškia, kad jam tikriausiai yra 150–200 metų.

Kultūros paveldo ekspertų teigimu, po nelaimės laivas bent iš dalies buvo apardytas – nuplėštos vertingos varinės plokštės, nukapota dalis medžio.

Kad laivas būtų apsaugotas nuo saulės ir oro poveikio, nuspręsta jį vėl užkasti, kad jis ir toliau būtų vėsiose ir drėgnose sąlygose, kaip ir pastaruosius 150 metų.

3D modelį galite pamatyti čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai