Lankytojai jau dabar moka turistinį mokestį – 3 eurus už ilgesnį nei 12 val. viešnagės laiką ir 1 eurą už trumpesnį nei 12 val. viešnagės laiką.
Šie mokesčiai (kartu su jau galiojančiu 1,75 euro papildomu mokesčiu) paprastai įtraukiami į kruizų ar viešbučių užsakymo kainą.
Katalonijos klimato kaitos ministrė Teresa Jorda teigė, kad naujojo mokesčio konkretūs reikalavimai bus išdėstyti artimiausiomis savaitėmis.
Kiek lankytojams kainuos naujasis mokestis?
Katalonijos vyriausybė dar nepaskelbė, kiek lankytojams kainuos naujasis mokestis.
„Tikimės, kad artimiausiomis savaitėmis galėsime pateikti vyriausybės pasiūlymą dėl išmetamųjų teršalų reguliavimo Katalonijos uostų teritorijose“, – sakė T.Jorda.
Barselona – ne vienintelis Europos miestas, kuris tikisi sumažinti kruizinių laivų poveikį aplinkai.
2021 m. turistų perpildyta Venecija uždraudė plaukioti dideliais kruiziniais laivais. Nuo kitų metų šis Italijos miestas iš lankytojų taip pat planuoja imti 10 eurų atvykimo mokestį.
Kaip naujasis kruizinių laivų mokestis padės aplinkai?
Barselona yra judriausias kruizinių laivų uostas Europoje.
2019 m. mieste išsilaipino apie 3 mln. keleivių, o kruizinių laivų lankytojų skaičius kasdien (139 dienas per metus) viršijo 10 tūkst.
2020 m. srautas sumažėjo 90 proc., tačiau 2021 m. vėl išaugo iki 521 tūkst. Prognozuojama, kad 2022 m. jis vėl smarkiai išaugs.
Barselonos kruizinių laivų eismas daro žalą aplinkai.
2019 m. ataskaitoje teigiama, kad miestas dėl kruizinių laivų patiria didžiausią taršą nei bet kuris kitas Europos uostas.
Laivuose naudojama sunkioji nafta, kurioje sieros oksido (toksiško teršalo) yra apie 2 tūkst. kartų daugiau nei paprastame dyzeline.
2017 m. Barselonoje kruiziniai laivai išmetė 32,8 tonos sieros oksido.
„Pagaliau pradedama suvokti, kad laivų-monstrų keliama problema yra didžiulė, – sako Faigas Abbasovas, nevyriausybinės organizacijos, parengusios ataskaitą „Transportas ir aplinka“, laivybos politikos vadovas.
– Prabangūs kruiziniai laivai – tai plaukiojantys miestai, varomi vienais taršiausių degalų. Miestai pagrįstai draudžia taršius dyzelinius automobilius, tačiau leidžia tai daryti kruizinių laivų bendrovėms, kurios skleidžia teršalus, daro žalą tiek laive, tiek netoliese esančiuose krantuose esantiems žmonėms.“