Papildyta 20.19 val. Nepakilo lėktuvas iš Vilniaus
Antradienio vakarą Europos aviacijos saugumo agentūra (EASA) uždraudė naudoti dviejų modelių „Boeing 737 MAX“ orlaivius Europos Sąjungos oro erdvėje. Antradienio vakarą keleivius iš Vilniaus į Madeirą turėjo skraidinti būtent „Boeing 737 MAX 8“, tačiau jis nepakilo. Jis antradienį dar spėjo iki draudimo atskristi reisu Funčalas-Vilnius, tačiau išskristi nebegalėjo.
Kelionių organizatoriaus „Itakos“ klientai, kuriuos į Portugalijos salą turėjo nuskraidinti „Travel Service Polska“ lėktuvas, liko laukti kito orlaivio.
Kaip laidai „Info diena“ sakė Lietuvos oro uostų komunikacijos vadovas Marius Zelenius, avialinijos ketina atsiųsti naują lėktuvą.
Apie tai savo feisbuko paskyroje pranešė ir šiuo lėktuvu turėjęs skristi politikos apžvalgininkas Rimvydas Valatka. „Smagumėlis. Lipam lauk iš lėktuvo, turėjusio skristi į Madeirą. Čekų „Boeing Max“ – tas pats, kur krenta dabar. Uždrausta kilti ES tokiems. Gal ir gerai, kad nepakilom“, – parašė jis.
„Turkish Airlines“ lėktuvai sukosi vidury skrydžių
Du į Jungtinę Karalystę skridę avialinijų „Turkish Airlines“ lėktuvai antradienį buvo priversti apsisukti vidury kelio po to, kai šalis paskelbė „Boeing MAX 8“ draudimą savo oro erdvėje.
Iš Stambulo pakilę keleiviniai lėktuvai antradienio popietę turėjo nusileisti Birmingamo ir Gatviko oro uostuose, tačiau popiet Jungtinės Karalystės civilinės aviacijos tarnyba paskelbė „Boeing MAX 8“ draudimą – kai orlaiviai jau buvo ore.
Į Birmingamą skridęs lėktuvas turėjo suktis vakarų Vokietijoje, jam buvo likusi valanda skrydžio, kuris iš viso trunka maždaug keturias. Į Gatviką skridęs kelionę įpusėjęs orlaivis kryptį turėjo keisti virš Čekijos.
Abiem lėktuvais skridę keleiviai turėjo grįžti atgal į Stambulą, jiems bus surasti alternatyvūs skrydžiai.
Dėl draudimo taip pat turėjo keistis maždaug 300 keleivių, kurie antradienį turėjo iš Jungtinės Karalystės išskristi į Stambulą, planai. „Turkish Airlines“ bendrovė juos buvo planavusi skraidinti „Boeing MAX 8“ orlaiviais.
Europos Sąjungos teisės aktai numato, kad „Turkish Airlines“ turi kuo greičiau surasti alternatyvius skrydžius keleiviams, taip pat parūpinti jiems maitinimą ir viešbučius.
Po „Ethiopian Airlines“ orlaivio „Boeing 737 MAX 8“ katastrofos įvairios pasaulio šalys suskubo sustabdyti šio vidutinio nuotolio skrydžiams skirto modelio orlaivių skrydžius.
Į Nairobį skridęs orlaivis buvo tokio pat tipo, kaip ir spalį sudužęs Indonezijos oro linijų bendrovės „Lion Air“ lėktuvas. Per tą avariją žuvo 189 keleiviai ir įgulos nariai ir kai kurie pareigūnai tarp dviejų incidentų pastebėjo panašumų.
Šiuo metu visame pasaulyje eksploatuojama maždaug 350 737 MAX 8 modelio lėktuvų. Kai kurios šalys ir oro linijų bendrovės nusprendė sustabdyti šių lėktuvų skrydžius, o kitos ir toliau juos eksploatuoja ir laukia, kada bus baigtas nelaimės tyrimas ir galbūt pateiktos gamintojos – JAV orlaivių gamybos milžinės „Boeing“ – rekomendacijos.
„Boeing“, kuri nusiuntė savo ekspertus, kad šie padėtų Etiopijoje atlikti tyrimą, tvirtina, jog saugumas yra „didžiausias prioritetas“.
Šalių, kurios sustabdė 737 MAX 8 skrydžius, sąrašą galite rasti čia.