Be darbo stovintys lėktuvai gali sukelti rimtų problemų

„Boeing“ neskraidančių 737MAX priežiūrai skiria milijonus dolerių. Taip, tie lėktuvai nedirba, bet tai nereiškia, kad juos galima palikti ramybėje. Nuo kovo, kai COVID-19 pradėjo daryti rimtesnę žalą pasaulio ekonomikai, neskraido keli tūkstančiai keleivinių lėktuvų. Ir JAV Federalinė aviacijos administracija (FAA) perspėja – tai gali tapti aviacijos saugumo problema.
„Ryanair“
„Ryanair“ / „Scanpix“/„SIPA“ nuotr.

Jūs tikriausiai žinote, kas nutinka, kai automobilis nenaudojamas stovi kelias savaites. Tikimybė, kad pabandę užvesti variklį susidursite su problemomis, didėja su kiekviena diena. Didžiules automobilių kolekcijas turintys žmonės dažnai samdo jų prižiūrėtojus, kurių užduotis – reguliariai pasivažinėti su kiekvienu kolekcijos automobiliu. Daug kam tai atrodys kaip svajonių darbas, bet tokia profesija iš tikrųjų egzistuoja – kažkas kažkur važinėja svetimu antikvariniu „Ferrari“ ir už tai dar gauna pinigus.

Ir lėktuvai dažnai paskraido be keleivių. Tiesa, tai dažniau daroma po remonto ar kelių nedarbo savaičių. Tačiau COVID-19 pandemija nutupdė tiek daug lėktuvų, kad užtikrinti jiems gerą priežiūrą būtų labai sunku. Taigi jie tiesiog stovi visiškai nenaudojami. Ir FAA teigia, kad tai gali sukelti saugumo problemų.

Viena iš problemų – korozija. Ji kamuoja ir dirbančius lėktuvus, tačiau veikdamas lėktuvas tarsi apsivalo. Padeda karščio ciklai (įkaitimas-atvėsimas), oro srautas, cirkuliuojanti alyva ir pats naudojimas. Kai lėktuvas skraido, judančios jo detalės neturi galimybių įstrigti. Dabar, kai lėktuvai stovi, kai kurie komponentai gali tiesiog surūdyti taip, kad tinkamai nebejudės.

FAA labiausiai baiminasi dėl vienos oro sklendės, kuri lėktuvų varikliuose yra atvira kylant ir leidžiantis, bet turi užsiverti pakilus į įprastą skrydžio aukštį. Jei ši sklendė dėl korozijos nustos judėti, ji gali įstrigti atviroje padėtyje ir variklis gali tiesiog užgesti. Dar daugiau – dėl tos prakeiktos įstrigusios sklendės pilotai greičiausiai taip ir nebegalėtų variklio užvesti.

„Boeing“ tai žino ir jau nurodė patikrinti 2000 „737 Classic“ ir 737NG lėktuvų. Paveiktų lėktuvų, žinoma, yra ir daugiau, tačiau prasidėjusios patikros leistų geriau įsivaizduoti, ar su ilgu stovėjimu susijusios problemos yra labai paplitusios. Nes oro linijos turi galimybių su tuo kovoti. „Boeing“ kartas nuo karto užveda savo stovinčius 737MAX, o ir pandemijos nutupdyti lėktuvai įprastai stovi su uždengtais varikliais. Be to, oro linijos stengiasi nepalikti jų be darbo – net ir keleiviniai lėktuvai ėmėsi krovinių gabenimo užduočių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų