Didžiosios Britanijos konkurencijos ir rinkos priežiūros tarnyba šiemet jau įspėjo viešbučių užsakymo portalus, kad nutrauktų vartotojams žalingą taktiką. Įspėjimo sulaukta už tai, kad dažnai iš pradžių nenurodoma galutinė užsakymo kaina, klaidingai tvirtinama, esą laisvi kambariai baigiasi, sukuriamas klaidingas nuolaidų įvaizdis. Taip pat nurodyta, kad lankytojams reikia pateikti informaciją, ar už viešbučio rodymą aukščiau paieškoje yra susimokėta.
Svetainėms nurodyta ištaisyti minėtus dalykus iki rugsėjo 1 dienos. Tarnyba konkrečiai neįvardijo, kurie nakvynės užsakymo portalai taip elgiasi, tačiau britų palyginimo portalas „Which?“ nustatė, kad didžiosios svetainės – „Booking“, „Agoda“, „Trivago“ – vis dar naudoja šias taktikas.
Pavyzdžiui, „Trivago“ reklamavo, kad naktis viešbutyje Paryžiuje kainuoja 244 svarai sterlingų – esą taikoma 63 proc. nuolaida. Tačiau kaina buvo lyginama ne su vidurkiu, o su pačia didžiausia kaina kitoje svetainėje. „Which?“ net nustatė, kad tas pats viešbutis iš tiesų yra pigesnis toje „brangesnėje“ svetainėje.
Svetainės ieškant viešbučio taip pat nerodo galutinės kainos. Pavyzdžiui, „Agoda“ svetainėje nenurodoma, kad viename viešbutyje JAV reikės sumokėti ir 30 svarų mokestį – jis pateikiamas tik jau perėjus į apmokėjimo puslapį.
„Which?“ taip pat atskleidė spaudimo taktiką, kurią taiko svetainės. Dažnai naudojamos tokios frazės „liko tik vienas kambarys už tokią kainą“, „užsakyta 4 kartus per pastarąsias 24 valandas“. „Which?“ apklausoje net 44 proc. žmonių teigė, kad tokios frazės juos paskatintų greičiau užsisakyti viešbutį.
Tačiau tyrimo metu atrasta, kad nors „Booking“ kambarį viešbutyje Edinburge reklamavo kaip paskutinį laisvą dvivietį, iš tiesų buvo dar septyni tokie pat kambariai už tokią pat kainą.
„Which?“ keliautojams pataria kainas patikrinti ir kiekvieno viešbučio interneto puslapyje arba netgi paskambinti viešbučiui – galbūt jie galės pasiūlyti net žemesnę kainą ar kitokių pliusų.