Bartninkų bažnyčios griuvėsiai bus išsaugoti

Apsilankius Bartninkuose Vilkaviškio rajone dėmesį patraukia įspūdingi Šv. Apaštalų Petro ir Povilo bažnyčios griuvėsiai – valstybės saugomas kultūros paveldo objektas (unikalus kodas Kultūros vertybių registre – 28190).
Bartninkų bažnyčios griuvėsiai
Bartninkų bažnyčios griuvėsiai / Jūratės Mičiulienės nuotr.

Bažnyčia buvo pastatyta 1790 metais, vėliau rekonstruota. Per Antrąjį pasaulinį karą, 1944 metais, smarkiai apgriauta. Daug metų stovėję netvarkyti griuvėsiai, nors ir labai įspūdingi (prie jų rengiami koncertai, festivaliai), pastaruoju metu nuo klimato poveikio pradėjo irti, iškilo avarijos grėsmė.

Kultūros paveldo departamento (KPD) Marijampolės skyriaus specialistai suderino UAB „Senamiesčio projektai“ parengtą tvarkybos darbų (avarinės grėsmės pašalinimo ir konservavimo) projektą ir jau šių metų rugpjūčio viduryje prasidės tvarkybos darbai, skelbia Kultūros paveldo departamentas.

Kaip pasakojo Bartninkų Šv. Apaštalų Petro ir Povilo parapijos klebonas kunigas Alvydas Dvareckas, bus sutvirtintos sienos, sutvarkyti įtrūkimai, stogeliais apdengti bokštai, sienų karūnėlės, įrengtas stogelis ir virš priebučio, į vieną iš bokštų atstatyti mediniai laiptai, viršuje įrengta apžvalgos aikštelė. Iš viso tvarkybos darbai kainuos 85 tūkstančius eurų. 70 procentų lėšų skiria KPD (pagal paveldotvarkos programą), 20 procentų – Vilkaviškio savivaldybė, 10 procentų – Bartninkų parapija.

Atliekant darbus bus išsaugotas kultūros paveldo autentiškumas, vertingosios savybės. „Šie griuvėsiai kažkada vykusiuose rinkimuose pripažinti gražiausiais griuvėsiais Lietuvoje“, – sakė klebonas A.Dvareckas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis